Even voorstellen: Brasserie-A-Rebours

Gestart door Brasserie-A-Rebours, 16-10-2022 12:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Brasserie-A-Rebours

Zoals jullie zien heb ik ervoor gekozen om niet mijn voornaam te vermelden. Ik kan wel wat anders over mezelf vertellen. Ik ben een veertiger uit de mooie provincie Zeeland. Ik ben al vier jaren een fanatiek thuisbrouwer.

Zoals de Franse gebruikersnaam – en naam van mijn thuisbrouwerij –  al doet vermoeden brouw ik met name bieren in de 'Waalse stijl'. Denk dan aan saisons en donkere abdijbieren. Overigens heb ik ondertussen bijna iedere reguliere bierstijl al – meermaals – gebrouwen, behalve ondergisters.

Ik maak gebruik van een Easybrew van 30 liter. Afhankelijk van de bierstijl vergist ik in een plastic vat of een roestvrij stalen conisch gistvat. Voor de bieren die ik met diastatische gist vergist heb ik sowieso aparte spullen. Ik vergist niet temperatuurgecontroleerd. Ik heb een trapkast die redelijk stabiel is qua temperatuur. Ik denk dat mij dat al een heel eind op weg brengt met de bierstijlen die ik vaker brouw.

Ik hoop via dit forum in contact te komen met thuisbrouwers uit andere delen van het land en ervaringen uit te wisselen.

Jacques

Welkom brasseur.  smile

Waalse bieren zijn heel smakelijk, maar op een of andere manier zijn ze tegenwoordig niet echt "hip".
Brouw je ook IPA's?

Brasserie-A-Rebours

Citaat van: Jacques op 16-10-2022  17:16 uWelkom brasseur.  smile

Waalse bieren zijn heel smakelijk, maar op een of andere manier zijn ze tegenwoordig niet echt "hip".
Brouw je ook IPA's?
Jazeker, ik ziet niet heel vast aan een bepaalde bierstijl, al heb ik wel een sterke voorkeur.
Ik brouw jaarlijks tenminste één IPA. Dan ga ik ook all the way, dus met whirlpool en dryhop.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.