Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pinksterbieren  (gelezen 12096 keer)

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: Pinksterbieren
« Reactie #50 Gepost op: 31-07-2006 23:31 u »
Nix daarvan. Moet je mijn bittere jongen eens proeven. 10% alcohol, rond de 100 IBU (qua orde grootte dus heel goed vergelijkbaar met het Urthel pruts bier) en de hop en bitterheid slaat je om de oren. Echt, ik ben ervan overtuigd: niet meer dan 40. De consument wordt genaaid. En het bier staat niet eens op de (supersupertrage) urthel website.
Wellicht mail ik de brouwers nog eens. Ik wil ook een kortingsbon voor 6 witbiertjes!!!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #51 Gepost op: 31-07-2006 23:34 u »
Nix daarvan. Moet je mijn bittere jongen eens proeven. 10% alcohol, rond de 100 IBU

hmmm..graag...kun je er 1 of 2  tot het bonk bewaren..? Krijg je een fles onvervalste Twentse Kriek van mij.

Groeten gezondheid
Oscar

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #52 Gepost op: 31-07-2006 23:39 u »
En het bier staat niet eens op de (supersupertrage) urthel website.

Ligt denk ik aan jou pc of provider...bij mij is ie normaal en snel....

Wellicht mail ik de brouwers nog eens.

info@urthel.com   :D :D :D :D :D

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #53 Gepost op: 11-09-2006 21:50 u »
Geen idee waar ik anders iets over het bier kan vinden, dus daarom maar hier.

VIKINGBIER EXTRA STRONG dopnr 71.

Schuim: fijn, snel inzakkend tot klein laagje. Het bier schuimde trouwens wel de fles uit (klein kopje).
Kleur: oranje, helder
Geur: fruitig, beetje gistig, hoppig en nog iets wat ik niet kan thuisbrengen. Nootachtig?
Smaak: zoetig, niet zo bitter (zeker voor MO's doen), fruitig (zuurstokachtig)
Nasmaak: bitterig, droog, iets geroosterd-achtigs.
Mondgevoel: beetje plakkend, matig koolzuur, beetje alcoholverwarmend, matig samentrekkend, droge afdronk (beetje schraperig op de tong)

Nou MO, ik heb wel eens (vaak) betere bieren van jou geproefd. Dat zuurstokachtige fruitigheidje staat me een beetje tegen. De hoppigheid is ook al weg, ik had dit bier natuurlijk al veel eerder moeten proeven. Welke gist zit hier nou in? Wat is het recept?

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #54 Gepost op: 11-09-2006 22:52 u »
Zo, gaan we kritisch worden? Wil je me vriendje niet meer zijn?

Grapje, bedankt voor het kritische proeven. Ik kan het helaas niet zo met je eens zijn. Toen je dit bier mij bij in de tuin (bij 35 C met onze voeten in het zwembadje van Nina) proefde, was je er niet zo ontevreden over. Er staan nog drie flesjes, dus als we eraan toe komen moeten we dit bier maar eens onder de loep nemen. Amandelsmaak, dat zei je in de tuin. Dat fruitige klopt wel, zoetig ook, maar dat samentrekkende/schraperige onderken ik niet.

Het bier is zaterdag voor de 2e keer gebrouwen. Hier staat een samenvatting van het recept.

Tags: