Brouwland duurder geworden?

Gestart door Arjan van Dooren, 01-02-2022 19:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Arjan van Dooren

Ik had een fermzilla allrounder 60 l in mijn winkelwagen staan voor 85.95

3 dagen later kost hij maar liefst 109.95

Alles is er duurder geworden... niet normaal.

Waarom? Inflatie?

Tedje79

Een concurrent minder. Ik denk dat het wel meespeelt dat Braumarkt niet langer meedoet. Wat ik overigens erg jammer vind.

biking rebel

Citaat van: Arjan van Dooren op 01-02-2022  19:56 uIk had een fermzilla allrounder 60 l in mijn winkelwagen staan voor 85.95

3 dagen later kost hij maar liefst 109.95

Alles is er duurder geworden.. niet normaal.

Waarom?? Inflatie?

Wellicht een aanbieding die nu verlopen is. Zie dat hij op veel plaatsen 110 euro is.

Tedje79

Ik geloof best in een verlopen aanbieding. Echter, geloof ik net als Arjan dat alles duurder is geworden. De prijs van bijvoorbeeld pilsmout is zo ineens 4 euro in prijs gestegen. 4 euro, als het niet meer is.

Bram86

Citaat van: Tedje79 op 01-02-2022  20:55 uIk geloof best in een verlopen aanbieding. Echter, geloof ik net als Arjan dat alles duurder is geworden. De prijs van bijvoorbeeld pilsmout is zo ineens 4 euro in prijs gestegen. 4 euro, als het niet meer is.

4 euro per wat?

Maar brandstof is enorm duur en heeft invloed op waarschijnlijk de gehele keten. Dat wordt allemaal doorberekend.

Tedje79

Per 25 kg. Ik had de hoeveelheid moeten vermelden. 4 euro meerprijs per kilo en ik stop met deze hobby.

Minder competitie op de markt, leidt doorgaans tot hogere prijzen.

Vanzelfsprekend zullen er andere factoren een rol spelen.

Arjan van Dooren

Ja kijk dat alles duurder is of gaat worden lijkt mij logisch, maar binnen 3 dagen 25 euro erop.

Ene het was geen aanbieding

seed7

Citaat van: Arjan van Dooren op 01-02-2022  19:56 uInflatie?

Over januari 5-7% afhankelijk van de rekenmethode.

Ingo

bbalis

Dag Allemaal,

We houden ons normaal wat afzijdig van forumdiscussies maar willen hier vandaag een uitzondering op maken en wat onderbouw geven:

De prijsstijging staat volledig los van de faling van onze concullega. De verhoogde prijzen zijn een rechtstreeks gevolg van sterk gestegen aankoopprijzen en transportkosten, sterk verhoogde energie- en loonkosten, en een zwakkere euro t.o.v. de buitenlandse munten. We geven graag een gedetailleerde onderbouw hieronder:

• De wereldwijde logistiek is sinds eind 2020 helemaal ontregeld met als gevolg dat de transportkosten voor overzeese zendingen, zowel lucht- als zeevracht 4 – 6 maal duurder zijn geworden. We hebben nu producten in het gamma waarvan de transportkost plots meer is geworden dan de waarde van de goederen.
  • Vele grondstoffen gaan door het dak : zo is RVS als grondstof bv 40% gestegen in prijs de laatste paar maanden.
  • Daarnaast kopen we veel producten aan in USD en is de euro sinds zomer 2021 met 10% t.o.v. de US Dollar gedaald. We kopen al deze producten, bovenop de prijsstijgingen van de leverancier, dus nog eens 10% duurder aan dan voorheen.
  • De energiekosten zijn meer dan verdubbeld

De combinatie van al het bovenstaande geeft een nooit geziene inflatie die alle ondernemingen treft (en in Belgie nog iets meer dan in Nederland wegens de automatische loonindexering. In Belgie bedraagt de inflatie momenteel 7,6%). De gemiddelde prijsstijging op onze prijslijst bedraagt 7 %, met uiteraard specifieke uitschieters voor volumineuze producten vanwege de geëxplodeerde transportkosten.

We hebben er bij Brouwland altijd naar gestreefd om een uitgebreid assortiment aan een correcte prijs aan te bieden en onze klanten te ondersteunen met een zo goed mogelijke service, daarbij trachtend een gezond bedrijf uit te bouwen. We denken dat we daar in de voorbije 50 jaar in geslaagd zijn. Ons bedrijf gezond en winstgevend houden is in deze uitdagende tijden geen evidentie, maar we zijn het jullie, onze klanten, en onze 90 medewerkers verplicht en willen jullie ook nog vele jaren nieuwe en leuke brouwmaterialen en ingrediënten aanbieden.

We zullen gedupeerde klanten van Braumarkt zoveel mogelijk ondersteunen en helpen. Zo zullen we herstellingen, ook onder garantie, uitvoeren van producten die jullie bij Braumarkt gekocht hebben. We bekijken nog hoe we bezitters van een cadeau- of tegoedbon van Braumarkt kunnen verder helpen en zullen hierover kortelings een post plaatsen.

Voor individuele vragen kan je ons best bereiken op consumersales@Brouwland.com

Dank u

Bart Balis
Brouwland

middelaersch

Wat Bart Balis zegt daar zit (helaas) wel wat in. Lees dit artikel op 'Nu' maar eens:

https://www.nu.nl/economie/6153423/een-container-van-shanghai-naar-rotterdam-verschepen-is-duurder-dan-ooit.html

'Vervoerders vragen op dit moment gemiddeld 13.787 dollar (11.721 euro) per container tussen de Chinese en Nederlandse havenstad. Dat is meer dan het zevenvoudige van de prijzen die een jaar geleden werden gerekend, berekende de Britse zeevaartconsultant Drewry.'

Producten als b.v. brouwketels en vergistingsvaten nemen vrij veel ruimte in in verhouding tot de waarde, dus daardoor zullen de transportkosten een behoorlijk aandeel in de uiteindelijke verkoopprijs hebben.

trebvuister

Citaat van: bbalis op 02-02-2022  17:14 uDag Allemaal,

We houden ons normaal wat afzijdig van forumdiscussies maar willen hier vandaag een uitzondering op maken en wat onderbouw geven
Een heldere uitleg.
Bedankt

Tedje79

Zeker een heldere uitleg.
En mijn ervaring is, dat de service van Brouwland ongeëvenaard goed te noemen is.

Ik blijf er zeker kopen :-)

Tripppel PPP

Eriks

Brouwland was natuurlijk altijd wel een beetje aan de prijs, niet extreem maar zeker niet de goedkoopste

Ter vergelijk Viking pils mout is op het moment 4,51 euro per 5 kilo. Huismerk Brouwland 8,99 per 5 kilo

Even verder kijken loont zeker, en houdt de concurrentie in stand

lier

Als we alleen naar de prijzen van de grondstoffen kijken,

Natuurlijk gaan de prijzen omhoog, dat doen ze in de supermarkt ook, ik betaalde laatst 17 euro voor een kratje Grolsch  :weetniet:.
Als ik dan zie dat ik nog steeds 3 kratjes tripel kan brouwen voor ca 12 euro met de nieuwe prijzen, kweek ik wel de gist zelf op dus dat scheelt maar dan denk ik dat ik voorlopig nog ff doorga met deze hobby.

Doe ik overigens deze hobby niet om geld te besparen maar toch

Arjan van Dooren

Arjan van Dooren

Toch netjes en bedankt voor de heldere uitleg hierboven Brouwland

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.