Brewdog Cybernaut

Gestart door jasperruis, 04-02-2022 00:17 u

Vorige topic - Volgende topic

jasperruis

In de bijlage heb ik een screenshot van een recept van Brewdog. Dit bier heb ik 3 jaar geleden eens gedronken in Schotland en zou het graag ook zelf eens willen proberen te brouwen.

Nu staat in het recept een maischschema op 0 graden voor 15 minuten, en verder eigenlijk niets. Kortom het zal niet volledig zijn. Wat denken jullie dat een goed maischschema zal zijn voor dit recept?

Theo Mol

Een maischschema van 15 minuten op 0 graden zal niets doen, of het nou Celsius of Fahrenheit is.

Waarschijnlijk kun je met goed gevolg een maischschema gebruiken waarmee je goede ervaringen hebt. Ik zie dat er een deel havervlokken bij het graan zit, misschien moet je daar rekening mee houden. Even koekelen naar zo'n samenstelling zou ik zeggen.

Wildor

Het is wel mogelijk, maar het is een nogal apart proces.

Zie: https://www.brewingwithbriess.com/blog/cold-extraction-of-malt-components-and-their-use-in-brewing-applications/

Of dan 15 minuten voldoende is betwijfel ik, maar het gaat om enzymatische degradatie zodat de voedingsstoffen in het water terecht komen.
Hierna moet nog de omzetting naar suikers plaatsvinden. Volg de link voor een artikel hierover.

Wildor

Hopfenfox

Google leert me dat het inderdaad zo is bedoeld, maar met een uur op 65 graden kom je er ook, dat is een prima standaard maisch voor niet al te zware hoppige bieren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.