Fermentatie klaar?

Gestart door Aeronsje, 26-09-2022 20:20 u

Vorige topic - Volgende topic

Aeronsje

Heb sinds vrijdag een paar metingen gedaan met een refractie meter uit het gistvat (hydrometer kapot door dochter). En deze staat steeds op sg 1.031 (brix 7). Via de conversietool met originele sg 1.068 en correctie 1,04 (standaard instelling). Zegt hij dat de sg nu op 1.004 is.

Wil dit zeggen dat ik al kan bottelen? Is nog maar 9 dagen geleden.. De hoofdvergisting ging wel superhard, temperatuur ging tot 26 graden aangezien ik op mijn conical nog geen koeling had aangesloten. Had naar aanleiding van brewfather ook 2 pakjes vloeibare gist van Wyeast gebruikt.

Jongbier ruikt wel alles behalve aangenaam :p.

Dank bij voorbaat!

Jacques

Citaat van: Aeronsje op 26-09-2022  20:20 uHeb sinds vrijdag een paar metingen gedaan met een refractie meter uit het gistvat (hydrometer kapot door dochter). En deze staat steeds op sg 1.031 (brix 7). Via de conversietool met originele sg 1.068 en correctie 1,04 (standaard instelling). Zegt hij dat de sg nu op 1.004 is.

Wil dit zeggen dat ik al kan bottelen? Is nog maar 9 dagen geleden.. De hoofdvergisting ging wel superhard, temperatuur ging tot 26 graden aangezien ik op mijn conical nog geen koeling had aangesloten. Had naar aanleiding van brewfather ook 2 pakjes vloeibare gist van Wyeast gebruikt.

Jongbier ruikt wel alles behalve aangenaam :p.

Waarschijnlijk ruik je zwavelachtige aroma's. Mijn advies is: tap zo veel mogelijk gist af en laat het bier nog een kleine week staan. Daarna kun je bottelen.

Aeronsje

Citaat van: Jacques op 26-09-2022  23:19 uWaarschijnlijk ruik je zwavelachtige aroma's. Mijn advies is: tap zo veel mogelijk gist af en laat het bier nog een kleine week staan. Daarna kun je bottelen.

Dank je jaqcues

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.