Warminster Floor Mild Ale Malt

Gestart door tdp, 14-02-2022 20:56 u

Vorige topic - Volgende topic

tdp

Collega's,

Aangezien ik € 20,- verzendkosten voor 6 ringetjes voor mijn pomp wat gortig vond, heb ik in een opwelling o.a. 10 kg Warminster Floor Mild Ale Malt gekocht, alsook Simpsons Golden Promise.

Iemand ervaring met deze mout, en een idee wat ik hiermee zou kunnen? Heb Camra's Brew Your Own er eens op nageslagen maar het is niet een veel gebruikte mout. De site van Warminster geeft het advies het tot 20% te gebruiken.

Gewoon eens een Mild Ale of een Bitter mee brouwen? 80% Golden Promise, 20% Mild Ale Mout?

Jacques

Volgens mij kun je die mout gebruiken in heel veel bieren. Zeker in donkere bieren past dergelijke mout goed. In het verleden heb ik dergelijke mout gebruikt in stouts en porters, maar ook in een wat donkere Engelse bierstijlen kun je het gebruiken.

Mooi trouwens de foto op hun site.

Markie Mark

Mild ale mout kan inderdaad prima in donkere bieren. Heb er laatst nog een 22% (1 kilo op voorraad) van in een ESB gedaan samen met MO en Crystal 150. Samen met wat Engelse hoppen en Wyeast 1968 een fantastisch bier geworden. Relatief weinig gebruikte moutsoort maar wel een aanvulling vond ikzelf.

seed7

De site zegt zegt "normaly no more than 20%", qua enzymen is er geen beperking en qua smaak, dat moet je voor je zelf bepalen. Mild ale malt kun je dus tot 100% gebruiken. Het is normaal gesproken een mout van een mindere kwaliteit graan die iets langer geeest wordt en ook iets anders gemout dan pale. Het resultaat is een iets zoeter bier dan met pale. Er zitten meer onvergistbare dextrines in.

Een klassieker is een mild ale. Mild ale malt plus donkere invertsuiker. Laag SG / alcohol weinig bubbels.

Warminster is een prachtige mouterij met hele mooie mouten. Jammer dat ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn in Nederland. amihopfen.com in Duitsland heeft ze wel.

Ingo

tdp

Ik ga dan denk ik toch voor een een Bitter/ESB achtig bier, 80% Golden Promise van Simpsons, 20% Mild Ale, eventueel nog een Crystal. Heb o.a. nog Bramling Cross van eigen struik, en de Verdant IPA als gist. Kan niet mis volgens mij!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.