Even voorstellen: Rudy

Gestart door Rudy 81, 11-03-2022 09:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Rudy 81

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rudy Rozendaal, 40 jaar oud en brouw sinds 2019 vanuit huis in Bergen op Zoom. Begonnen met een paar blikbrouwsels, daarna met de pannen op het vuur en uiteindelijk geïnvesteerd in een alles in 1 ketel, de Brew Monk 30 liter. Inmiddels staat de halve zolder nu vol met dingen zoals een hevelfilter, hopspider een vergistingskast met inkbird, spiraalkoeler en een voorraad flessen. Een heerlijke wat uit de hand lopende hobby dus, maar dat zullen velen van jullie vast herkennen.

Komende zondag staat er weer een brouwdag op de planning en ben nu voor het eerst aan de slag met vloeibare gist en een giststarter, die krijgt al aardig een koffie verkeerd kleurtje dus so far so good  smile . Dit forum heeft me al vele malen op weg geholpen in het allerbegin (en nu nog altijd), maar nog nooit de moeite genomen om mezelf te registreren  :-X , tot vandaag dan !  Dus hopelijk nog veel leerzame topics te gaan, maar dan nu als lid van dit mooie forum.

Johan123

Heel herkenbaar. Bij mij staat het gelukkig in de garage.... :proost:

De Hopman

Welkom!
Tja, het lijkt zo'n onschuldige hobby in het begin, maar als je eenmaal bezig bent dan blijf je kopen. Er zijn zo verschrikkelijk veel handige hebbedingetjes op de markt dat ik af en toe mezelf even tot de orde moet roepen en moet denken 'heb ik dat écht nodig?'
Veel plezier in ieder geval!

Theo Mol

Welkom en ja, dit is heel herkenbaar.
Bij mij staat het spul ook op zolder maar ik brouw in de garage dus ik krijg heel wat beweging op een brouwdag.
In het begin heb ik wat dingen gekocht die ik na een paar jaar niet meer gebruik, gelukkig zijn het niet allemaal grote stofhappers. Maar het is best een stapel  smile

tdp

Welkom! Wat ooit als tuinhuisje is begonnen, is ondertussen een complete brouwerij. Dus ja, heel herkenbaar :D

Spyro

Citaat van: tdp op 13-03-2022  13:24 uWelkom! Wat ooit als tuinhuisje is begonnen, is ondertussen een complete brouwerij. Dus ja, heel herkenbaar :D
Zolang uw tuinhuis onder een Kroezeboom staat is 't OK denk ik, 't is dat uw tuinhuis groot genoeg was om er een brouwerij van te maken...  :D

tdp

Citaat van: Spyro op 13-03-2022  18:31 uZolang uw tuinhuis onder een Kroezeboom staat is 't OK denk ik, 't is dat uw tuinhuis groot genoeg was om er een brouwerij van te maken...  :D

Wel vlakbij, telt dat ook? ;) De naam is vooral gekozen omdat in zowel mijn geboortedorp (Fleringen) als het huidige dorp waar ik woon (Rossum), een Kroeze(n)boom is.

Groot is het niet, denk 10m2, maar wel praktisch ingericht.

Theo Mol

LaurensV

Welkom Rudy! Leuk je ook hier weer tegen te komen ;) Laat maar weten wanneer je brouwsel klaar is... het moet immers 'gekeurd' worden toch  smile

HarryL

tdp

Citaat van: Theo Mol op 17-03-2022  09:31 uwat is ook alweer?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroezeboom

Yep, die foto's zijn de boom in Fleringen, men zegt de oudste boom van Nederland. Die in Rossum vind ik overigens mooier, zal eens kijken naar een foto!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.