Bestel oepsje, 25 kg Chateau Special Belgium malt gekocht.

Gestart door Dirtbag, 26-08-2022 20:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Dirtbag

Zoals de titel zegt, ik heb had een oeps momentje toen mijn meest recente bestelling van m'n favorite webshop werd bezorgt.

Ik had in plaats van een kilo special Belgium waar ik nog geen 800 gram van nodig had voor een Bockbier per ongeluk een 25 kg zak besteld.

Dit gaat mij een goeie eeuwigheid duren om op te krijgen aangezien ik over het algemeen maar 1 keer per jaar een bier brouw waar dit in gaat. Dit bockbier.

Nu heeft de site van castlemalting een recept voor een Dark dubbel waar 18 % van de stort deze mout in gaat.

Zijn er nog meer recepten waar veel van deze mout in gaat? (behalve de Belgische stout die ook op de site staat? )

db

Jacques

Wat dacht je van quadrupel en andere donkere moutige bieren?

25 kg is wel veel. Misschien een idee om zakken van 5 kg door te verkopen aan hobbybrouwers in de buurt?

Fractus

Kun je het niet gewoon terugsturen naar de webshop? Als je het niet geopend hebt, zou je herroepingsrecht moeten hebben. Bestelfoutje kan iedereen gebeuren, dat begrijpen ze vast wel.

Dirtbag

Citaat van: Fractus op 26-08-2022  23:30 uKun je het niet gewoon terugsturen naar de webshop? Als je het niet geopend hebt, zou je herroepingsrecht moeten hebben. Bestelfoutje kan iedereen gebeuren, dat begrijpen ze vast wel.

Hmm, ja herroepingsrecht, echter aangezien het niet hun fout is, moet ik voor de verzendkosten betalen :)

Dat is dus 7 euro voor het terug sturen van de zak en, dan krijg ik 28 euro terug en kan ik voor 10 euro een nieuwe kilo zak kopen.

Tevens maak ik niet graag van mijn stommiteit hun probleem :)

Dan maak ik liever een (paar) bier die ik nog niet eerder heb gemaakt :)

Doorverkoop is ook een optie ja.

db

Fractus

Ah ja, daar had ik geen rekening mee gehouden.

In dat geval sluit ik me bij Jacques aan, quadrupels zijn hoofdafnemer van dit soort mouten bij mij, lekker veel rozijntjes in je quad. Ook in een RIS stop ik wel eens wat special B, maar in mindere mate. Misschien is er een brouwgilde in de buurt die de zak wel wil ruilen voor een zak pilsmout? Dan kunnen zij het onder hun leden verspreiden

Michiel8012

Ik zie dat je in Deventer zit. Ik woon in Raalte en werk in Deventer. Ben zelf niet bekend met deze mout maar wil best wel eens een quadrupel poging doen met behulp van deze mout. Kan dus zeker wel een kilo of 5 van je overnemen als je er vanaf moet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.