Ander uiterlijk forum

Gestart door Jacques, 06-02-2022 17:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Het is wennen, maar de keuze is reuze!

Vanaf nu heeft het forum een nieuw standaard thema. Dat wil zeggen dat het uiterlijk van het forum is veranderd. Het thema waarop iedereen nu ingesteld is heet vVide Exodus. Het voordeel van dit thema is dat het responsief is. Dat wil zeggen dat het uiterlijk van het forum zich aanpast aan het scherm waarmee je het forum bekijkt. Hierdoor is het forum mobielvriendelijker gemaakt.

Het is altijd wennen aan een ander thema. Maar als je het een tijdje gebruikt dan vind je weer (bijna) alle mogelijkheden van het oude thema. Was je verknocht aan het oude gele thema van het forum of wil je op je mobiel een ander thema gebruiken dan op je PC? Dat is geen enkel probleem. Op elke pagina van het forum kun je helemaal onderin van thema veranderen. Zo kun je ontdekken wat jij het fijnste thema vindt dat beschikbaar is.

Het veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.
Je doet daarvoor het volgende:
- Ga naar je forumprofiel
- Ga naar Profiel wijzigen
- Klik op Lay-out voorkeuren
- Wijzig het thema door op "(wijzig)" te klikken bij Huidig thema.

Voor het geval dat je bij het thema vVide de link naar de laatste ongelezen berichten kwijt bent: klik op de pijl naar beneden naast je naam. Er komt dan een menu naar beneden. Kies voor "Ongelezen berichten" om snel bij topics te komen waarin je meegediscussieerd hebt.

O ja, het zou leuk zijn als iedereen een avatar heeft, dat geeft het forum meer gezicht.  :)

remolen

Ik wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.
Op dit forum heb ik al mening goed advies gehad en leuke recepten en ideeën.

Jacques

Citaat van: remolen op 06-02-2022  17:13 uIk wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.

Dank je wel. Er komen nog meer veranderingen aan. Die hebben betrekking op de website. Ook daar hoort alles responsief gemaakt te worden. Ook moet er zo links en rechts worden opgeschoond. Maar niet alles kan in 1 keer en er meer in het leven dan alleen de website Hobbybrouwen.nl...

Hopfenfox

Heel fijn dit, het oogt heel rustig. Ben er blij mee. De reclamebalk aan de bovenkant is nog erg dik, dat levert wat extra scrollwerk op. Maar ook van mij hartelijk dank!

Avatar uploaden of kiezen werkt niet, er gebeurt niets als ik er op klik. Her en der lijken er ook nog wat afbeeldingen te missen. Maar dat zal met de tijd wel goedkomen.

Het onderaan van thema wisselen doet ook nog niks, hij springt steeds terug op vVide. In Chrome op Macbook werkt het niet, in Safari gek genoeg wel.

Bvk1983

Mooie vooruitgang Jacques!

lier

Het ziet er allemaal gelikt uit, wel done echter het pijltje naast mijn naam ontbreekt
De meest gebruikte functies in dit forum voor mij waren, reacties op mijn berichten en ongelezen berichten sinds je laatste bezoek deze zij nu beide weg, erg jammer

ray81

Ziet er netjes uit, al is het wel een beetje wennen.
Ook bij mij geen pijltje. Maar volgens mij ziet het er bij mij helemaal anders uit, want mijn naam staat ook in andere kleuren. Ik gebruik de meest recente Firefox.

Overigens kan ik in de tussentijd wel deze url gebruiken om de ongelezen berichten te bekijken: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=unread

Jacques

Citaat van: lier op 06-02-2022  19:42 uHet ziet er allemaal gelikt uit, wel done echter het pijltje naast mijn naam ontbreekt
De meest gebruikte functies in dit forum voor mij waren, reacties op mijn berichten en ongelezen berichten sinds je laatste bezoek deze zij nu beide weg, erg jammer

En als je rechtsboven op je naam klikt?

Jacques

Net even ingelogd als gewoon lid en dan ziet het anders uit.
In de aanloop van de verandering heb ik veel uitgeprobeerd en een paar aanpassingen gedaan. Maar niet ingelogd als gewoon lid. Dat hoor je natuurlijk wel te doen als je test. Ik heb zo snel niet gevonden waar het probleem zit.

Om toch de optie laatst ongelezen berichten heb ik nu het thema Exodus geactiveerd.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 06-02-2022  17:43 uHet onderaan van thema wisselen doet ook nog niks, hij springt steeds terug op vVide. In Chrome op Macbook werkt het niet, in Safari gek genoeg wel.

Het veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 06-02-2022  17:43 uAvatar uploaden of kiezen werkt niet, er gebeurt niets als ik er op klik. Her en der lijken er ook nog wat afbeeldingen te missen. Maar dat zal met de tijd wel goedkomen.

Het pad naar de avatars was nog niet goed ingesteld. Het kunnen kiezen van avatars kan nu weer. Maar het is leuker als je een eigen afbeelding gebruikt.

Henielma

Jacques, bedankt voor de update.
De letters van de berichten zijn erg klein geworden bij mijn scherm. Bijna niet te lezen voor mij. Is dit in te stellen voor de gebruiker?

Jacques

Citaat van: Henielma op 06-02-2022  22:38 uJacques, bedankt voor de update.
De letters van de berichten zijn erg klein geworden bij mijn scherm. Bijna niet te lezen voor mij. Is dit in te stellen voor de gebruiker?

Als gebruiker kun je de lettergrootte niet aanpassen. Ook ik vind ze klein. Binnenkort zal ik naar kijken. Het is altijd puzzelen om terug te vind in de CCS bestanden waar dit precies geregeld wordt.
Overigens kun je via Ctrl-+ de weergave groter maken.

Bram86

Citaat van: Jacques op 06-02-2022  22:44 uAls gebruiker kun je de lettergrootte niet aanpassen. Ook ik vind ze klein. Binnenkort zal ik naar kijken. Het is altijd puzzelen om terug te vind in de CCS bestanden waar dit precies geregeld wordt.
Overigens kun je via Ctrl-+ de weergave groter maken.

Rechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Jacques

Citaat van: Bram86 op 06-02-2022  22:46 uRechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Dank je. Ik zal ook de kleur veranderen in iets donkerder.

Esterenbrouw

Dat is ff wennen, maar zal wel goed komen.

Succes met het ongetwijfeld vele werk.

Jacques

Citaat van: Esterenbrouw op 06-02-2022  22:57 uDat is ff wennen, maar zal wel goed komen.

Succes met het ongetwijfeld vele werk.

Dank je. Het houdt mij inderdaad van de straat  :D

ramon86

Als ik het forum met het nieuwe thema bezoek met https, dan worden de lettertypes van Google Fonts (los stylesheet) niet geladen omdat die hardcoded via http worden opgevraagd; de browser blokkeert dat dan vanwege mixed content.

Dit komt door de volgende regel in bootstrap.css:

@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Als je dat vervangt door het volgende wordt de stylesheet altijd opgehaald via hetzelfde protocol als waarmee de pagina zelf is geopend:

@import url(//fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Jacques

Citaat van: ramon86 op 07-02-2022  14:58 uAls ik het forum met het nieuwe thema bezoek met https, dan worden de lettertypes van Google Fonts (los stylesheet) niet geladen omdat die hardcoded via http worden opgevraagd; de browser blokkeert dat dan vanwege mixed content.

Dit komt door de volgende regel in bootstrap.css:

@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Als je dat vervangt door het volgende wordt de stylesheet altijd opgehaald via hetzelfde protocol als waarmee de pagina zelf is geopend:

@import url(//fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,300,300italic,400italic,600,600italic,700italic,700,800,800italic);

Laat ik nu net bezig zijn met aanpassingen van dit bestand. Aangepast.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 06-02-2022  22:46 uRechtermuisknop op de tekst en inspect element. Dan kun je vrij goed terugvinden wat de tekstgrootte regelt en in welk bestand dat staat

Hele goede tip. Ik kan nu veel makkelijker spelen met lettergrootte. Deze is nu weer iets te groot. Pas ik weer aan. Maar nu ga ik wat anders doen anders lijkt het beheren van dit forum wel werk.  :)

Scooby228

Citaat van: remolen op 06-02-2022  17:13 uIk wil je even bedanken voor alle moeite die je er in stopt! Echt super.

Ik ben het hier helemaal mee eens.  :groots: :groots: :groots:

hansHalberstadt

Goed bezig.  Gekke is alleen dat ik in windows 7 wel alle thema's kan kiezen, maar in Windows 10 kan ik alleen maar Exodus selecteren.  (Kan de rest wel selecteren maar doet niets)

lier

Citaat van: Jacques op 06-02-2022  21:15 uEn als je rechtsboven op je naam klikt?

Nu staan deze acties rechts boven in beeld bij mijn profiel naam, bedankt

Davester

Tof werk weer zo Jacques, ziet er veel moderner en beter uit.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 07-02-2022  19:08 uGoed bezig.  Gekke is alleen dat ik in windows 7 wel alle thema's kan kiezen, maar in Windows 10 kan ik alleen maar Exodus selecteren.  (Kan de rest wel selecteren maar doet niets)

Ik gebruik Windows 10 en kan wel via de optie helemaal onder het forum het thema wijzigen.

Overigens kun je altijd nog het thema wijzigen op een andere wijze.
Citaat van: Jacques op 06-02-2022  22:04 uHet veranderen van thema kan ook via je profielinstellingen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.