Unibrew

Gestart door MH, 07-09-2022 21:19 u

Vorige topic - Volgende topic

MH

Hoi,
Weet iemand het verschil tussen unibrew.nl en unibrew-Nederland.nl?
Ik kan op beide sites inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.

Gr. Marcel

Herman

Volgens mij gewoon alleen de domeinnaam. Je kunt ook inloggen via http://vanderkooyjubbega.nl/

Herman

Bij nader inzien bevat de 1e url een ander/makkelijker menu

Jan de Graaff

Nou... ik vond ook een prijsverschil.

http://vanderkooyjubbega.nl/ linkt door naar unibrew-Nederland.nl

Safale US-05, 11,5 gram

Artikelcode op unibrew.nl: 18162
Product code op unibrew-Nederland.nl: 18162

Prijs op unibrew.nl: €2,49
Prijs op unibrew-Nederland.nl: €2,55

Screenshot 2022-09-07 at 21.52.16.png
Screenshot 2022-09-07 at 21.52.01.png 

Ik heb de overige prijzen niet vergeleken, maar het lijkt mij sterk dat ik de uitzondering te pakken heb...

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 07-09-2022  21:59 uIk heb de overige prijzen niet vergeleken, maar het lijkt mij sterk dat ik de uitzondering te pakken heb...
Citaat van: Herman op 07-09-2022  21:36 uBij nader inzien bevat de 1e url een ander/makkelijker menu

Hmmm, als gewerkt wordt met een redirect ziet alles hetzelfde uit en zijn er ook geen prijsverschillen...
Twee nagenoeg identieke sites bijhouden kost ongelofelijk veel tijd.

Het bijhouden van een site kost sowieso veel tijd...

De Hopman

Het was mij ook al eens opgevallen dat ze 2 websites hebben. Ik ging ervan uit dat het inderdaad een redirect was, dus heb er verder niet meer naar gekeken, maar als er prijsverschillen zijn is dat wel typisch.
Gezien het gebruik van dezelfde naam en logo zal het geen afgesplitste onderneming zijn, dus het hoort echt bij elkaar. Even navragen bij ze?

Arthur B

Dat heb ik al eens geprobeerd, maar ik kreeg geen antwoord.

Mijn eerste mail (via het contactformulier van unibrew-Nederland):

CiteerMisschien een vreemde vraag, maar hebben jullie op deze site hetzelfde assortiment als op www.unibrew.nl?

Of zitten er nog verschillen in de webshops?

Als antwoord kreeg ik alleen een link naar de shop (https://www.unibrew-nederland.nl/index.php) via info@vanderkooyjubbega.nl terug. Geen tekst verder, niks.

Mijn tweede mail:

CiteerBedankt voor de reactie, maar mijn vraag is of er nog verschil is in het aanbod van de twee sites / winkels?

Het is toch dezelfde eigenaar?

Antwoord:

CiteerOp deze site staat ons complete assortiment  www.unibrew-Nederland.nl

Toen vond ik het wel genoeg...

Wijbrouwers

Het zijn twee verschillende websites met twee verschillende databases  en layouts. Ik kan bij unibrew-Nederland (en dus ook vanderkooyjubbega.nl) wel inloggen met mijn account maar niet bij Unibrew.nl

Wellicht komt dit nog uit het verleden dat er een website voor Jubbega was en een voor Beek en Donk.
Unibrew.nl lijkt in eerste instantie goedkoper maar heeft geen extra korting als je bulk koopt.
De  Safale  US-05 kost bij Unibrew-Nederland.nl namelijk 1,95 per stuk als je er 38 koopt. Bij Unibrew.nl blijft de prijs 2,49.

Trouwens, de artikelen verschillen ook. Bijvoorbeeld bij Unibrew-Nederland.nl kan je wel Comet NL hopbloemen kopen  maar bij Unibrew.nl niet.

Het kan dus lonen om even de prijzen te vergelijken. Wat ik echter zie is dat de meeste producten dezelfde prijs hebben.

Jacques

Citaat van: De Hopman op 08-09-2022  09:42 uEven navragen bij ze?

Ik was afgelopen dinsdag in de winkel in Beek en Donk. Even met Berry gekletst. Er toen niet over gehad omdat ik dit niet in de gaten had. Misschien dat een ander forumlid die de winkel bezoekt dit even kan zeggen.

Arthur B

Citaat van: Jacques op 08-09-2022  10:28 uMisschien dat een ander forumlid die de winkel bezoekt dit even kan zeggen.

Gezien de ontwijkende reacties op directe vragen verwacht ik dat ze er wel van op de hoogte zijn.

Jacques

Citaat van: Arthur B op 08-09-2022  10:55 uGezien de ontwijkende reacties op directe vragen verwacht ik dat ze er wel van op de hoogte zijn.

Dat is niet zeker. Ze hebben het erg druk. Toevallig had ik het met Berry over het bijhouden van websites en dat dit veel tijd kost. Je kunt het je wat makkelijker maken met redirects maar dan komt wel bij elk artikel dezelfde afbeelding (geen onderscheid tussen Unibrew en Van der Kooy Jubbega...)
Het kan te maken hebben dat producten vanuit Beek en Donk en Jubbega verzonden worden afhankelijk waar je bestelt. 2 filialen is lastig vertrouwde Berry mij toe.

hansHalberstadt

Citaat van: MH op 07-09-2022  21:19 uHoi,
Weet iemand het verschil tussen unibrew.nl en unibrew-Nederland.nl?
Ik kan op beide sites inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.

Gr. Marcel
voor https://unibrew-nederland.nl/ moet je blijkbaar 18 jaar zijn en van koekjes houden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.