Combineren van hoppen

Gestart door goom, 27-04-2022 10:05 u

Vorige topic - Volgende topic

goom

Ik zit te denken om een erg hoppig bier te gaan maken.
En zit een een combinatie van hoppen te denken van :
el dorado
galaxy
citra

Ik zit mij af te vragen of deze combi wel goed voor de dag zou gaan komen qua smaak en geur.
El Dorado en Galaxy met tropisch fruit smaak en geur en Citra met citrus tonen.
Zou dit bij elkaar passen in een flesje? 

Wat is jullie mening hierover?

Juindorper

Lijkt me niks mis mee. Zelf wil ik binnenkort iets gaan brouwen met El Dorado,Galaxy en Motueka.

goom

Citaat van: Juindorper op 27-04-2022  12:52 uLijkt me niks mis mee. Zelf wil ik binnenkort iets gaan brouwen met El Dorado,Galaxy en Motueka.
Een vraag uit nieuwsgierigheid.
Waarom vind jij dat er niks mis mee is met deze combinatie?

Juindorper

Citaat van: goom op 27-04-2022  18:40 uEen vraag uit nieuwsgierigheid.
Waarom vind jij dat er niks mis mee is met deze combinatie?
Lastige vraag... Ik heb deze hopsoorten eerder afzonderlijk van elkaar gebruikt in single hop brouwsels en gevoelsmatig denk ik dat deze goed samen zullen gaan.
Ik weet dat natuurlijk pas zeker als het bier klaar is.

Mag ik omgekeerd vragen waarom je twijfelt?

Jacques

Citaat van: goom op 27-04-2022  10:05 uIk zit te denken om een erg hoppig bier te gaan maken.
En zit een een combinatie van hoppen te denken van :
el dorado
galaxy
citra

Ik zit mij af te vragen of deze combi wel goed voor de dag zou gaan komen qua smaak en geur.
El Dorado en Galaxy met tropisch fruit smaak en geur en Citra met citrus tonen.
Zou dit bij elkaar passen in een flesje? 

Wat is jullie mening hierover?

Volgens mij kun je nagenoeg elke combinatie maken. Of je het lekker vindt smaken is een kwestie van een persoonlijke smaak.

Voor mijn smaak is de combi die jij noemt prima.

goom

Ik twijvel niet, ik zat mij af te vragen of een hop met citrus smaak en geur goed samen kan gaan met een hop die meer van het tropisch fruit is.

Luiaard

Voor smaakcombinaties kun je eens kijken in 'De Smaakbijbel'. In dit boek staan allerlei smaakcombinaties die goed of minder goed samengaan. Als je dit tezamen met de hopprofielen bekijkt zou je een inschatting kunnen maken.

Daarbij is het natuurlijk zo dat smaken verschillen.

tdp

El Dorado wil nog wel eens 'ondersneeuwen'. In combinatie met deze hoppen heb ik het nog niet gebruikt. Anders geef eens een opzet van je recept, dan kunnen we meekijken!

goom

Dank ik zal eens kijken naar dat stuk dat je aangaf

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.