19 november 2022 - Gezamenlijke brouwdag De Roerstok - Tilburg

Gestart door Jacques, 21-10-2022 21:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Amateur-bierbrouwvereniging De Roerstok organiseert op 19 november 2022 een gezamenlijke brouwdag waarbij bezoekers welkom zijn.
De locatie is op de plaats waar ook de clubavonden worden gehouden https://www.roerstok.nl/clubavond

Jacques

Gezamenlijkbrouwen2022.jpg

Vergeet niet morgen naar de Gezamenlijke Brouwdag te gaan van De Roerstok. Een plek om de kunst af te kijken en ook gezellig te babbelen over de hobby.

Van 10.00 tot 16:00 uur.

broeder

Tja...
dat had ik wel leuk gevonden, maar ik ben al volgepland.
In ieder geval veel plezier toegewenst.
broeder Willem

people-beer-crop-min.jpg

Jacques

Ik had al eerder berichten geplaatst. Deze inmiddels verwijderd voor een meer complete fotoserie.

IMG20221119095138.jpg
IMG20221119095157.jpg
IMG20221119095251.jpg
IMG20221119095548.jpg
IMG20221119102207.jpg
IMG20221119102252.jpg
IMG20221119104043.jpg
IMG20221119104159.jpg
IMG20221119104413.jpg
IMG20221119104520.jpg
IMG20221119104700.jpg
IMG20221119104719.jpg

Jacques

Jacques

Jacques

Erny

Edwin brouwt

Ik was gast bij de brouwdag (mijn zwager is lid van De Roerstok) en het was erg gezellig! Fijne club, mooie installaties  :beersmiley:

Noordzij_1

Dat is precies een dag te laat gelezen.
Ziet er gezellig uit, wanneer is de volgende ?

Jacques

Citaat van: Noordzij_1 op 20-11-2022  20:06 uDat is precies een dag te laat gelezen.

Volgend jaar. De aankondiging was al 21 oktober 2022 gedaan...

Davester

Superleuke, gezellige en leerzame dag weer. Volgende keer zijn we er zeker weer bij.
Dank voor de foto's

Davester

Citaat van: Noordzij_1 op 20-11-2022  20:06 uDat is precies een dag te laat gelezen.

Zaterdag 11 februari 2023 doen we een extra ronde, leuk als je langskomt. :proost:

Hopfenfox

Ziet er uit als een geslaagd evenement. Hebben jullie de 'practise what you preach' gebrouwen? En mogen jullie het recept delen?

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 21-11-2022  16:47 uZiet er uit als een geslaagd evenement. Hebben jullie de 'practise what you preach' gebrouwen? En mogen jullie het recept delen?

Ja dat was het recept dat gebrouwen is.

Het recept is gepubliceerd geweest in de september uitgave van het clubblad van De Roerstok. Ik heb het recept ingescand. Elke maand wordt geprobeerd een leuk recept te plaatsen.

Er is een verandering in het recept omdat heidehoning niet verkrijgbaar was. Dat is wel jammer omdat heidehoning een heel sterke smaak heeft. In plaats daarvan is woudhoning gebruikt.
recept Roerstok.jpg

Hopfenfox

Esterenbrouw

Ik heb voor dit recept Heidehoning gekocht. €12,50 potje van 500 gram!!!

biking rebel

Citaat van: Jacques op 21-11-2022  17:18 uJa dat was het recept dat gebrouwen is.

Het recept is gepubliceerd geweest in de september uitgave van het clubblad van De Roerstok. Ik heb het recept ingescand. Elke maand wordt geprobeerd een leuk recept te plaatsen.

Er is een verandering in het recept omdat heidehoning niet verkrijgbaar was. Dat is wel jammer omdat heidehoning een heel sterke smaak heeft. In plaats daarvan is woudhoning gebruikt.
recept Roerstok.jpg

Dank! Wanneer wordt de honing toegevoegd voor dit recept?

Jacques

Citaat van: biking rebel op 22-11-2022  13:30 uDank! Wanneer wordt de honing toegevoegd voor dit recept?
Tijdens het koken.

Maar ik zou ook een gedeelte achterhouden om te gebruiken bij het bottelen. Al heel wat keren is hier op het forum gemeld dat je dan meer honingsmaken in je bier krijgt.

biking rebel

Citaat van: Jacques op 22-11-2022  16:56 uTijdens het koken.

Maar ik zou ook een gedeelte achterhouden om te gebruiken bij het bottelen. Al heel wat keren is hier op het forum gemeld dat je dan meer honingsmaken in je bier krijgt.

Dank! Ik zet het recept in mijn brewfather recepten lijst  ;D

Esterenbrouw

Ik overweeg de honing na de piek van de hoofdvergisting toe te voegen.
Dan kan ik ook beter de suiker voor de hergisting doseren.

Rinus

leuk recept dankjewel, ik moet de originele eerst ook nog proeven...
Ik had nog nooit eerder van Talus hop gehoord, moet dat noodzakelijk deze soort zijn?

Esterenbrouw

Nou dat lijkt mij wel.

Het is een samenwerking met Brewdog, dus hop lijkt me essentieel.

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 22-11-2022  16:56 uTijdens het koken.

Ik heb nog nooit honing gebruikt in mijn brouwsels, hoe kan ik het beste de water/suiker/honing verhoudingen uitrekenen als ik een deel (bijvoorbeeld de helft) van alle honing wil gebruiken bij het bottelen?

Theo Mol

Citaat van: Bvk1983 op 06-12-2022  09:38 uIk heb nog nooit honing gebruikt in mijn brouwsels, hoe kan ik het beste de water/suiker/honing verhoudingen uitrekenen als ik een deel (bijvoorbeeld de helft) van alle honing wil gebruiken bij het bottelen?
Honing bestaat uit suiker, water en voor een klein deel uit andere stoffen.
De gemiddelde samenstelling is wel op te koekelen. Hoe het precies is met de honing die je wilt verwerken kun je meten door wat honing op te lossen in water en te meten wat het SG wordt. Met een refractometer heb je maar een paar gram nodig, met een vlotter iets meer.
En dan maar rekenen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.