Craftbeerpi4 autostart probleem

Gestart door Scooby228, 07-10-2022 20:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Scooby228

Ik ben een Herms aan het automatiseren mbv CraftbeerPi op een RaspberryPi.  CraftbeerPi is geinstalleerd en draait.  Auto start is gestart en als ik de status van auto start op vraag staat het op ON.  Maar als ik opnieuw opstart krijg ik een wit Cheromium scherm. CBPI wordt niet gestart.
Mijn accountnaam op de PI is geen pi, de username heb ik in de service file aangepast.  Maar helaas, na opstarten wordt cbpi niet gestart.
Ik ben geen programmeur en heb daar ook niet veel kennis van.  Weet iemand wat ik kan doen om autostart aan de gang te krijgen?

Micha

Heb je de installatie instructies gevolgd zoals op de website van craftbeerpi?
Op welk punt heb je de username aangepast?
Heb je deze user ook aangemaakt in Linux?

Je kunt de service file eens uitvoeren als root, terwijl je ingelogd bent via SSH? Wellicht zie je dan wat beter wat er gebeurt?

Het kan zijn dat het installatie script niet goed is uitgevoerd, maar ik vermoed eerder een simpel permissie probleem.

Scooby228

Citaat van: Micha op 07-10-2022  22:26 uHeb je de installatie instructies gevolgd zoals op de website van craftbeerpi?
Op welk punt heb je de username aangepast?
Heb je deze user ook aangemaakt in Linux?

Je kunt de service file eens uitvoeren als root, terwijl je ingelogd bent via SSH? Wellicht zie je dan wat beter wat er gebeurt?

Het kan zijn dat het installatie script niet goed is uitgevoerd, maar ik vermoed eerder een simpel permissie probleem.
Instructies zijn gevolgd,  daar staat ook in dat als je een andere username dan om hebt,  dat je dat dan moet aanpassen in de service file. Username zelf is aangemaakt tijdens 1e inlog op de Pi.
Kun je me uitleggen hoe ik de service file uitvoer als root?

Scooby228

Citaat van: Micha op 07-10-2022  22:26 uJe kunt de service file eens uitvoeren als root, terwijl je ingelogd bent via SSH? Wellicht zie je dan wat beter wat er gebeurt?