Even voorstellen: De Hopman

Gestart door De Hopman, 17-02-2022 11:15 u

Vorige topic - Volgende topic

De Hopman

Goedemorgen!

Na heel wat rondkijken op dit forum voor allerhande tips en vragen eindelijk maar eens besloten om een account aan te maken.
Mijn naam is Lex, woonachtig in een lieflijk dorpje in de buurt van Arnhem, en geboren in het kleurrijke jaar 1990.
Na vele jaren genieten van speciaalbiertjes en bierproeverijen, en het bezoeken van enkele brouwerijen tijdens de vakanties ben ik een goed jaar geleden begonnen met het brouwen van mijn eigen bier. Net als waarschijnlijk de meeste aspirant brouwers met een kant en klaar pakket in de welbekende plastic emmer. Na een paar keer klooien met een paar grote van scouting geleende soeppannen en vergieten heb ik afgelopen zomer van mijn lieve vrouw een Brewmonk 30L gekregen, en dat maakt het leven een heel stuk aangenamer. Waarschijnlijk kon ze het geknooi bij het filteren en spoelen niet meer aanzien  ;)

Na een aantal kant en klare pakketten heb ik de boel al snel uitgebreid met een schrootmolen (zo'n gietijzeren schijvenmolen) en wat handigheidjes als een hopspider en spiraalkoeler. Het enige wat nu nog echt ontbreekt is een vergistingskast om de temperatuur te regelen, maar de vraag is een beetje waar ik dat ding neer ga zetten....

De laatste tijd vooral bezig geweest met het verfijnen van een eigen recept voor blond bier, en bij de laatste proeverij met wat vrienden konden ze die van mij er niet uitpikken tussen een handvol commerciële blondines, dus wat dat betreft al heel tevreden. Binnenkort wil ik mij eens gaan wagen aan een quadrupel/gerstewijn. Tips zijn altijd welkom  ;)

Zoals al ergens genoemd ben ik naast mijn werk als Mechanical Engineer vooral actief als leiding bij de plaatselijke scoutingclub, en vandaar ook de naam 'Hopman', maar dat hadden jullie vast al geraden.

Naast bier houd ik mij samen met mijn vrouw ook bezig met het maken van (appel)cider en mede, dus er staat vrijwel altijd wel ergens een mandfles of vaatje te pruttelen.

Goed weekend alvast, en proost!  ;)

tdp

Welkom Lex,

de zaken stap voor stap goed aan het aanvliegen! Gecontroleerd vergisten is wel een mooie volgende stap.

Veel plezier op het forum!

Teun

trebvuister

Welkom Lex

veel plezier gewenst van een mede-brouwer afkomstig uit een lieflijk Dorpje in Arnhem (Elden)

HarryL

Wildor

Welkom Lex!

Veel plezier met deze leuke (2e) hobby.
Groeten uit Arnhem!

William

Theo Mol

Die commerciële blondines, ik kreeg een visioen van iets-te-ijverige stagiairs en bleef een hele tijd gniffelen.
Gisteren heb ik een lichte blonde (kleur en dichtheid) gebrouwen, ben benieuwd hoe die zal uitvalllen.

Groeten uit het lieflijke Noord-Holland.

StudentBouwerT

Hi Lex,

Het is mooi hoe jij over je hobby en passie praat. Graag zou ik jou wat vragen hierover stellen. Momenteel doe ik research naar speciaalbier en hobbybrouwers. Mijn naam is Tobias Hayes en ik ben student creative business aan de hogeschool van Amsterdam.

Heb jij wellicht deze week ergens de tijd voor mij? Ik hoor graag van je.

Groet,
Tobias Hayes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.