Ervaringen met de Fastwasher Rack voor vergistingsemmers en slangen?

Gestart door JanPieter, 01-03-2022 07:31 u

Vorige topic - Volgende topic

JanPieter

Sinds een paar weken heb ik een (tweedehands) fastwasher voor 24 flesjes en ik ben daar zo tevreden over dat ik ook twijfel om een Fastwasher Rack te kopen voor het reinigen van mijn vergistingsemmers, pannen en slangen. Het grote voordeel is dat je met veel minder water en reinigingsmiddel toch alles goed schoon krijgt.

Zijn er mensen met ervaring met deze reiniger? Positief dan wel negatief?

Wat ik zelf kan verzinnen is dat het nog best een apparaat is om op te bergen en een ander nadeel is de maximale reinigingstemperatuur van 41 graden.

Het gaat om deze:
https://www.brouwmaatje.nl/reinigen/5894-fastwasher-rack.html
fastwasher-rack.jpg

Spyro

Ik heb zo'n FW-rack. Ik gebruik een vaatwastablet of Enzybrew-10 als kuismiddel. De pompjes durven al eens "sputteren", gewoon eens open halen en het rotortje eens loswrikken op het asje zodat het terug vlot een halve toer vrij kan bewegen en het is opgelost. Hardnekkige gistranden in DJ's en gistvaten gaan er moeilijk mee uit, dus nog even schrobben is een noodzaak, al bij al toch een leuke poetshulp vind ik...

hb-lot

Vraagje. Er staat aangegeven dat de opvangbak minstens 40x50x20 moet zijn, maar dat ding is maar 27,94x40,64x18.42. Is die extra ruimte echt nodig? Of komt het met een speciekuip van 47cm diameter ook wel goed?

JanPieter

Ik kan me voorstellen als je te weinig liters hebt om mee te spoelen dat de pomp droog kan vallen. Ik heb zelf een enorme spoelbak in mijn keuken en hij kan daarin staan. Ook met de flessenspoeler lukt dat heel goed. Ik zou geen speciekuip gebruiken, maar dat is meer persoonlijke keus.

tstn

Ik gebruik voor zowel de FW 24 als de FW Rack een soort van Curver krat van plm 43 x 35 x 24 cm.
Dit gaat zonder problemen. Vullen met water tot het platform net niet onderwater staat. Tot nu geen problemen gehad met droogvallen.
Ik ben er zeer tevreden over.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.