Bottelen incl foto's

Gestart door jhazenberg, 05-06-2022 10:20 u

Vorige topic - Volgende topic

jhazenberg

Ik heb vandaag mijn 15de brouwsel in de fles gestopt, hieronder stap voor stap

1. flessen zijn eerst gewassen in de vaatwasser

2. weken van de flesjes in de chempro (30 min)

IMG_20220605_075936.jpg

3. Uitlekker van de flesjes

IMG_20220605_081452.jpg

4. Overhevel van mijn bier naar de Bottelemmer waar op de bodem het suikerwater ligt

IMG_20220605_082200.jpg

5. Het Bottelen doe ik met een looplamp in de vaatwasser met de deur van de vaatwasser open zodat ik alles makkelijk kan schoonmaken achteraf

IMG_20220605_083528.jpg

Jacques

Dank je voor deze fotoserie.

De Hopman

Ha, die vaatwasser vind ik slim gevonden. Hoe voorzichtig ik het ook doe, de helft van de tijd kan ik toch weer met een doekje de plakkerige druppels van de vloer poetsen.

Jaap W

Citaat van: De Hopman op 05-06-2022  20:38 uHa, die vaatwasser vind ik slim gevonden. Hoe voorzichtig ik het ook doe, de helft van de tijd kan ik toch weer met een doekje de plakkerige druppels van de vloer poetsen.
Een simpele plastic afwasbak werkt ook prima. :beersmiley:  :proost:

De Hopman

Citaat van: Jaap W op 07-06-2022  12:59 uEen simpele plastic afwasbak werkt ook prima. :beersmiley:  :proost:
Klopt, maar die moet je dan toch weer afwassen. Bij die vaatwasser pleur je gewoon de deur dicht en klaar. Nou zet ik tegenwoordig vaak het bottelvat op een verhoging op het aanrecht, en bottel boven de gootsteen, maar met extra grote flessen of vaatjes werkt dat toch niet altijd. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome leiden, maar die vaatwasser is wel slim gevonden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.