Rvs 5 ltr vaatjes

Gestart door Boxem, 08-04-2022 10:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Bram86

Citaat van: HS65 op 30-05-2022  18:08 uOh, dan heb ik niets aan het vaatje. Ik maak echt niet in zo'n tempo 5l op.

Je kunt het ook wel langer laten staan hoor.

Arthur B

Citaat van: HS65 op 30-05-2022  18:08 uOh, dan heb ik niets aan het vaatje. Ik maak echt niet in zo'n tempo 5l op.

Gewoon de tapkop erop laten zitten. Beetje druk erop (10 psi?), tap en zo eraf, schoonmaken. Als er CO2 in je vaatje blijft gebeurt er niks mee.

thepsych

Citaat van: Boxem op 17-05-2022  09:06 uhttps://m.nl.aliexpress.com/item/1574865408.html?spm=a2g0n.order_detail.0.0.55bb6d76rygcwW&gatewayAdapt=glo2nld

Kan rechtstreeks op de cilinder..

Ik ben wel geïnteresseerd in je ervaringen met hervullen. Met de nippel vul je de cartridge, gewoon met een rechtopstaande cilinder? Hoeveel krijg je er dan in? En is er ook een link naar de cartridges die je gaat vullen?

Boxem

Citaat van: thepsych op 26-06-2022  17:58 uIk ben wel geïnteresseerd in je ervaringen met hervullen. Met de nippel vul je de cartridge, gewoon met een rechtopstaande cilinder? Hoeveel krijg je er dan in? En is er ook een link naar de cartridges die je gaat vullen?

Mijn ervaring is niet goed..

Ben eerst al bezig geweest om die dingen goed gesloten te krijgen.
Ze worden geleverd met rubber ringen, maar die floepen er uit bij het vullen.
Heb ze nu dicht met koperen ringen plus pakking.
Met vullen krijg ik er nu 2 gram in!
Ik weet niet hoe ik het anders moet doen om er meer in te krijgen.
Ben inmiddels op zoek naar een andere oplossing.
Tot die tijd gebruik ik nu een sodastream fles, werkt perfect, maar is een beetje onhandig

JayDee

Citaat van: Boxem op 06-07-2022  10:16 uMijn ervaring is niet goed..

Ben eerst al bezig geweest om die dingen goed gesloten te krijgen.
Ze worden geleverd met rubber ringen, maar die floepen er uit bij het vullen.
Heb ze nu dicht met koperen ringen plus pakking.
Met vullen krijg ik er nu 2 gram in!
Ik weet niet hoe ik het anders moet doen om er meer in te krijgen.
Ben inmiddels op zoek naar een andere oplossing.
Tot die tijd gebruik ik nu een sodastream fles, werkt perfect, maar is een beetje onhandig

Leg je de lege patronen eerst in de vriezer? Daarna vullen met sodastream fles (op z'n kop). Ik krijg er 12 gram in op die manier. Ik zou overigens adviseren niet te veel te vullen, bij mij is er 1 ontploft (doordat de patroon opwarmde na gevuld te zijn...)

Boxem

Citaat van: JayDee op 08-07-2022  10:21 uLeg je de lege patronen eerst in de vriezer? Daarna vullen met sodastream fles (op z'n kop). Ik krijg er 12 gram in op die manier. Ik zou overigens adviseren niet te veel te vullen, bij mij is er 1 ontploft (doordat de patroon opwarmde na gevuld te zijn...)

Oké
Gaan we proberen!

Arthur B

Citaat van: JayDee op 08-07-2022  10:21 uLeg je de lege patronen eerst in de vriezer? Daarna vullen met sodastream fles (op z'n kop). Ik krijg er 12 gram in op die manier. Ik zou overigens adviseren niet te veel te vullen, bij mij is er 1 ontploft (doordat de patroon opwarmde na gevuld te zijn...)

Goeie tip! 😳

Ik vraag me wel af waarom de SS fles omgedraaid moet worden, ik dacht juist dat die altijd rechtop moesten staan... 🤔

De Hopman

Citaat van: Arthur B op 08-07-2022  13:57 uGoeie tip! 😳

Ik vraag me wel af waarom de SS fles omgedraaid moet worden, ik dacht juist dat die altijd rechtop moesten staan... 🤔

Voor gebruik wel, want dan wil je het gas gebruiken (gas is lichter dan vloeistof, dus drijft bovenop). Bij het vullen wil je de patronen vullen met vloeibare CO2, en houd je hem dus op de kop zodat de vloeistof bij de slang komt en het gas op de bodem.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.