EINBREW 3V3P

Gestart door alstro, 12-09-2022 22:15 u

Vorige topic - Volgende topic

alstro

Ben niet zo heel technisch, maar kan je EINBREW 3V3P besturingskast als dat tenminste zo heet gebruiken samen met Héndi 3500 inductieplaten?

Triplezzz

Zo te zien is de regeling gedaan met relais dus eigenlijk aan uit schakelen.
Nu ken ik de Hendi platen niet maar als je daar de spanning vanaf haalt als deze aan staat en je zet de spanning er weer op denk ik dat deze niet vanzelf weer aan is.
Dit kan je proberen door de stekker eruit te trekken als je aan het verwarmen bent en daarna er weer in te doen.

Jan de Graaff

Voor € 1.500 voor een Einbrew 3V3P zou ik toch gaan voor de handmatig geschakelde Hendi 3500 gaan, 'm op de hoogste stand zetten en hem dan aansturen met een Inkbird ITC-308S van €39,95 (of desnoods de met WiFi uitgeruste versie van €49,95) of een STC1000 controller.

Er is hier al vrij veel over gechreven. Ik heb zelf de combi niet, dus er zijn hier meerdere medebrouwers die je er prima mee kunnen helpen. Maar voordat je ruim €1.500 gaat uitgeven zou ik mij daar veel verder in verdiepen..

Diekster bier

Die Inkbird redt het hoge vermogen niet (maximaal 10A).

alstro

Citaat van: JanDeGraaff op 13-09-2022  08:40 uVoor € 1.500 voor een Einbrew 3V3P zou ik toch gaan voor de handmatig geschakelde Hendi 3500 gaan, 'm op de hoogste stand zetten en hem dan aansturen met een Inkbird ITC-308S van €39,95 (of desnoods de met WiFi uitgeruste versie van €49,95) of een STC1000 controller.

Er is hier al vrij veel over gechreven. Ik heb zelf de combi niet, dus er zijn hier meerdere medebrouwers die je er prima mee kunnen helpen. Maar voordat je ruim €1.500 gaat uitgeven zou ik mij daar veel verder in verdiepen..

Ik ben me eerst aan het verdiepen inderdaad voordat ik iets ga kopen. En die inkbird oplossing had ik inderdaad ook aan lopen denken. Maar hoor graag van gebruikers hoe ze er tegen aankijken. 

Bvk1983

Maischen kan prima met een Inkbird i.c.m. een handmatige Hendi. Maischen op 1.000 tot 1.200 W gaat prima en meer heb je toch niet nodig. Koken op vol vermogen gaat inderdaad niet, dan haal je de inkbird er gewoon tussenuit.

Jan de Graaff

Citaat van: Bvk1983 op 13-09-2022  21:31 uMaischen kan prima met een Inkbird i.c.m. een handmatige Hendi. Maischen op 1.000 tot 1.200 W gaat prima en meer heb je toch niet nodig. Koken op vol vermogen gaat inderdaad niet, dan haal je de inkbird er gewoon tussenuit.
Dat is een goeie oplossing – tot ±2.300 W trekt de Inkbird het wel (10A*230V) – ik wist niet dat de Inkbird maar tot 10 A aan kan, maar dat klopt inderdaad.
Om de Hendi 3500 op vol vermogen (3500 W; ±15 A) te kunnen gebruiken moet je wel een vrije groep in je stoppenkast hebben. Is wel een aandachtspuntje.

Ik zat nog te denken: Je kunt de Einbrew 3V2P ook zelf bouwen met de BrewUNO; die kan ook een 3 ketel opstelling aansturen. Moet je wel een beetje solderen, maar is niet ingewikkeld. Ik gebruik het ook en mijn SSRs kunnen tot 40A aan (maar mijn stoppenkast niet...) Meer over de BrewUNO in dit topic hier.

Toch ben ik er niet zeker van dat BrewUNO noch de Einbrew een Hendi plaat goed kunnen aansturen. Beiden maken gebruik van PID om verwarmingselementen (geen inductieplaten) geoptimaliseerd aan te sturen en dat wil je niet met een Hendi plaat; die moet aan of uit en niet gaan 'fibrileren'.

En als een kant en klare Inkbird oplossing dan 40 euro kost, kun je er geen buil aan vallen, toch? Zelfs als je 'm er na de maisch tussenuit moet halen. Met 1.500 euro voor een Einbrew kun je daar wel een (gigantische) buil aan vallen..

alstro

In die andere topic staat inderdaad de nodige info waar ik wel blij van word.

alstro

Citaat van: Bvk1983 op 13-09-2022  21:31 uMaischen kan prima met een Inkbird i.c.m. een handmatige Hendi. Maischen op 1.000 tot 1.200 W gaat prima en meer heb je toch niet nodig. Koken op vol vermogen gaat inderdaad niet, dan haal je de inkbird er gewoon tussenuit.
Hendi schakelt niet autm. aan als de stroom eraf geweest is. Dus vervalt dit hele idee.

Bvk1983

Citaat van: alstro op 14-09-2022  10:38 uHendi schakelt niet autm. aan als de stroom eraf geweest is. Dus vervalt dit hele idee.

Een handmatige Hendi 3500(M) doet dat wel. Ik heb deze zelf en dit getest.

alstro

Citaat van: Bvk1983 op 15-09-2022  03:16 uEen handmatige Hendi 3500(M) doet dat wel. Ik heb deze zelf en dit getest.
Oke, bedankt voor deze tip. De XL dus niet, handig om te weten in elk geval.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.