Pomp upgrade voor Grainfather G30

Gestart door Leon058, 07-02-2022 13:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Leon058

Hey brouwers,

Ik heb al een aardige tijd een G30 en die bevalt prima. Alleen de kracht van de pomp vind ik soms aan de lage kant, vooral bij het koelen als de tegenstroomkoeler bovenop de unit staat.
Zijn er mensen die een andere sterkere pomp op een G30 hebben gezet? Het zou wel moeten lukken want de controller schakelt die pomp gewoon aan/uit, die regelt verder niets.
Helemaal mooi zou zijn als zo'n pomp ook nog goed te monteren is op de G30. Het lijkt er op dat de pomp een Iwaki (kloon?) is..

Groet,
Leon

thepsych

Ik heb de tegenstroom koeler tegenwoordig op het aanrecht staan en ik vind de doorstroming ruim voldoende . Schat in dat ik van 100 naar 75  in 10 minuten voor elkaar krijg. Wel heb ik de bestaande koppelingen door snelkoppelingen vervangen. Heb ooit gelezen dat de doorstroming daardoor ook beter is.
Deze heb ik ooit gekocht,C2 en F2, knelkoppelingen zonder zagen op de leidingen gekregen. https://nl.aliexpress.com/item/32856409789.html?gatewayAdapt=glo2nld&spm=a2g0o.9042311.0.0.27424c4dvufvHh

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.