Discussie nav zoektocht naar een Braumeister 10 liter

Gestart door Broewerke, 06-04-2022 17:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Broewerke

Citaat van: bierfan op 06-04-2022  15:24 uIk ben op zoek naar een Braumeister 10 liter. Toevallig iemand hier die er van af wil?
Ik ga je niet ontmoedigen maar overweeg toch eens de 20 liter. Je brouwt 18 liter hierin. Hetgeen je teveel hebt doe je vacuĆ¼m in flessen en gebruik je als maishwater voor een zwaarder bier. Tevens staan op eBay geregeld 20 liter gebruikte.

bierfan

Weet ik. Ik heb de 20 liter braumeister al gehad, en toendertijd heel vaak gebruikt.

Uiteindelijk verkocht. Nu wil ik de 10 liter omdat die licht en compact is.

Ik brouw nu ook kleine batches met een koelbox en elektrische pan. Gaat in principe ook goed, maar zo'n braumeister blijft leuk speelgoed. ;)

Hai

IK heb de 20 liter korf aangepast zodat ik ook 10 liter kan brouwen

Jacques

Citaat van: Hai op 07-04-2022  09:58 uIK heb de 20 liter korf aangepast zodat ik ook 10 liter kan brouwen

Een moutkorf voor brouwsels van 10 liter is kant en klaar te koop. Voor de Braumeister 20 die ik had heb ik die destijds aangeschaft. Handig voor kleine brouwsels.

bierfan

Het is niet meer nodig. De Braumeister 10 liter is 2ehands zo schaars, en nieuw niet te betalen.
Ik ga op een andere manier compact brouwen. Heb 2 17 liter pannen en inductieplaat gekocht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.