Alternatief voor Uvaferm 228 gist

Gestart door B-100, 10-10-2022 17:14 u

Vorige topic - Volgende topic

B-100

Beste forumleden,

Omdat ik geen goed forum vond en ik doorgaans bier brouw stel ik deze vraag hier. Ik hoop dat het geen probleem is dat deze eerste vraag over wijn maken gaat.

Zelf ben ik in het bezit gekomen van een aantal kweeperen en aangezien ik een aantal keren bier heb gebrouwen, dacht ik van de kweeperen wijn te maken. Echter is wijn maken voor het eerst en liep ik tegen enkele vragen aan waar hopelijk een paar forumleden mij mee op weg kunnen helpen.
Voor de kweeperenwijn heb ik het volgende recept gevonden:
Recept kweeperen wijn

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat er wordt gesproken over Uvaferm 228 gist. Na zoeken kwam ik de volgende beschrijving tegen:
Beschrijving Uvaferm 228 gist

Dit kan ik nergens vinden in online winkels.

Ik heb wel het volgende gist gevonden:korrelgist Bioferm Blanc 7 g

Zou dit gist een goed alternatief zijn voor de Uvaferm 228?
De rede waarom ik twijfel is dat in de omschrijving van het Uva228 gist ook wordt gesproken over ongewenste nevenproducten en niet goed weet welk gist dan geschikt is voor kweeperen.

Alvast bedankt!

Koenders

Als je voor het eerst wijn maakt zou ik me niet zo'n zorgen maken over welke gist je gebruiken moet.
Aangezien kweeperen vrij veel smaak en aroma geven (even afhankelijk van hoeveel je gebruikt natuurlijk) lijkt de gist die je hebt gevonden bij Brouwland me heel geschikt. Ik gebruik voor mijn fruitwijn (meestal mispelwijn) de universele wijngist voor witte wijn van unibrew en dat werkt naar mijn idee prima.

Jacques

Citaat van: B-100 op 10-10-2022  17:14 uOmdat ik geen goed forum vond en ik doorgaans bier brouw stel ik deze vraag hier. Ik hoop dat het geen probleem is dat deze eerste vraag over wijn maken gaat.

Dit forum is specifiek voor de bierbrouwers.

Er zijn fora voor wijnmakers...
https://druivenwijnmaken.nl/forum/
https://wijnbouwforum.nl/

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.