Resultaten tetrahop

Gestart door L.win, 12-02-2022 12:39 u

Vorige topic - Volgende topic

L.win

Laatst hebben aardig wat mensen een flesje tertahop weten te bemachtigen.
Tetrahop zal moeten zorgen voor beter en stabieler schuim en een lichte toename van de bitterheid.

Ik heb een IPA gebotteld deels met toevoeging van tertahop (nu 12 dagen in fles)
Links met, rechts zonder tetrahop.

Mijn eerste bevinding is dat het bier met tetrahop een grovere bubbel heeft in het schuim, het schuim beter aan het glas blijft plakken en het verschil in bitterheid kan ik niet ontdekken.

Zou leuk zijn als meerdere mensen hun resultaten  en bevindingen laten zien met het gebruik van tetrahop.

henkie

Mijn RIS 9,5% met 12% rogge had altijd een schuimkraag van een seconde of twee..ondanks 7 g/ltr bottelsuiker. Sinds ik dat spul ben gaan gebruiken heb ik ik wel vol lang blijvend schuim.

Eriks

Gisteren eentje van mij opgetrokken, daar zat nog amper koolzuur op na 2 weken. Dus het resultaat van de tetra hop nog niet kunnen ervaren. Komt nog wel :biersmile:

Rinus

Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven, dit zijn mijn eerste resultaten, botteldatum 8JAN22.
Het is een Tripel van 9,8 % Volle schuimkraag en blijft keurig aan het glas kleven, ik ben erg onder de indruk!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.