Vragje over mout. Is deze geschroot?

Gestart door Jelmer2001, 27-06-2022 20:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Jelmer2001

Hoi allemaal,
Hier een noob brouwer die voor de 2e keer een eigen bier wilt brouwen. De vorige was een 5l blond bier van brew monkey. Nu wil ik graag een 20l batch van ipa maken. Dit pakket heb ik besteld op brouwstore.nl.

Ik kan alleen nergens vinden of mijn mout al geschroot is of niet. Naar mijn idee zijn dit hele vlokken en moet dit nog geschroot worden maar jullie zijn waarschijnlijk de experts.

De fotos heb ik in de bijlage gezet en alvast bedankt!

Markie Mark

Deze mout is inderdaad nog niet geschroot. Die stap moet je voor het maischen nog wel zelf doen.

Jelmer2001

Citaat van: Markie Mark op 27-06-2022  20:43 uDeze mout is inderdaad nog niet geschroot. Die stap moet je voor het maischen nog wel zelf doen.

Top bedankt voor je snelle reactie dan ga ik dat als eerste fixen voor het brouwen van mijn bier

Jacques

Citaat van: Jelmer2001 op 27-06-2022  20:39 uNaar mijn idee zijn dit hele vlokken en moet dit nog geschroot worden

Dit zijn geen vlokken maar moutkorrels. Deze moeten inderdaad nog geschroot worden. Waar woon je ergens? Misschien is er een hobbybrouwer bij jou in de buurt die je uit de nood kan helpen voor dit brouwsel.
Als je vaker gaat brouwen is een eigen schrootmolen aan te bevelen.

Jelmer2001

Citaat van: Jacques op 27-06-2022  20:59 uDit zijn geen vlokken maar moutkorrels. Deze moeten inderdaad nog geschroot worden. Waar woon je ergens? Misschien is er een hobbybrouwer bij jou in de buurt die je uit de nood kan helpen voor dit brouwsel.
Als je vaker gaat brouwen is een eigen schrootmolen aan te bevelen.

Ah zo leer je elke keer wat. Ik dacht al wel dat deze geschroot moesten worden dus heb al een schrootmolen besteld. De eerste blond bier is goed bevallen en ken iemand die ook al z'n automatische ketel heeft dus denk dat ik wel vaker wat ga proberen qua smaken met verschillende bieren.

Jacques

Citaat van: Jelmer2001 op 27-06-2022  21:58 uAh zo leer je elke keer wat. Ik dacht al wel dat deze geschroot moesten worden dus heb al een schrootmolen besteld. De eerste blond bier is goed bevallen en ken iemand die ook al z'n automatische ketel heeft dus denk dat ik wel vaker wat ga proberen qua smaken met verschillende bieren.

Pas op! Bierbrouwen is verslavend. Als je er eenmaal aan begint blijf je bezig... Dat is in ieder geval al 42 jaar bij mij het geval. Je raakt nooit uitgeleerd en ontdek steeds nieuwe smaken.

Noordzij_1

Hoi Jelmer,

Mocht je nog niet gebrouwen hebben, laat dan even weten waar je woont.
Als dat binnen 40 km vanaf Strijen (lees Dordrecht) is wil ik best even mijn walsmolen afdroppen ter leen, al dan niet even je op weg helpen.
Succes !

Orangeloo

Citaat van: Jacques op 28-06-2022  14:55 uPas op! Bierbrouwen is verslavend.

Echt waar joh  :weetniet:  ;D  :D  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.