Oxebar beer keg

Gestart door tsien_bier, 13-10-2022 15:21 u

Vorige topic - Volgende topic

tsien_bier

Hallo,

Ik vraag me af of er al iemand binnen het forum ervaring heeft met Oxebar biervaatjes. T.o.v. Corny kegs zijn ze goedkoper en handzamer. Zie ook het Youtube filmpje van David Heath. Daarnaast vraag ik mij af of deze vaatjes ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik heb ze op internet nog nergens kunnen vinden.

BertusBeensteen

Ik heb zojuist contact gehad met ikegger Europe over deze vaatjes. Ze overwegen om deze volgend jaar in het assortiment op te nemen.

Verder heb ik ze alleen nog gezien bij AliExpress in de store van kegland. Prijs is goed, verzendkosten niet.

tsien_bier

Dat is precies het probleem waar ik ook tegenaan loop. Jammer. Afwachten dus.

WJW

Ik lees in de comments dat David Heath verwacht dat Unibrew ze als eerste verkrijgbaar gaat hebben? Wie weet.

LBakker

Is er inmiddels al iemand met persoonlijke ervaring met de Oxebar keg nu ze in NL verkrijgbaar zijn?

MartijnK

Ja, ze doen wat ze moeten doen en zijn goed als je wilt beginnen met kegging, maar ze hebben 3 nadelen t.o.v. cornelius kegs. Om te beginnen zijn ze heel instabiel als ze leeg zijn. Ze vallen bij mij steeds om. Daarnaast is de opening bovenaan veel kleiner. Daardoor kun je geen standaard RVS vlotter (floating dip tube) installeren en is het schoonmaken ook wat lastiger. Als laatste zijn ze gemaakt van  PET en dus veel minder robuust dan RVS. Een voordeel van PET is dat je wel makkelijk kunt zien wat en hoeveel er in de keg zit.

WJW

Ik heb er net voor het eerst een brouwsel in zitten. Met schoonmaken dus nog geen ervaring. Verder heb ik dezelfde ervaring als MartijnK.
Ik vind het wel praktische en vooral voordelige vaatjes, maar leeg vallen ze snel om.

LBakker

pincopallino

Je kunt bestellen hieronder. Wat de verzendkosten zijn weet ik het niet.

https://www.beerewine.it/keg-oxebar-in-plastica-da-8-lt-con-tappo-e-maniglia/

Rene Haring

Unibrew te Beek en Donk heeft ze in de winkel, ook alle accesoires. Met alleen de oxebar ben je er niet nl. Heb ze zelf ook en inderdaad dezelfde ervaringen. Heel licht en leeg vallen ze makkelijk om, ook als ze deels leeg zijn. Volume is wel mooi om makkelijk bier mee te nemen naar clubavond oid. En licht in gewicht en niet al te duur.

WJW

Voor mij de eerste stappen op het gebied van kegging. Ik combineer de oxebars met de Mini 360 core actuator regulator en een sodastream fles. Mooi compact geheel zo.

pincopallino

Ik was gecharmeerd door deze product vanwege zijn vorm. In mijn bierkoelkast passen er vier in. Dag flesjes dacht ik. Helaas bij mij deugt deze systeem niet echt. Lekkage bij de kit aansluiting op de keg en lekkage bij het ventiel. Lof voor de service Van Der Kooy Jubbega, ze hebben mij een nieuwe kit verzonden maar helaas met dezelfde probleem. Iemand met een beter ervaring?

PaultjePils

Ik heb ook een aantal oxebar kegs getest. De grootste pluspunten zijn gewicht en prijs. Nadelen vind ik inderdaad dat ze leeg erg instabiel zijn en snel deuken. Met druk erop gaan die deuken eruit, maar het zal de kwaliteit van het plastic geen goed. Naast mogelijke lekkages bij de schroefdoppen kan je bier niet lang bewaren in deze kegs. Het is 3x beter dan pet flessen betreft zuurstofdoorlaatbaarheid. Maarja, 3x niks is nog steeds niks. Tenzij je deze kegs eenmalig of max 3x wilt gebruiken, zou ik toch cornelius vaten adviseren.

Zambezi Special

Ik heb er meerdere en gebruik ze, de oudste zijn inmiddels een keer of 8 hervuld.
Ik heb geen oxidatie waargenomen.

Deuken kan je voorkomen door, ze als ze leeg zijn, te bewaren onder lage druk of zonder dop.
En als je ze helemaal vult en leeg giet moet je het wat langzaam doen. Niet op zijn kop, want dan deukt ie ook.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.