Ander uiterlijk forum

Gestart door Jacques, 06-02-2022 17:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Citaat van: Davester op 07-02-2022  22:15 uTof werk weer zo Jacques, ziet er veel moderner en beter uit.

De voornaamste reden voor de verandering is dat steeds meer mensen hun mobiel gebruiken voor te kijken op het internet.

Dat is gelukt. Binnenkort inactiveer ik Talpatalk omdat die plugin niet meer nodig is.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 07-02-2022  22:29 uIk gebruik Windows 10 en kan wel via de optie helemaal onder het forum het thema wijzigen.

Overigens kun je altijd nog het thema wijzigen op een andere wijze.
Ik heb het thema gewijzigd in mijn forum profiel. Dat werkte wel in windows 10. echter toen ik de volgende keer op het forum keek startte het weer op in exodus mode. Daarna op mijn windows 7 laptop hetzelfde gedaan en ook daar startte het weer op in exodus mode. dat kon ik daarna weer op 'traditioneel zetten', maar  weer op 'traditioneel zetten' lukte weer niet onder Windows 10.

Josss

Ik heb dit opgelost op mijn mobiel door na de aanpassing een nieuwe link te maken.

pincopallino

Ik krijg dit te zien. Verplicht om in te loggen om verder te lezen. Op mijn mobiel hetzelfde.

Josss

Als je nu naar beneden scrolt en dan vVide of traditioneel kiest dan zie je als je weer naar boven scrolt inloggen staan. Opnieuw inloggen en dan werkt het weer.

Edit:

Bij profiel profiel kiezen :) en dan bij profiel wijzigen layout voorkeuren.
Daar kun je dan instellen wat je standaard is.
Bij huidig thema kies je op wijzig en krijg je voorbeelden te zien wat er is, scrol naar de juiste en selecteer die.

Bram86

Citaat van: Jacques op 07-02-2022  15:29 uHele goede tip. Ik kan nu veel makkelijker spelen met lettergrootte. Deze is nu weer iets te groot. Pas ik weer aan. Maar nu ga ik wat anders doen anders lijkt het beheren van dit forum wel werk.  :)

Ja het is ook een hele snelle manier om gewoon wat CSS zaken makkelijk te kunnen testen, zonder dat elke gebruiker er last van heeft.

HuygenMeester

Ziet er goed uit Jacques
is wel even wennen met al die reclame
maar ja alle nadeel heb z'n  voordeel :brouwen:

Jeltuh

Wat ik mis is de knop 'recente berichten' ? Waarmee er chronologische lijst kwam met topics die actief zijn.

Die gebruikte ik steevast. Dat is wat anders dan 'recente ongelezen topics' die lijkt enkel terug te gaan tot je laatste login tijdstip...

Takkie83

De lichtblauwe versie van de oude stijl forumopmaak is er niet meer zie ik?

En inderdaad bij exodus ontbreekt het recente bijdragen overzicht

Vvide is erg traag met laden op m'n iPad en het keuzemenu links neemt een derde van m'n scherm in beslag

Oude stijl werkt nog het beste hier

Pimmels

Citaat van: Jeltuh op 08-02-2022  19:15 uWat ik mis is de knop 'recente berichten' ? Waarmee er chronologische lijst kwam met topics die actief zijn.

Die gebruikte ik steevast. Dat is wat anders dan 'recente ongelezen topics' die lijkt enkel terug te gaan tot je laatste login tijdstip...
Die mis ik ook inderdaad, op mijn telefoon had ik geen enkele moeite met de oude layout. :weetniet:

ExPeteriment

Citaat van: Pimmels op 08-02-2022  19:51 uDie mis ik ook inderdaad, op mijn telefoon had ik geen enkele moeite met de oude layout. :weetniet:
Rechtsboven bij je profiel staat keuze "recent ongelezen topics". Ik weet nog niet of dat precies hetzelfde weergeeft, maar komt in de buurt.

Ziet er goed uit Jacques.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 08-02-2022  13:26 uJa het is ook een hele snelle manier om gewoon wat CSS zaken makkelijk te kunnen testen, zonder dat elke gebruiker er last van heeft.

Dat zag ik ook. Inderdaad heel handig.

Jacques

Citaat van: HuygenMeester op 08-02-2022  17:38 uZiet er goed uit Jacques
is wel even wennen met al die reclame
maar ja alle nadeel heb z'n  voordeel :brouwen:

De hoeveelheid reclame is niet groter geworden. Wel is de bannen van Bol.com prominenter in beeld.

Jacques

Citaat van: ExPeteriment op 08-02-2022  21:02 uRechtsboven bij je profiel staat keuze "recent ongelezen topics". Ik weet nog niet of dat precies hetzelfde weergeeft, maar komt in de buurt.

Ziet er goed uit Jacques.

"Recent ongelezen topics" heeft inderdaad dezelfde bedoeling.
Bij "Ongelezen berichten" krijg je reacties te zien in topics waarin je een reactie hebt gegeven. De test van dit zinnetje zal ik binnenkort wijzigingen.

Jeltuh

Citaat van: Jacques op 08-02-2022  22:02 u"Recent ongelezen topics" heeft inderdaad dezelfde bedoeling.
Bij "Ongelezen berichten" krijg je reacties te zien in topics waarin je een reactie hebt gegeven. De test van dit zinnetje zal ik binnenkort wijzigingen.
Ik moet mijn bericht iets bijschaven. Voorheen zat er onderin de 'voorpagina' van het forum een lijst met actieve topics. Die vind ik altijd handig.

Het knopje 'recent ongelezen topics' gaat, correct me if I'm wrong, slechts terug tot de laatste inlogpoging. Ik, maar ik ben slechts een individu, zou het fijn vinden dat dat tijdslot verlengd wordt. Of weer een zelfde lijst op de 'voorpagina'.

Bram86

Citaat van: Jeltuh op 09-02-2022  12:07 uHet knopje 'recent ongelezen topics' gaat, correct me if I'm wrong, slechts terug tot de laatste inlogpoging. Ik, maar ik ben slechts een individu, zou het fijn vinden dat dat tijdslot verlengd wordt. Of weer een zelfde lijst op de 'voorpagina'.

Klopt, maar dat was voorheen niet anders.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 09-02-2022  13:34 uKlopt, maar dat was voorheen niet anders.

Inderdaad, daar is niets aan veranderd.

Wat wel anders is, is het overzicht ven recente berichten dat bij het traditionele thema (dat je nog steeds kunt gebruiken) onderin de indexpagina staat. Dat is is ook bij het thema Vvide maar het probleem met dat thema is nog niet opgelost.

Jeltuh

Bedankt heren, ik gebruik voorlopig het oude thema. Keep up the good work.

Jan de Graaff

Citaat van: Jeltuh op 09-02-2022  16:01 uBedankt heren, ik gebruik voorlopig het oude thema. Keep up the good work.
Ik ook. Hoewel ik het nieuwe thema prettiger vind – vooral rustiger, dat geel knalt nogal – gebruikte ik ook het lijstje "Recente bijdragen aan topics" onderaan de pagina om alles een beetje bij te houden. De lijst "Recente ongelezen topics" kijkt ook voor mij niet ver genoeg terug en ik wil graag alles zien, of ik het nou gelezen heb of niet. Soms wil ik even terugpakken op iets wat ik wel al gelezen heb.

Ik hoop ook dat het lijstje "Recente bijdragen aan topics" ooit terugkomt in het nieuwe thema.

Zo zie je maar: 10.566 leden (d.d. 9 feb. 2022, 22:11 uur) en ongetwijfeld net zoveel meningen  ;)

Maar, goed werk hoor!! Het is een flinke klus en ik heb er nog steeds niets van gemerkt. Volgens mij is dat het beste compliment dat je krijgen kunt!

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 09-02-2022  22:16 uZo zie je maar: 10.566 leden (d.d. 9 feb. 2022, 22:11 uur) en ongetwijfeld net zoveel meningen  ;)

Dat is ook de reden waarom iedereen een thema kan kiezen.

Binnenkort zal ik nog een keer kijken naar het Vvide thema waarom het bij mij anders werkt dan bij gewone leden. Er zijn nog een paar andere zaken die nog aangepast moeten worden. En er komt ook een nieuwe optie bij voor het plaatsen van foto's.

Grooviee

Kan het kloppen dat je elke keer opnieuw moet inloggen? Bij het oude thema bleef ik ingelogd, maar bij het nieuwe thema moet ik elke keer opnieuw inloggen.

Takkie83

Ik word hier behoorlijk gespamd in mijn mailbox iedere keer dat iemand ook een reactie plaatst in een topic waarop ik heb gereageerd. Waar kan ik dat uitzetten? Vind het erg storend

Jacques

Citaat van: Grooviee op 13-02-2022  20:02 uKan het kloppen dat je elke keer opnieuw moet inloggen? Bij het oude thema bleef ik ingelogd, maar bij het nieuwe thema moet ik elke keer opnieuw inloggen.

Bij het oude thema kon je aangeven dat je blijvend ingelogd wilde blijven. Die optie zie ik niet meer.

Er is een grote update uitgebracht van de forumsoftware. Deze ga ik binnenkort installeren. Waarschijnlijk zal het standaard thema dan weer veranderen... Ook bij de nieuwe software ga ik meerdere thema's aanbieden.

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 13-02-2022  20:22 uIk word hier behoorlijk gespamd in mijn mailbox iedere keer dat iemand ook een reactie plaatst in een topic waarop ik heb gereageerd. Waar kan ik dat uitzetten? Vind het erg storend

Zal ik zo naar kijken. Ook ik krijg wel erg veel mailtjes...

Jacques

Citaat van: Jacques op 13-02-2022  20:48 uZal ik zo naar kijken. Ook ik krijg wel erg veel mailtjes...

Kun je regelen in je profiel.
Ga naar Profiel - Notificaties
Zet het vinkje bij  "Zet notificatie aan wanneer je een antwoord plaatst?" uit.

Je kunt in dat scherm ook de ingestelde notificaties uitschakelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.