Gevaar verbrandingen in een brouwerij

Gestart door Jacques, 05-10-2022 23:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Bierbrouwen is werken met hitte en gevaarlijke schoonmaakmiddelen. Daar zijn risico's aan verbonden.
Op het internet kwam ik een presentatie tegen dat speciaal hierover gaat.
Zie https://www.craftbrewersconference.com/wp-content/uploads/2017_presentations/Matt-Stinchfield.pdf

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Hopfenfox

Zeker weten. Bij mijn allereerste brouwsel dat de tuinslang voor het afvoerende water verkeerd om op de dompelkoeler. Het terugslagklepje zorgde dat het water niet uit de koeler kon. Ik trok hem los en kreeg (uiteraard) 80 graden-plus water over mijn handen. Niet best.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 06-10-2022  08:20 uZeker weten. Bij mijn allereerste brouwsel dat de tuinslang voor het afvoerende water verkeerd om op de dompelkoeler. Het terugslagklepje zorgde dat het water niet uit de koeler kon. Ik trok hem los en kreeg (uiteraard) 80 graden-plus water over mijn handen. Niet best.

Dat is een pijnlijke les...

Bierbrouwen is niet geheel zonder gevaar. Het is goed je daarvan continu bewust te zijn. Dat geldt ook voor het gebruik van reinigingsmiddelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.