CO2 fles huren

Gestart door alexe, 30-08-2022 09:50 u

Vorige topic - Volgende topic

alexe

Weet iemand misschien waar ik een CO2 fles kan huren in de omgeving van Zaltbommel/Geldermalsen/Gorinchem (ik woon in Haaften)?  Ik wil niet mijn eigen fles kopen, maar wil liever een fles met statiegeld huren.

Alvast dank!

CeesM

Als particulier kan je geen CO2 flessen huren. Enkel mogelijk voor concertevenementen.

alexe

Citaat van: CeesM op 30-08-2022  10:06 uAls particulier kan je geen CO2 flessen huren. Enkel mogelijk voor concertevenementen.

Ik kreeg het idee dat het wel mogelijk was om een fles van sommige Horeca plekken te huren met een statiegeld van EUR120.  Misschien is huren het verkeerde woord; zelfde systeem als Propaan of Sodastream flessen...

guest15461

Hier in België kan je bij elke drankenhandelaar een fles huren.

Kruimeltje

Bij de hanos kan het wel

alexe

Citaat van: Kruimeltje op 30-08-2022  13:24 uBij de hanos kan het wel

Dar heb je toch een klantenpas voor nodig?

Sigurd

Ik heb mijn 10 kg bij een lokale slijterij gehaald. Het is een ruilfles en heb een borg/statiegeld betaald van 120,-. De vulling kost mij 19,99 voor 10 kg. Ze hadden ook een 2 kg waarbij de borg hetzelfde was en de vulling 16,75 kost.

Als er geen specifieke tips zijn voor bij jou in de buurt dan zou ik een rondje langs de lokale slijterij bellen die ook taps verhuren voor feestjes.

CeesM

Citaat van: alexe op 30-08-2022  10:32 uIk kreeg het idee dat het wel mogelijk was om een fles van sommige Horeca plekken te huren met een statiegeld van EUR120.  Misschien is huren het verkeerde woord; zelfde systeem als Propaan of Sodastream flessen...
Propaan en sodastream flessen moet je ook kopen en kan je omruilen voor een volle voor de prijs van de inhoud.

Op marktplaats heb je er een volle fles van 2 kg voor € 50,-. ;)

hansHalberstadt

ik heb ooit een 10 kg fles gehaald bij Bier en co in Nijmegen kon dat gewoon als particulier kopen.
Maar 10 kg is erg veel. Waarom koop je niet gewoon een 2 kg fles bij een van onze brouwleveranciers? Die kun je daar denk ik ook wel omruilen voor een volle als die leeg is.   

hansHalberstadt

Citaat van: CeesM link=msg=671520 date=1661871693

/quote]
vraag is of je die dan ook nog kunt laten vullen, anders wordt het een duur flesje.

CeesM

Citaat van: hansHalberstadt op 31-08-2022  00:30 u[quote author=CeesM link=msg=671520 date=1661871693

vraag is of je die dan ook nog kunt laten vullen, anders wordt het een duur flesje.
Het zal wel, want het is dezelfde als alle andere CO2 flessen. De aanbieder zal het verkopen omdat je er in de winkel geen geld voor terug krijgt.

hansHalberstadt

Citaat van: CeesM op 31-08-2022  13:18 uHet zal wel, want het is dezelfde als alle andere CO2 flessen. De aanbieder zal het verkopen omdat je er in de winkel geen geld voor terug krijgt.
Het is dus vooral interessant om te weten wat de beste manier is voor hobbybrouwers om goedkoop over koolzuur te kunnen beschikken. Niet zo interessant om te weten wat niet handig werkt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.