Mout stomen

Gestart door Broewerke, 04-03-2022 18:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Broewerke

Ik heb ergens gelezen dat het stomen van mout voor enkele minuten meer voordelen zou hebben dan het bevochtigen, dwz klam schroten. Heeft iemand hier ervaring mee of is het n fabeltje? Ik kan me voorstellen dat de mout iets zachter en warmer wordt maar of dat aanmerkelijk voordeel heeft zou ik graag willen weten. Uiteraard is proefondervindelijk nog een mogelijkheid

Jacques

Citaat van: Broewerke op 04-03-2022  18:23 uIk heb ergens gelezen dat het stomen van mout voor enkele minuten meer voordelen zou hebben dan het bevochtigen, dwz klam schroten. Heeft iemand hier ervaring mee of is het n fabeltje? Ik kan me voorstellen dat de mout iets zachter en warmer wordt maar of dat aanmerkelijk voordeel heeft zou ik graag willen weten. Uiteraard is proefondervindelijk nog een mogelijkheid

Echt stomen zou ik niet doen. Grote kans dat je enzymen beschadigt als je dat te lang doet.
Voor klam schroten gebruik ik altijd koud water. Goed doorroeren en een half uurtje laten staan zorgt is voldoende.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.