Uitslagenlijsten ONK 2006 Almere

Gestart door Peter_van_den_Hurk, 30-05-2006 00:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter_van_den_Hurk

Beste vriendinnen en Vrienden van het Bier,

Omdat ik niet weet waar dit bericht het meest opvalt maar een nieuw onderwerp gekozen.

Ik weet dat er velen zitten te wachten op de volledige uitslagenlijst van het ONK 2006 Almere.

Deze is te vinden op de site van het Bier Keurmeesters Gilde BKG   http://www.bierkeurmeestersgilde.nl/ onder wedstrijden ---> uitslagen --> uitslag ONK 2006 Almere

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groet en tot ziens,
Peter van den Hurk

Johannes

@Martin,

Het was me even ontgaan dat jij de derde prijs in klasse D had gescoord ???

of komt dit door de beoordelingssystematiek van nr 1,2 en 3?

MO

Was het maar waar. Mijn huftertje had geen 89 maar 82 punten, dat levert dus een gedeelde 8e plaats op. Ook niet slecht voor een amateur (was overigens een korrelgist bier, hihi). Peter, zou je dit kunnen corrigeren?

Oscar

Hmmmm in het bestand met de resultaten dat ik van Gambrinus heb aangeleverd gekregen voor het LABO archief staat Martin toch echt op de 3e plaats met 89 punten D-Barley Wine. Dit bestand heeft Peter ook gekregen denk ik.... Wat slordig......en wat een verwarring

Groeten en gezondheid
Oscar

MO

Oscar, waarom was jij laatste met je russian imperial stout? Is dat de stout die we op de camping hadden? Die we vonden we niet super maar ook zeker niet slecht. Eigenlijk zelfs wel heel lekker maar niet 100% goed in de klasse.

Peter_van_den_Hurk

Citaat van: MO op 30-05-2006  07:48 uWas het maar waar. Mijn huftertje had geen 89 maar 82 punten, dat levert dus een gedeelde 8e plaats op. Ook niet slecht voor een amateur (was overigens een korrelgist bier, hihi). Peter, zou je dit kunnen corrigeren?

Ik zal niets corrigeren. Het is naar mijn mening niet goed als ik de gegevens die ik kreeg op verzoek van inzenders ga aanpassen.
De uitslagenlijst hen ik doorgekregen van de organisatie van het ONK 2006 en die zijn verantwoordelijk voor de informatie die in de lijst staan.
Alleen het formaat e.d. heb ik aangepast.

Groet Peter

Oscar

Citaat van: MO op 30-05-2006  08:07 uOscar, waarom was jij laatste met je russian imperial stout? Is dat de stout die we op de camping hadden? Die we vonden we niet super maar ook zeker niet slecht. Eigenlijk zelfs wel heel lekker maar niet 100% goed in de klasse.

Dat is inderdaad de stout die jullie op de camping hebben gehad.
Tsja.. :weetniet: dat was het bier waar ik de meeste verwachtingen van had...maar ik had deze ook overgedopt. En op het formulier stond weer: Gushing ! schijnt een spuit-feestje geweest te zijn....geen idee waar dat vandaan komt, want de rest van de flesjes (die ik tot nu toe geopend heb) kon ik gewoon openen zonder gushing. En Davind vond 'm ook wel lekker geloof ik. Dat ie misschien niet 100% volgens type is kan wel zijn..maar naar mijn idee kwam ie het dichtste bij de Imperial Russian Stout. Wel jammer dat je dan ook meteen volledig onderdaan staat.... :huilen: :huilen: :huilen: :huilen:



groeten en gezondheid
Oscar


Edgar

Misschien is Russian Imperial Stout een wat te exotisch biertype? Echt verankerd in de cultuur (van deze of de omringende landen) kan je het niet noemen, toch? Lijkt me een lastig bier om hoog me te eindigen, hoe goed je het ook brouwt.

Ik vond de jouwe trouwens een goed bier (maar niet mijn ding).

David

vond 'em inderdaad erg lekker! Laatste ni de categorie, daar heb ik geen beeld bij.
Maar ja, ben dan ook geen keurmeester....

David

Oscar

Citaat van: Edgar op 30-05-2006  09:53 uIk vond de jouwe trouwens een goed bier (maar niet mijn ding).

Ontdanks dat ik je een Dunkles weizen beloof  en een bier van 10+% voorschotel... :verbergen:

Citaat van: David op 30-05-2006  10:05 uvond 'em inderdaad erg lekker! Laatste ni de categorie, daar heb ik geen beeld bij.

Heren dank voor de ondersteuning...Deze was zeker meer dan 32 punten waard !!! en ik vind 'm zelf erg lekker...en daar gaat het in eerste instantie toch om ?

groeten en gezondheid
Oscar

Herman

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inzendingen in de vrije klasse, is ook bekend welke typen dit zijn? Orval-achtig op 1 en vanille-blond op 5 en voor de rest???

Drents Hopbier

Citaat van: Herman op 30-05-2006  20:27 uIk ben eigenlijk wel benieuwd naar de inzendingen in de vrije klasse, is ook bekend welke typen dit zijn?
Ik heb dezelfe vraag bij Gambrinus neergelegd en ze ook gevraagd het juiste overzicht naar Peter vd Hurk te sturen.

Hopbier

Oscar

sowieso vind ik de benummering dit jaar erg onduidelijk. Tijdens de uitslag "stoorde" ik mij er al heel ietsje aan dat niet,  Bij iedere winnaar, het bierype werd genoemd....vond ik onduidelijk. Mijn inzending was een fruitlambiek van spontane vergisting !!. Naar mijn idee nogal vlak en licht fruitig. De keurmeester dacht daar helaas anders over en vond hem zelfs nog zuur en samentrekkend......mag ie eens een cantillon proberen....dat is mijn maatstaf voor zuur !! Doordoor vond ie 'm ook geen kandidaat voor de vrije klasse..maar gewoon volgens type.

Groeten en gezondheid
Oscar

p.S. Het bier van de Gebr. Masselink was een Zuurkloolbier...

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 30-05-2006  20:57 up.S. Het bier van de Gebr. Masselink was een Zuurklooibier.?? Of zuurkoolbier? Dan waarschijnlijk met sterke melkzuurvergisting (of gewilde infectie).
Alle twee ??  1173 en 1174

Hopbier

Oscar

Sorry klein type foutje...het ging dus inderdaad om een zuurkoolbier !! Zonder infectie (!!)  en de zuurkool is toegevoegd tijdens de lagering....

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 30-05-2006  23:44 uZonder infectie (!!)  en de zuurkool is toegevoegd tijdens de lagering....

Maar bij zuurkool bereiding ondergaat witte kool een melkzuurgisting. Dat bedoelde ik met gewilde infectie.

Hopbier

Oscar

Citaat van: Hoorns Hopbier op 31-05-2006  11:05 uMaar bij zuurkool bereiding ondergaat witte kool een melkzuurgisting. Dat bedoelde ik met gewilde infectie.

oke..maar ik heb het bier wel eens geproefd.....en de zuurkoolsmaak (en ook de melkzuur smaak) is haast niet te proeven....toch wel een lekker bier...

groeten en gezondheid
Oscar

B2

Citaat van: Herman op 30-05-2006  20:27 uIk ben eigenlijk wel benieuwd naar de inzendingen in de vrije klasse, is ook bekend welke typen dit zijn? Orval-achtig op 1 en vanille-blond op 5 en voor de rest???

Onderstaande zijn door ons ingezonden,

1319= Winterbier, iets teveel kruidnagel (gebrouwen in 2004)
1313= Pilsner met vlierbessen(gebrouwen in 2004)
1314= Triple met tarwe en vlierbessen (gebrouwen 2005)

mvg,

B2

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 30-05-2006  07:52 uHmmmm in het bestand met de resultaten dat ik van Gambrinus heb aangeleverd gekregen voor het LABO archief staat Martin toch echt op de 3e plaats met 89 punten D-Barley Wine.  Wat slordig......en wat een verwarring
Ondanks mijn mailtjes naar Gambrinus is de uitslag nog steeds verwarrend omdat er verschillen zijn tussen de site van Gambrinus en de site van het BKG. En de vraag is, als één fout gemaakt is, klopt de rest dan wel??

Zou het LABO (Oscar?) hier nog wat kunnen betekenen?  Plaatst het LABO, zoals vorige jaren, ook de uitslagen op hun site en net zo uitgebreid als voorheen? (met gespecificeerde punten).

Hopbier

Oscar

Citaat van: Hoorns Hopbier op 04-06-2006  10:29 uOndanks mijn mailtjes naar Gambrinus is de uitslag nog steeds verwarrend omdat er verschillen zijn tussen de site van Gambrinus en de site van het BKG. En de vraag is, als één fout gemaakt is, klopt de rest dan wel??

Tja...ik heb een beperkte scorenlijst van Gambrinus ontvangen en daarin Stond MO toch echt op de 3e plaats in klasse D (?) mmar volgens mij heeft hij toch echt geen prijs ontvangen...

Citaat van: Hoorns Hopbier op 04-06-2006  10:29 uZou het LABO (Oscar?) hier nog wat kunnen betekenen?  Plaatst het LABO, zoals vorige jaren, ook de uitslagen op hun site en net zo uitgebreid als voorheen? (met gespecificeerde punten).

Deze lijst komt zeker op de LABO site te staan, echter duurt dit even omdat ze een excel sheet hebben gebruikt, terwijl er zo'n mooi programma voor is waarmee je met één klik op de knop een HTML-tabel kunt generenen.. Ik moet dus eerst de gegevens in dit programma inkloppen  :stom: ... Over efficient werken gesproken......

Maar ook ik ben afhankelijk van de gegevens die ik van Gambrinus krijg...

Groeten en gezondheid
Oscar

Brewzilla

CiteerEn de vraag is, als één fout gemaakt is, klopt de rest dan wel??

Bij de ONK-organisatie (om precies te zijn: bij Hans Oudshoorn, voorzitter Gambrinus) heb ik een aantal onregelmatigheden gemeld, die mij zijn opgevallen rondom de ONK-wedstrijd. De meeste daarvan onder de noemer 'ongemakken', maar twee kwesties vragen wat mij betreft zeker om opheldering, namelijk de wel/niet derde plaats van Martin Ostendorf in Klasse D (bier 1058) en de gedeelde(?) tweede plaats van Jaap Kamp/Egbert Oppersma in Klasse V (bier 1009). Voor beide bieren is op de ONK-dag geen prijs uitgereikt.

Ik heb Hans dringend verzocht om openheid van zaken te geven. In ieder geval in een bericht aan de LABO-verenigingen, maar het lijkt me verstandig als dat ook op dit forum geplaatst wordt. Het LABO (Jan Wurpel, voorzitter) en het BKG (Peter vd Hurk, voorzitter) zijn hier ook van op de hoogte.

Mag ik voorstellen om Hans de gelegenheid te geven om precies uit te zoeken wat er nu aan de hand is? Twijfels over de uitslag zijn naar mijn idee zeer schadelijk voor de geloofwaardigheid van het ONK (en daarmee het LABO en het BKG), maar het belangrijkste is om eerst precies te weten wat er misgegaan is en, indien nodig, welke maatregelen er genomen worden om dat te herstellen.

Grtz, Brewzilla

Peter_van_den_Hurk

Citaat van: Hoorns Hopbier op 04-06-2006  10:29 uOndanks mijn mailtjes naar Gambrinus is de uitslag nog steeds verwarrend omdat er verschillen zijn tussen de site van Gambrinus en de site van het BKG. En de vraag is, als één fout gemaakt is, klopt de rest dan wel??

Zou het LABO (Oscar?) hier nog wat kunnen betekenen?  Plaatst het LABO, zoals vorige jaren, ook de uitslagen op hun site en net zo uitgebreid als voorheen? (met gespecificeerde punten).

Hopbier


Heer Hans, en andere vrienden en vriendinnen van het Bier,

Op de BKG site, http://www.bierkeurmeestersgilde.nl onder wedstrijden --> uitslagen --> uitslag ONK 2006 Almere,  staat de volledige (en ook aangepaste) uitslag van het ONK 2006.

Groet Peter

Drents Hopbier

Citaat van: Peter_van_den_Hurk op 04-06-2006  16:17 uOp de BKG site, http://www.bierkeurmeestersgilde.nl onder wedstrijden --> uitslagen --> uitslag ONK 2006 Almere,  staat de volledige (en ook aangepaste) uitslag van het ONK 2006.
Peter, de fout staat er nog steeds (Martin Ostendorf op plaats D3).
Maar zoals Jan-Willem al voorstelde, laten we Gambrinus (nog even) de tijd geven het te corrigeren.

Hopbier

Peter_van_den_Hurk

Citaat van: Hoorns Hopbier op 04-06-2006  17:34 uPeter, de fout staat er nog steeds (Martin Ostendorf op plaats D3).
Hopbier
Heer Hopbier,

Martin Ostendorf staat op plaats D3 omdat hij daar thuis hoort.

Bier 1058 van Martin heeft in de eerste ronde 82 punten gekregen. Dit getal staat ook op het keuringsformulier. Omdat er meer dan één keurmeester in Klasse D gekeurd heeft, volgt een tweede ronde (voor de procedure zie de BKG-site onder 'Wedstrijden' en dan 'Hoe werkt de keurmeester'). Bier 1058 kreeg vervolgens 89 punten. Dat getal is door de organisatie wél in de administratie verwerkt maar niet op het keuringsformulier. De uitslag die nú op de BKG-site staat is dus correct, en de uitslag op de ONK-site niet!

Ik hoop dat DIT nu duidelijk is.
Groet en tot ziens Peter

Herman

MO, gefeliciteerd met je derde plek. Nu alleen nog zien de prijs in ontvangst te kunnen nemen!

Adrie

Citaat van: Peter_van_den_Hurk op 04-06-2006  20:19 uDat getal is door de organisatie wél in de administratie verwerkt

Blijkbaar toch niet, want de verkeerde persoon is ervandoor gegaan met de derde prijs!

MO, van harte! Jammer dat je op de dag zelf de prijs niet in ontvangst hebt kunnen nemen.

Jacques

Martin,

Natuurlijk ook van mijn kant van harte gefeliciteerd. Een derde prijs in de klasse D is niet mis!
Jammer dat je niet tijdens het ONK de eer gekregen hebt die je verdient.

Oscar

Mo ook namens mij gefeliciteerd !!

echter wel een kwalijke fout van de organisatie....Maar Jos Versleijen mag zijn prijs dus afstaan aan Martin .....Dat zal een kleine teleurstelling bij Jos opleveren

Groeten en gezondheid
Oscar

Hopmans

Hey Mootje ! Gefeliciteerd man!  :dansen: :elifant: :hoera:

Wat een stunt dit.  ???

Tja, jammer van de f*ck*p, maar aan de andere kant heb je nu een topavond, en alsnog
roem en gerechtigheid hier op het forum Yeehaa !!!!  samenvol

Die Martin.
Ben je al gebeld door iemand?
Volgens mij weet je het nog niet eens Ha Ha.

 :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 30-05-2006  07:48 uWas het maar waar. Mijn huftertje had geen 89 maar 82 punten, dat levert dus een gedeelde 8e plaats op.
Gefeliciteerd Martin, dit heb ik toch maar MOoi voor je geregeld ;)

@ Peter, alles is duidelijk.

Hopbier

MO

WOEHA!

Ik had de organisatie al eerder gemaild, en Peter vd Hurk ook, maar gisteravond (ten tijden van bovenstaande discussie) deed ik wat een brouwer moet doen op een lang weekend: BROUWEN! Ik heb 2x achter elkaar gebrouwen, van 14:00 tot 01:00, en 2-maal gebotteld, dat was pas echt een feest.

Ik ben zeer vereerd met mijn derde plaats. Jammer dat het wat chaotisch verloopt.

Zoals A3 al opmerkte: jammer dat ik geen prijs kreeg uitgereikt ten overstaan van de mede-biernerds. Om dit leed te verzachten hebben we zojuist een prive huldiging gehouden. Zie ik er blij uit?




Jacques


Johannes

Prachtige feestmuts Martin! van harte jongen! Wel lullig overigens voor degene die dacht oorspronkelijk te hebben gewonnen.... Dit doet achteraf toch afbreuk aan het verder goed georganiseerde ONK.

Oscar

Gefeliciflapsteerd !!!

Wat een leuke foto's !!!!  ;D  ;D  ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Adrie

Woehahaha. Wat jammer dat we daar niet bij konden zijn...

Caspar

 :proost2: Van harte MO!

Wat een gedoe zeg  :o, al geeft het wel een goed gevoel dat er alsnog een forummer in de prijzen is gevallen  :dansen:


Tsjerk

Onderstaand bier is door mij (Tsjerk) ingezonden, en heeft de 4e prijs behaald in de vrije klasse, met 81 punten.

nr: 1242
Ik noem  het 'Nuvere Nynke' (= vertaald vreemde Nienke.)
Hoe ik het moet omschrijven weet ik echt niet, maar binnenkort zet ik het recept op dit forum (als me dat lukt) en dan kunnen jullie vertellen hoe ik het kan noemen. Er zit wat sinasappelschil, kruizemunt en koriander in.

groet en gezondheid  Tsjerk

David

 :hoera: :elifant: :dansen: Yesssss!!!!! Wanneer gaan we dat vieren Martin? Genoeg onder de kurk begrijp ik ! En welk bier was t ook al weer (staat die al ergens beschreven?)?

MO

Het is dit bier. Ik vond hem nogal gebrand in de afdronk (hier staan proefsessies), vanmiddag ook weer. Het uiterlijk is niet verkeerd...toch?


Oscar

Citaat van: MO op 05-06-2006  22:38 uHet uiterlijk is niet verkeerd...toch?

Zeker niet...zo ziet mijn Imperial Russian Stout er ook uit.....en die smaakt ook prima !! zeker voor een bier van 32 punten !! :D :D :D :D

Groeten gezondheid
Oscar

Edwin

HA MO :proost:

VAN HARTE MAN!!! hadden we toch gelijk in onze regenbroeken voor de uitdraaien in Almere!

Edwin

MO

Gisteren heb ik officieel van de organisatie bericht gekregen dat ik de derde plaats in klasse D heb gewonnen. Hans Oudshoorn, de voorzitter van het organiserende gilde Gambrinus, mailde mij hierover. Edwin en ik hebben hierop zondagmiddag maar een 0.7 L fles huftertje naar binnen geklokt. Ik zal mijn best doen om dit bier nogmaals te brouwen voor het BONK. Misschien op fust, zou dat lopen?

Oscar

Citaat van: MO op 12-06-2006  11:06 uMisschien op fust, zou dat lopen?

Dat wordt dan een Hufter !!  ;)

groeten en gezondheid
Oscar

Oscar

Hier even wat statistieken van 2004, 2005 en 2006 leuk voor de vergelijking...


Omschrijving     2004    2005     2006
Hoogste score      88     91     93
Laagste score      8     0     32
Gemiddeld aantal punten      70     67     70

Gemiddeld aantal punten per onderdeel

Onderdeel     Gemiddelde score 2004     Gemiddelde score 2005     Gemiddelde score 2006
Visuele aspecten               13               13               13
Geur associatie               16               15               17
Smaak associatie               16               15               16
Smaak               25               24               25

Gemiddeld is het niveau dit jaar dus weer een paar puntjes gestegen, zelfs ten opzichte van 2004...

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 06-08-2006  15:14 uHier even wat statistieken van 2004, 2005 en 2006 leuk voor de vergelijking...

Omschrijving     2004    2005     2006
Hoogste score      88     91     93
Laagste score      8     0     32
Gemiddeld aantal punten      70     67     70

Gemiddeld aantal punten per onderdeel

Onderdeel     Gemiddelde score 2004     Gemiddelde score 2005     Gemiddelde score 2006
Visuele aspecten               13               13               13
Geur associatie               16               15               17
Smaak associatie               16               15               16
Smaak               25               24               25

Gemiddeld is het niveau dit jaar dus weer een paar puntjes gestegen, zelfs ten opzichte van 2004...
Ten opzichte van 2004 is stijging maar 1 puntje (geur).
Misschien was 2005 een slecht bierjaar? Of kan dat niet.

Hopbier

Herman

Citaat van: Oscar op 06-08-2006  15:14 uGemiddeld is het niveau dit jaar dus weer een paar puntjes gestegen, zelfs ten opzichte van 2004...
Kun je ons ook iets te vertellen over de variatie (bandbreedte), anders kun je niet zeggen dat het gemiddelde is gestegen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.