GROTE UPDATE SOFTWARE

Gestart door Jacques, 17-02-2022 14:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

De veranderingen volgen zich in een hoog tempo op.

Er is een grote nieuwe update van de software van dit forum. Dat zal zo dadelijk op dit forum geïnstalleerd worden. Dit betekent dat het forum een tijdje niet bereikbaar is. Daarna heeft het forum weer een ander uiterlijk en zijn er nieuwe functionaliteiten beschikbaar. Voordat alles weer ingesteld is zoals ik wil zal nog een tijdje duren.

------------------------

Update 24 februari 2022

Er waren grote problemen na de update/upgrade van het forum. Vooraf was een backup gemaakt voor het geval het verkeerd zou gaan. Het was verrassend te ontdekken dat de backup niet wilde werken. Dat was ook het geval met een backup die door de hoster gemaakt was. Bij de verhuizing van het forum naar een andere hoster waren bepaalde paden niet juist ingesteld. Ook waren er verouderde tabellen. Het forum is oud en in de loop der jaren zijn er veel veranderingen doorgevoerd. Kortom de database van het forum was corrupt en was niet eenvoudig te herstellen met een repairtool.

Het was hartverwarmend te ontdekken dat zo veel forumleden de helpende hand wilde bieden bij het oplossen van de problemen. Forumlid "M" had al eerder geholpen bij het in orde maken van de opmaak van de tabellen. Hij was één van de eerste die aanbood om naar de database te kijken. Hij heeft diverse fouten uit de database gehaald en ook de upgrade doorgevoerd. Dat laatste betekent dat veel dingen net wat anders werken.

Nog lang niet alles werkt en het is de vraag of alle oude functionaliteiten terug komen. Daar staat tegenover dat er ook nieuwe functionaliteiten beschikbaar zijn. De komende tijd wordt er nog veel gewerkt aan het forum.

Het forum is nu te gast op de server van M. Binnenkort verhuist het forum terug naar de site Hobbybrouwen.nl. Wanneer dat gebeurt kan je weer een poosje geen nieuwe berichten plaatsen. Dat is nodig om te voorkomen dat er berichten verloren gaan.

Poeh, fijn dat het forum weer in de lucht is. Wel zo fijn voor mijn nachtrust... :-)

Eriks

Zet hem op Jacques!!
(Ik heb het gemist toen het offline was)

hansHalberstadt

Veel bewondering voor alle effort. Zal zeker de nodige uren kosten.

De Hopman

Ik zit nog niet zo lang op het forum, maar ik heb afgelopen week wel gemerkt dat dit forum voor een beginnende brouwer vrij onmisbaar is. Veel succes met de laatste loodjes!

Dund

We zijn weer online! Was even afkicken hoor. Ondertussen maar een biertje gepakt 😀

thepsych

proost, op alle mensen die zich hebben of zich nog inzetten voor het functioneren van dit forum

Pimmels

Dank voor alle moeite! Fijn dat er weer een begin is!

Woeka

.. en we kunnen ook weer posten, top.

Jacques

Citaat van: Woeka op 24-02-2022  21:45 u.. en we kunnen ook weer posten, top.

Er zijn nog diverse fouten die opgelost moeten worden, maar forumlid "M" doet zijn forumnaam eer aan. Heel veel zaken heeft hij al opgelost.
Door het forum te gebruiken kan aan de hand van foutmeldingen de laatste fouten opgespoord worden.

Blokkie

Citaat van: Jacques op 24-02-2022  22:32 uEr zijn nog diverse fouten die opgelost moeten worden, maar forumlid "M" doet zijn forumnaam eer aan. Heel veel zaken heeft hij al opgelost.
Door het forum te gebruiken kan aan de hand van foutmeldingen de laatste fouten opgespoord worden.

Daarom respect voor ieder die mee doet om het weer op orde te brengen. Dank.

Jacques

Ik heb het eerste bericht van dit topic aangepast om uitleg te geven wat er aan de hand was en ook om uit te leggen dat er nog veel moet gebeuren...

HarryL

Wat fijn dat het forum weer terug is @Jacques!
En respect voor hoeveel tijd jullie er in steken!

Hopfenfox

Goed bezig en veel succes met de laatste stappen. Fijn dat de boel weer in de lucht is en de rijke historie niet verloren is gegaan!

Tripppel PPP

Je merkt pas hoeveel je het forum mist als het even "uit de lucht is".
Bedankt voor al het harde werk!

Arthur B

Citaat van: Jacques op 24-02-2022  22:32 uEr zijn nog diverse fouten die opgelost moeten worden, maar forumlid "M" doet zijn forumnaam eer aan. Heel veel zaken heeft hij al opgelost.

Hulde!

3,14t

We kunnen weer!  Veel dank voor jullie inzet!!

Oscar

Top dat ie weer online is... ik had mij al bijna bij een ontwenningskliniek aangemeld..;-)  Bern benieuwd wat deze software allemaal gaat brengen.

Josss

O gelukkig, het trillen stopt.

Appiehappie

Ziet er netjes uit Jacques. Fijn dat het forum weer online is. Dit word dubbel genieten van hobbybrouwen.nl.

Jacques

Citaat van: Appiehappie op 25-02-2022  15:45 uZiet er netjes uit Jacques.

Vooral op een mobiel is het een hele grote verbetering. Tapatalk is niet meer nodig.

jhazenberg

Jippie,

Het werkt weer, gisteren even wat willen opzoeken en Forum niet te bezoeken :( blij dat het nu weer werkt.

Bedankt voor het werk

joenedu

Ik kan me voorstellen dat je wakker ligt van dit soort problemen! Blij dat het allemaal weer online is en hulde voor de meehelpende leden.

Papamadejo

Hulde!
Succes met de restpunten

Heyudude

Mooi dat het gelukt is... dank vd inspanningen 

M

Mooi om te lezen dat iedereen er blij mee is!
Ik ben bezig om de laatste dingen af te ronden dus waarschijnlijk zal ergens dit weekend de site weer overgedragen worden en op zijn eigen plek terecht komen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.