ik heb home brewing machine gekocht BM SB 30 +

Gestart door bello, 04-11-2022 03:15 u

Vorige topic - Volgende topic

bello

ik heb home brewing  machine gekocht BM SB 30 +
Ik probeerde de instellingen , maar na enkele minuten viel alles uit.
Ik begrijp er niet veel van de gebruiksaanwijzingen.
Zal wel simpel zijn voor gevorderden, en eenmaal gebruikt zal het simpel lijken, maar ...

biking rebel

Theo Mol

Wat wil je precies vragen?

Het helpt als je beschrijft wat je hebt gedaan en waar het niet goed gaat.
In het begin heb je misschien veel vragen, maar als je ze niet opschrijft is het moeilijk een antwoord te geven.

bello

Ja ik heb de handleiding gelezen, en probeer zo de instellingen, maar ondertussen valt hij uit, dat zal wel de veiligheid zijn zeker, want er was nog geen water in omdat ik niet dacht dat dit meteen ging opwarmen bij het instellen.

Je moet toch eerst de verschillende maich stappen instellen en kook temperatuur.

Ik zal nog eens goed moeten lezen zeker.

Kapau

Tenzij je dat aangeeft, start de machine niet vanzelf met verwarmen.

Jan de Graaff

Op Youtube heb ik een 'brouwvlog' gevonden van Mark Kors.
Ik ken Mark verder niet – misschien zit hij hier ook op het forum? – maar hij heeft wel een filmpje geplaatst hoe hij maischt met een EasyBrew 30 (naast wat andere filmpjes). Doorklikken van afleveringen tot je bij Deel 3 bent hier:

Een zekere Robbie heeft op Youtube een 'unboxing' video geplaatst, waarin hij alle onderdelen doorneemt.

Ik hoop dat dit je op gang kan helpen!

CeesM

Citaat van: bello op 04-11-2022  11:02 uJa ik heb de handleiding gelezen, en probeer zo de instellingen, maar ondertussen valt hij uit, dat zal wel de veiligheid zijn zeker, want er was nog geen water in omdat ik niet dacht dat dit meteen ging opwarmen bij het instellen.

Je moet toch eerst de verschillende maich stappen instellen en kook temperatuur.

Ik zal nog eens goed moeten lezen zeker.
Wat je ook doet, eerst water er in. ;)

Is de handleiding in het Nederlands? Zo niet, dan kan je op de site van Braumarkt de gebruiksaanwijzing van de Arsegan Easybrew 30 downloaden. Is hetzelfde apparaat.

bello

Ik heb die niet bij bouwmarkt gekocht, het is bij brouwmeester  een SB 30+
Ik heb al filmpjes gezien waar ze de temp instellen en zo , maar ik geraak niet lager dan 77 c en er zijn blijkbaar maar 2 maisch stappen en dan is meteen boiling en HOP 1 en 2

bello

Waarom staat er een temp van 125.2F als ik het apparaat opzet?

bello

Ik heb het kunnen verzetten naar c en het is ok nu.

hansHalberstadt

als ik zoek op BM SB 30 + dan vind ik geen brouwautomaat.

Edwin brouwt

Het is waarschijnlijk deze:

https://brouwmeester.shop/Brouwmeester-SB30-All-in-one-Brouwketel-30-L.-Controller-met-touchscreen

Dat is exact dezelfde ketel als de Easybrew van Braumarkt en nog een paar andere leveranciers.

Er is op dit forum een speciaal topic voor de Easybrew waar vele vragen en minstens zoveel antwoorden in staan. Misschien handig als je daar je vragen stelt en eventueel wat leest?
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=35233.0

Succes!

bello

Dank u, maar zoals ik zei , heb ik het gevonden om in te stellen.
Maar wel interessante link.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.