Hallo allemaal! Tuk

Gestart door guest16554, 27-06-2022 16:41 u

Vorige topic - Volgende topic

hansHalberstadt

@ De Hopman .Mee eens. Ik heb tuk een klein duwtje in de rug gegeven zoals je ziet. Ik wil ook niet alle details weten van persoonlijke discussies, maar misschien helpt dit iedereen weer een beetje hoop ik maar. We zijn nooit te oud om te leren. Niet de eerste keer ook dat discussies vervelend eindigen. Je kan altijd nog psycholoog worden en dan is het forum ook interessant. ook best een mooi vak schijnt het.  :proost:

Spyro

Vanaf morgen beginnen we hier over alcohol stoken, da's ook geen bier brouwen maar ook eerst "iets" vergisten, eens kijken hoeveel hier het leuk gaan vinden, al kunnen we daar ook iets van leren Hans, moet je ook geen psycholoog voor zijn toch... ;-)

hansHalberstadt

Citaat van: Spyro op 08-07-2022  22:07 uVanaf morgen beginnen we hier over alcohol stoken, da's ook geen bier brouwen maar ook eerst "iets" vergisten, eens kijken hoeveel hier het leuk gaan vinden, al kunnen we daar ook iets van leren Hans, moet je ook geen psycholoog voor zijn toch... ;-)
al was het maar om te gebruiken om je apparatuur voor het brouwen mee te ontsmetten (doe ik met 70% alcohol). en als het dan drinkbare alcohol is dan hoef je het ook niet na te spoelen. Maar inderdaad het is een brouwforum, dus er moeten raakvlakken zijn met het brouwen. Maar dat kan ruim opgevat worden.

guest16554

:lol: Moet je zien wat een hoop gelul en zelfs getrol er plaats vindt en het uit de hand loopt terwijl ik er niet eens ben. Ja natuurlijk. Dat ligt allemaal aan mij. :lol:

Citaat van: hansHalberstadt op 08-07-2022  22:19 uMaar inderdaad het is een brouwforum, dus er moeten raakvlakken zijn met het brouwen. Maar dat kan ruim opgevat worden.

Dit forum heeft inderdaad al de nodige mede topics. En zelfs subforums voor niet bier. Dus anders dan bier leek hier welkom.
Dat @Spyro het even weet, voor ook nog anderen zich hier niet welkom voelen omdat hij die hier ook mee weg jaagt.

En voor wie zich er in zou verdiepen (uit zijn bier waarheden zou durven komen) zou er achter komen dat mede toch net even iets anders werkt dan bier en zelfs wijn.
Maar niet met door mij.

Citaat van: hansHalberstadt op 08-07-2022  16:30 uKun je nog eens uitleggen wat je hier bedoelt met 'werken met liters' ?
hoe bepaal je dan bv wat je nodig hebt en hoe sterk de mede dan wordt qua alcohol en smaak?

Vraag maar aan Hopman. Die vroeg het netjes en kreeg ze gewoon netjes van mij. Of google lekker zelf. Onder normale omstandigheden had je hem gewoon van mij kunnen krijgen, maar na al dit gezeik hier niet meer.

PS, niet mijn formule. Gewoon een gangbare formule (ja met liters er in), zoals ook wel blijkt uit de andere manier van rekenen van Hopman.
Al snap ik niet waarom je het vraagt want al je collega brouwers hier weten toch alles al, en veel beter nog. Wat weet ik nou als newby? Vraag je toch niet aan mij?

Citaat van: hansHalberstadt op 08-07-2022  17:06 uIn dit geval is er overlap met bierbrouwen en kun je al brouwer dus ook wat leren van het brouwen van mede lijkt mij. Dus wat dat betreft dient het naar mijn idee nog steeds het doel van dit forum.

Juist. Maar blijkbaar denkt niet iedereen hier er zo over gezien de reacties.
Nou, dan niet. Ik ken nog wel wat weetjes uit de voedselindustrie wat ik hier nog niets over gelezen heb. En het zit er naar uit dat dat ook zo gaat blijven :lol:

Jij blijft ook redelijk en objectief Hans. Stel ik op prijs. Wilde ik even gezegd hebben.

Citaat van: hansHalberstadt op 08-07-2022  20:37 u@ De Hopman .Mee eens. Ik heb tuk een klein duwtje in de rug gegeven zoals je ziet. Ik wil ook niet alle details weten van persoonlijke discussies, maar misschien helpt dit iedereen weer een beetje hoop ik maar. We zijn nooit te oud om te leren. Niet de eerste keer ook dat discussies vervelend eindigen.

Waarvoor dank.
Ik hoop dat je anderen ook nog eens wat bijgebracht krijgt, want hun heilige huisjes zijn veel eigenwijzer en arroganter aan mij opgedrongen dan van mij gezegd kan worden.

Citaat van: De Hopman op 08-07-2022  17:33 uHans, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik wil wel nog even kwijt dat het eerder andersom is. Wij schieten eerder in de verdediging door opmerking die richting ons gemaakt worden, ook via privéberichten (al kun jij die natuurlijk niet zien). Ik heb lang getwijfeld of ik een reactie moest plaatsen, want over het algemeen loopt dat alleen maar uit de hand en wordt het er niet beter van, maar tegen beter weten in toch maar gedaan, in de hoop dat de boodschap binnenkomt.

Helaas heeft dit voor niemand uitgepakt zoals we gehoopt hadden, het korte lidmaatschap niet, de uitwisseling van kennis niet, en de, toegegeven, niet altijd even subtiele opmerking over en weer niet.
Jammer, maar het is niet anders. Ik stel voor dat we dit laten rusten, want deze discussie is door niemand te winnen.
Ik heb maar gewoon een biertje ingeschonken op deze mooie dag, daar heeft een mens veel meer aan  ;)  :beersmiley:

Juist. Omdat ik enkele punten anders probeer wat niet in het straatje past van sommigen gaan ze eindeloos daarover drammend lopen discussiëren.
Inderdaad, laat bij dan ook gewoon in mijn waarde. Laat me gewoon op mijn bek gaan dan.

En wat had ik dan moeten doen?
Ik weet toch wat ik weet? Had ik me als een geestelijk beperkte op moeten stellen of zo?
Ik heb toch netjes en zelfs met dankjewel gereageerd op tips? Had ik nederig iedereen moeten aanbidden voor al hun kennis en enige waarheid?
Wat had ik moeten reageren dan? "Huh? :o  Echt waar? :nut:  Ooo wat goed dat jij dat allemaal zo goed weet, lik, lik, kus, kus :groots: ". En dan zeggen dat ik arrogant bent? :lol:
En als er door gedramt wordt moet ik me nederig laten kruisigen of zo? Ben zot joke niet  :o

Inderdaad, "Wij sommigen schieten eerder meteen al in de verdediging" .. als iets niet in hun heilige waarheid past.
Leuk man, voor newbies.

Citaat van: CeesM op 08-07-2022  15:28 uDan ben ik bang dat je op het verkeerde forum zit. Je hebt gelijk dat je weggaat. Houdoe. ;)

Lul.
Maar je krijgt je zin hoor. Ik ben hier niet lang meer want heel mijn goede zin hiervoor is over. Met extra dank aan enkele leden (of eigenlijk forum trollen) zoals jij met deze reactie. Alleen nog even een paar dingen recht zetten.  ;) Dus als iedereen nou stopt met schijnheilig natrappen (zoals jij, zwakke lul) kan ik rustig vertrekken.

Citaat van: hansHalberstadt op 08-07-2022  16:56 uDan ben ik bang dat je op het verkeerde forum zit. Je hebt gelijk dat je weggaat. Houdoe

Dat was me al duidelijk. Jammer. Maar gelukkig staat het internet vol. En al denken sommigen hier er anders over :lol: zonder hun heilige waarheden gaat het me ook wel lukken hoor. Geen reden voor angst  8)

guest16554

@Jacques Tegen de tijd dat ik klik op "verwijder account", accordeer dat dan ook echt even. Iedereen zijn zin dan. :degroeten:

guest16554

Citaat van: Spyro op 08-07-2022  20:32 umaar dat wordt een beetje minder in het geval dat een niet "brouwer" die hier met een groot hart binnen valt en zich gaat profileren als een "heilige" die zich al mooi ingelezen heeft, en de echte brouwer een beetje aan de kant gaat drummen met zijn "ego" dat wij allemaal nietsnutten zijn die hem niet begrijpen en hem iets anders gaan opdringen dan dat wat hij in gedachten heeft, ook al is het opbouwend bedoeld. Dus bij deze dit gezegd zijnde laat ik het hier nu maar bij,

Och deze had ik helemaal gemist.
Dat heb ik nooit zo gedaan maf. Dat maak jij er van. Het begin eerder andersom.
Zoals ik al zei..

Citaat van: tuk op 08-07-2022  23:25 u... anderen ook nog eens wat bijgebracht krijgt, want hun heilige huisjes zijn veel eigenwijzer en arroganter aan mij opgedrongen dan van mij gezegd kan worden.

Juist. Omdat ik enkele punten anders probeer wat niet in het straatje past van sommigen gaan ze eindeloos daarover drammend lopen discussiëren.
Inderdaad, laat bij dan ook gewoon in mijn waarde. Laat me gewoon op mijn bek gaan dan.

Ik weet toch wat ik weet? Had ik me als een geestelijk beperkte op moeten stellen of zo?
Ik heb toch netjes en zelfs met dankjewel gereageerd op tips? Had ik nederig iedereen moeten aanbidden voor al hun kennis en enige waarheid?
Wat had ik moeten reageren dan? "Huh? :o  Echt waar? :nut:  Ooo wat goed dat jij dat allemaal zo goed weet, lik, lik, kus, kus :groots: ". En dan zeggen dat ik arrogant bent? :lol:
En als er door gedramt wordt moet ik me nederig laten kruisigen of zo? Ben zot joke niet  :o

Nou vooruit dan @Spyro
 "Huh? :o  Echt waar? :nut:  Ooo wat goed meneer Spyro dat jij dat allemaal zo goed weet, lik, lik, kus, kus :groots: "
Zo. Nou blij onze verhevene? :lol:

Denk van me wat je wilt. Denk je dat ik wakker lig van een forum opnaaiertje met wat bijdehante praatjes? :lol:

Spyro

Citaat van: tuk op 08-07-2022  23:25 u:lol: Moet je zien wat een hoop gelul en zelfs getrol er plaats vindt en het uit de hand loopt terwijl ik er niet eens ben. Ja natuurlijk. Dat ligt allemaal aan mij. :lol:
inderdaad, blij dat je het zelf inziet... ;-)

Dit forum heeft inderdaad al de nodige mede topics. En zelfs subforums voor niet bier. Dus anders dan bier leek hier welkom.
Dat @Spyro het even weet, voor ook nog anderen zich hier niet welkom voelen omdat hij die hier ook mee weg jaagt.
Ik jaag hier niemand weg hoor, je zei zelf dat je weg was, het is uw eigen ego en arrogantie die je de das om doet, je wil van niemand iets leren en houdt zgz "geheime" formules en ingrediënten achter, als wij braaf zijn mogen we weten welke, wtf gast, speel de bal nu eens niet onnodig terug en kijk hoe en wat jij hier allemaal al neerschreef over "ons", inderdaad, ik weet ook het een en ander over wijnbouw en mede maken, maar wijs niemand de vinger omdat die nog niet gereageerd heeft op uw "vragen" die je eigenlijk al zelf kunt beantwoorden omdat je het al gevonden had op Google. Je was hier zgz al weg, "doeeei gasten, de mazzel", maar nee, blijven doorgaan en maar opstellen lang schrijven hoe slecht wij wel zijn terwijl niemand hier je een stooitje in de weg heeft gelegd totdat jij de "brouwers" begon uit te maken dat jij zgz een domme dwaze nietsnut zou zijn in ons ogen, man, ik heb het al gezegd, wie iets neerschrijft als reactie doet dat om iemand te helpen en ook al weten er hier honderden hoe mede in mekaar zit en er niks over posten, dat wil niet zeggen dat ze jou niks willen vertellen omdat ze je een "ikweetnietwat" vinden, nee, dat schreef je zelf. Nu goed, dit is mijn laatste reactie op uw topic en aanhorigheden, ik ben niet weg van het forum, ik blijf, maar jij blijkbaar ook, ook al scheld je iedereen uit...
En voor wie zich er in zou verdiepen (uit zijn bier waarheden zou durven komen) zou er achter komen dat mede toch net even iets anders werkt dan bier en zelfs wijn.
inderdaad, honing, water, gist, wat citroenzuur, moeilijk is het niet, maar met wat geheime ingrediënten wordt het een pak moeilijker blijkbaar, zonder over de ingewikkelde formules maar te zwijgen die "bierbrouwers" net kennen... :D

Ik hoop dat je anderen ook nog eens wat bijgebracht krijgt, want hun heilige huisjes zijn veel eigenwijzer en arroganter aan mij opgedrongen dan van mij gezegd kan worden.
Zelfkennis is h.... :D

Ook hier ga je zelf eindeloos drammen omdat er mensen zijn die je erop wijzen... ;-)
OK, maar dan moet je het wel zelf aanvaarden en anderen eerst niet uitmaken voor...... (zelf in te vullen...)

Kijk kerel, ik doe dit echt nooit, maar omdat jij mij hebt getagd vat ik het wel ietsjes meer persoonlijk op, daarom ook dat ik een laatste keer reageer, ik blijf wel beleefd en wou enkel aanhalen dat je op deze manier nergens gaat geraken bij de meesten hier, dus wat ik nog wil zeggen, maak mede zoals jij wil ook maar verwacht geen boek van 500 blz aan hulp als je er zelf geen wil aanvaarden, dit zijn mijn allerlaatste lieve en wijze woorden in dit topic, het ga je goed....

Inderdaad, "Wij sommigen schieten eerder meteen al in de verdediging" .. als iets niet in hun heilige waarheid past.
Leuk man, voor newbies.

Lul.
Kijk nu, wat een mooi woord, heb jijzelf geschreven en anderen maar uitmaken, zoals hier een paar woorden verder... ;-)
Maar je krijgt je zin hoor. Ik ben hier niet lang meer want heel mijn goede zin hiervoor is over. Met extra dank aan enkele leden (of eigenlijk forum trollen), (alweer mooi en beleefd neergepend!) zoals jij met deze reactie. Alleen nog even een paar dingen recht zetten.  ;) Dus als iedereen nou stopt met schijnheilig natrappen (zoals jij, zwakke lul) kan ik rustig vertrekken.

Dat was me al duidelijk. Jammer. Maar gelukkig staat het internet vol. En al denken sommigen hier er anders over :lol: zonder hun heilige waarheden gaat het me ook wel lukken hoor. Geen reden voor angst  8)
Niemand is waarschijnlijk bang hoor, iemand die mede wil maken is ook maar een gewone sterveling, alhoewel..... ;-) Nog veel suc6 ermee, doe ze de groeten en brouw ze.... ;-)

hansHalberstadt

Citaat van: tuk op 08-07-2022  23:25 uVraag maar aan Hopman. Die vroeg het netjes en kreeg ze gewoon netjes van mij. Of google lekker zelf. Onder normale omstandigheden had je hem gewoon van mij kunnen krijgen, maar na al dit gezeik hier niet meer.
Ik vroeg dit om jou de kans te geven om je wat gemakkelijker te voelen op dit forum en te laten zien dat je ook nog wat interessante info kunt delen. Maar dan moet je er natuurlijk wel zelf wat positiefs doen met die hint. 

seed7

Lees deze draad nu pas, geen idee waar het allemaal over gaat.

Slotje er op.

Jacques

Citaat van: seed7 op 09-07-2022  07:43 uLees deze draad nu pas, geen idee waar het allemaal over gaat.

Dit een een gevolg van het veranderen van berichten door Tuk in "delete".

Citaat van: tuk op 09-07-2022  00:06 u@Jacques Tegen de tijd dat ik klik op "verwijder account", accordeer dat dan ook echt even. Iedereen zijn zin dan. :degroeten:

Dat ga ik nu doen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.