Belgomalt Summer Infusion – Lavender Orange peel

Gestart door Orangeloo, 24-09-2022 16:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Orangeloo

Heeft iemand ervaring met Belgomalt Summer Infusion – Lavender Orange peel

seed7

Citaat van: Orangeloo op 24-09-2022  16:03 uHeeft iemand ervaring met Belgomalt Summer Infusion – Lavender Orange peel

Nooit gezien of geproefd. Eigenlijk niets van deze mouterij.
Als je er een poging aan waagt ben ik wel benieuwd.

ingo

Orangeloo

Citaat van: seed7 op 24-09-2022  20:29 uNooit gezien of geproefd. Eigenlijk niets van deze mouterij.
Als je er een poging aan waagt ben ik wel benieuwd.

ingo

Ik zat te denken aan een recept richting Hoegaarden Grand Cru.
De gok is een beetje hoeveel % van deze mout ik ga gebruiken. :weetniet:

seed7

Citaat van: Orangeloo op 25-09-2022  08:45 uIk zat te denken aan een recept richting Hoegaarden Grand Cru.

Met lavendel ... is het echt een gok. Geeft het kauwen van een paar korrels een indicatie?

ingo

Jan de Graaff

Citaat van: Orangeloo op 25-09-2022  08:45 uIk zat te denken aan een recept richting Hoegaarden Grand Cru.
Ik lees een vrij uitgebreide beschrijving van de meest recente mout uit hun Creative Series – Salie & Tijm. Daarvan adviseren zij tussen de 15 en 45% te gebruiken in je moutstort.

Ik neem aan dat zij dus ook best een goed advies kunnen geven als je ze schrijft met deze vraag voor Lavendel & Sinaasschillen. Ze nodigen overal uit om contact op te nemen, dus ik zou hen daar aan houden: alexander.hendrickx [AT] belgomalt.be

Overigens zie ik dat ze 'tenminste 30%' van je moutstort adviseren voor deze mout.

Jacques

Citaat van: Orangeloo op 24-09-2022  16:03 uHeeft iemand ervaring met Belgomalt Summer Infusion – Lavender Orange peel

Ik heb een bier geproefd die met deze mout is gebrouwen.
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=44794.msg669002#msg669002

Op de site van SBI staat minimaal 30% gebruiken maar ik zou er minder van gebruiken. Wat ik geproefd heb had een zeer krachtig aroma.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.