Aanschaf gistvat

Gestart door dannytje90, 01-09-2022 22:10 u

Vorige topic - Volgende topic

dannytje90

Ik ben aan kijken voor een extra gistvat. Kwam deze 2 tegen iemand enig ervaring met een van deze 2 gistvaten of een suggestie voor een vat ?

https://brouwland.com/nl/vergistingsvaten/10593-ss-brewtech-brew-bucket-27-l-7-gal.html

https://brouwland.com/nl/vergistingsvaten/15372-transfermer-rvs-gistingsvat-35-liter.html

WJW

Ik heb zelf een SS Brewtech Brew Bucket mini. Kost wel wat, maar is ook heel goed spul, daar kun je je geen bult aan vallen. Transfermer heb ik geen ervaring mee.

Lech_hobbybrouwer89

Ligt er een beetje aan wat je zoekt. Ik heb 2 brewmonk 30L gistvaten en een Grainfather conical fermenter pro en ben dr heel tevreden mee, beter dan de plastic vergistingsemmers.. De opties die je noemt zijn beide prima, op Youtube kan je er ook veel over vinden.

Micha

Destijds heb ik ook de keuze op as brewtech laten vallen. Vooral omdat er reserve onderdelen te krijgen zijn en het makkelijker schoon kunnen maken. Was ook een beetje een gevoelsmatige keuze onder de noemer kost wat,heb je ook wat.  smile

Ze zijn relatief duur, maar ik heb er geen spijt van. Overigens leveren dit soort vaten vooral gebruiksgemak en niet per se beter bier.

BillieGroothuizen

Citaat van: WJW op 02-09-2022  19:13 uIk heb zelf een SS Brewtech Brew Bucket mini. Kost wel wat, maar is ook heel goed spul, daar kun je je geen bult aan vallen. Transfermer heb ik geen ervaring mee.

Ik heb dezelfde. Eerste keer in gebruik.

Hans E. Pans

Citaat van: WJW op 02-09-2022  19:13 uIk heb zelf een SS Brewtech Brew Bucket mini. Kost wel wat, maar is ook heel goed spul, daar kun je je geen bult aan vallen. Transfermer heb ik geen ervaring mee.
Heb ik ook, is wel aan de krappe kant. Jammer dat 'ie niet net een liter of vijf groter is. En een gistkraan, dat zou helemaal mooi zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.