Wil er iemand opschalen van 20 liter naar 35 liter? (ruil materiaal)

Gestart door PDGRRR, 07-10-2022 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

PDGRRR

Momenteel brouw ik met 2 Polsinelli-ketels van 35 liter, maar ik wil mijn capaciteit wat afschalen omdat ik merk dat ik sneller brouw dan dat ik drink. Daarom zit ik te denken om over te stappen naar BIAB met één ketel van 20 à 25 liter. Is er hier iemand die juist het tegenovergestelde wil doen en grotere batches wil gaan maken? Wellicht kunnen we wat apparatuur ruilen, daarom leek het mij handiger deze vraag eerst te stellen voordat ik mijn spullen te koop zet. Ik wil overstappen naar inductie, dus de ketel waar ik naar op zoek ben zal hier wel voor geschikt moeten zijn.

Waar ik van af wil:

2x Polsinelli ketel RVS 35 liter (ø370 mm H 375 mm totale inhoud ca. 39 liter) inclusief kraan, thermowell en deksel
1x Polsinelli Halo-filter ø368 mm
1x Polsinelli thermometer
1x zelfbouw dompelkoeler (2 spiralen gekoppeld: combi van RVS tapkoeler (kleine ø) en koper spiraal (grote ø))
1x gasbrander (incl. aangebroken gasfles)

(voor beide ketels heb ik een Halo-filter, maar omdat ik nog niet zeker ben of BIAB mijn methode is zou ik er 1 willen bewaren om eventueel in de toekomst nog te kunnen gebruiken bij het maischen)

Waar ik in eerste instantie naar op zoek ben:

1x ketel RVS 20-25 liter geschikt voor inductie incl. kraan (thermowell niet noodzakelijk)
Eventueel een RVS moutkorf passend in bovenstaande pan

Josss

Als het alleen de hoeveelheid is kun je ook minder brouwen, in die 35 liter ketels kun je ook 15 liter wort brouwen.
Misschien wil je ook eenvoudiger brouwen en minder spullen hebben staan, een 20 liter emaile pan is zo gekocht op marktplaats, zou ik het eerst eens uit proberen.

https://link.marktplaats.nl/m1894018290?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

PDGRRR

15 liter gaat inderdaad prima, maar het gaat ook om de ruimte die de ketels en bijbehorende gistvaten in beslag nemen.

Ik heb al wat rondgekeken op Marktplaats, maar bedacht me toen dat hier misschien iemand was die juist wil opschalen. Vandaar m'n vraag hier, voordat ik de spullen te koop zou zetten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.