Vergelijking brouwwinkels

Gestart door Michiel8012, 15-09-2022 20:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Wijbrouwers

Citaat van: Bvk1983 op 20-09-2022  21:48 uMisschien zal ik dan een uitzondering zijn maar ik koop met enige regelmaat spullen ter verbetering en uitbreiding van mijn brouw opstelling. Een aantal zaken heeft alles, zowel ingrediĆ«nten als hardware en ik vind het jammer dat het bij SBI niet het geval is.

Daar ben je zeker geen uitzondering  in. Onze HERMS werkt prima maar er zijn nog heel veel upgrades die we zouden kunnen  uitvoeren. En dus blijft hardware zeer belangrijk.

Jan de Graaff

Citaat van: Wijbrouwers op 20-09-2022  23:39 u
Citaat van: Bvk1983 op 20-09-2022  21:48 uMisschien zal ik dan een uitzondering zijn maar ik koop met enige regelmaat spullen ter verbetering en uitbreiding van mijn brouw opstelling. Een aantal zaken heeft alles, zowel ingrediĆ«nten als hardware en ik vind het jammer dat het bij SBI niet het geval is.

Daar ben je zeker geen uitzondering  in. Onze HERMS werkt prima maar er zijn nog heel veel upgrades die we zouden kunnen  uitvoeren. En dus blijft hardware zeer belangrijk.

Tsja, er is inderdaad niet voor niks een goedlopend draadje 'Het Zwarte Gat'... Ik snap het wel. Ik probeer wel altijd minstens 3, 4 keer te brouwen na een verandering aan mijn opstelling voor ik een nieuwe wijziging maak. Anders kun je echt niet meer bijhouden wat de gevolgen zijn voor het bier als je weer iets veranderd. Tenzij de uitwerking echt dramatisch is, maar dan is het geen wijziging maar teruggaan naar de voorgaande situatie.

Het toont wel aan dat het vergelijken van brouwwinkels erg persoonlijk is, omdat iedereen andere wensen en/of eisen heeft. Een objectieve vergelijking, zoals in dit draadje op basis van een vast boodschappenlijstje, is mogelijk maar het is maar de vraag of je met de uitkomst iets kunt. Velen wel, anderen weer niet.

jhazenberg

Kokkebil

Citaat van: Wijbrouwers op 16-09-2022  10:16 uW Omdat wij ook bij elke bestelling weer flessen bestellen zijn wij goedkoper uit bij Brouwmaatje en Van der Kooy.

Kan iemand mij uitleggen waarom men flessen besteld bij een webwinkel?
Als ik de prijzen zie van de gewone standaard bierflesjes dan zijn die volgens mij van kristal!
Gewoon effe bij bijv. de Mitra langs voor lege flesjes ( ook de Belgische dikbuikjes) en je betaald alleen statiegeld!
Scheelt veel geld voor het prijsverschil koop je een zak mout!

HS65

Ik lees nauwelijks iets over de gebruikersvriendelijkheid van de websites. Die van Van der Kooy (ubibrew) levert bij een zoekopdracht van alles op en ergens tussen die lijst hopelijk dat wat je zoekt. Als je dan een lijstje wil bestellen pfff.

Een tip: stel je wilt een bepaalde mout van Dingemans, ga dan via het menu naar "mouten Dingemans", klik op "toon alle" (dus niet een rijtje van 30 items per pagina), en zoek vervolgens met de Windows zoek functie (Ctrl + f) op een deel naam van de mout die je wil hebben. Dat gaat een stuk sneller.

Wijbrouwers

Citaat van: Kokkebil op 21-09-2022  19:07 uKan iemand mij uitleggen waarom men flessen besteld bij een webwinkel?
Als ik de prijzen zie van de gewone standaard bierflesjes dan zijn die volgens mij van kristal!
Gewoon effe bij bijv. de Mitra langs voor lege flesjes ( ook de Belgische dikbuikjes) en je betaald alleen statiegeld!
Scheelt veel geld voor het prijsverschil koop je een zak mout!

Ik weet niet in welke hoeveelheid jij brouwt maar wij brouwen minstens 50 liter per keer. Om dan elke maand 150 flesjes te kopen en om te  spoelen is dan veel werk (het drinken is geen probleem). Vandaar dat wij ze elke maand aanschaffen. Wij kopen ze wel in grote getale zodat de kosten vrijwel gelijk zijn aan het statiegeld.

De goedkoopste optie is een pallet te kopen. Dan betaal je 9 cent per flesje.

Kokkebil

Citaat van: Wijbrouwers op 22-09-2022  15:27 uIk weet niet in welke hoeveelheid jij brouwt maar wij brouwen minstens 50 liter per keer. Om dan elke maand 150 flesjes te kopen en om te  spoelen is dan veel werk (het drinken is geen probleem). Vandaar dat wij ze elke maand aanschaffen. Wij kopen ze wel in grote getale zodat de kosten vrijwel gelijk zijn aan het statiegeld.

De goedkoopste optie is een pallet te kopen. Dan betaal je 9 cent per flesje.

25 ltr. per keer en steeds voldoende flessen in voorraad voor een volgend brouwsel.
Waar blijven die flessen iedere maand, of zijn jullie (semi) professioneel en verkopen jullie?
Hier blijft het in de familie en vriendenkring en komen de flesjes retour.

Wijbrouwers

Hier blijft het ook in de vriendenkring en familie maar wij gebruiken de BNR statiegeldflesjes zodat niet iedereen zich verplicht voelt om ze te retourneren. En zo hoeven we minder flessen schoon te maken.

Onze zwaardere bieren (10%+) bottelen we ook altijd op een aantal 0,75, 1,5 en 3 liter flessen. Deze hergebruiken we wel altijd.

Ach zo heeft ieder weer zijn eigen dingen waar die voorkeur voor heeft.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.