BELANGRIJK - De software van het forum wordt vernieuwd

Gestart door Jacques, 01-02-2022 12:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Er zijn sinds de verhuizing een paar problemen met het beheer. Bepaalde instellingen kunnen niet meer bereikt worden. Om de problemen op lossen vernieuw ik de software. Dat betekent dat veel aanpassingen van dit forum verdwijnen en opnieuw 1 voor 1 geïnstalleerd moeten worden. Hier gaat de nodige tijd over heen. Mogelijk komen sommige functionaliteiten niet terug.
De berichten en de profiel gegevens van de leden blijven behouden.

De huidige software is geback-upt.
Vlak voor ik begin zal ik een back-up van de database downloaden zodat als het fout gaat alles teruggezet kan worden.
De bedoeling is dat ik zo rond 14:15 uur de forumsoftware vernieuw. De aanpassingen worden daarna doorgevoerd.

Het vervelende is dat ik het forum niet in een onderhoudstatus kan zetten door de problemen. In verband daarmee verzoek ik vanaf 14:00 uur geen berichten te plaatsen totdat de vernieuwing is doorgevoerd. Als het goed is gaat dat snel...

Alles is vlekkeloos verlopen. Het beheersprobleem is opgelost.
Nu nog alle mods installeren.
Je kunt weer gebruik maken van het forum maar alles werkt niet zoals je gewend was omdat de mods nog niet allemaal zijn geïnstalleerd. Dat is nog een hele klus waar ik nog veel uren voor nodig heb.

HarryL

Bedankt voor de aankondiging en heel veel succes Jacques!

Fractus

Succes, hopelijk draait hij daarna weer als een zonnetje!

Jacques

Alles is vlekkeloos verlopen.
Nu nog alle mods installeren.
Je kunt weer gebruik maken van het forum

Fractus

Bedankt Jacques! Het enige waar ik het aan merkte was dat ik even opnieuw moest inloggen :)

pincopallino

Bij mij zie je de topic verdubbeld en ik zie geen optie meer om een foto te plaatsen.

HarryL

Hier lijkt alles goed te werken.
Enige, moest even opnieuw inloggen omdat ik anders niet mocht posten.
Denk dat dit te maken heeft met de cookies.

LAM

Ik heb alleen nog een probleempje met het toevoegen van een recept vanuit BrouwHulp. De lay-out komt niet mee, dus het is gewoon een code in plaats van een tabel.

pincopallino

Van alles geprobeerd maar bij mij werkt alsnog voor geen meter. Ik snap het niet tot gisteren wat alles goed. Ik zie de topics verdubbelen en ik kan ter bewijs geen foto meer plaatsen.

pincopallino

Bvk1983

Kleur is ook veranderd. Is dat nieuw of komt de gele layout later terug?

Jacques

Citaat van: pincopallino op 01-02-2022  15:23 uBij mij zie je de topic verdubbeld en ik zie geen optie meer om een foto te plaatsen.

Dat is gewijzigd.
Kies de optie Bijlagen en andere opties en upload de foto. Deze komt onder je bericht te staan.

Jacques

Citaat van: LAM op 01-02-2022  15:40 uIk heb alleen nog een probleempje met het toevoegen van een recept vanuit BrouwHulp. De lay-out komt niet mee, dus het is gewoon een code in plaats van een tabel.

Dat zal nog een tijdje duren voordat weer werkt. Dat is een zeer ingewikkelde aanpassing.

Edwin brouwt

Volgens mij gaat er iets niet goed met het verwerken van recepten in de lay-out?

Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 01-02-2022  20:05 uVolgens mij gaat er iets niet goed met het verwerken van recepten in de lay-out?

Klopt. Is al meerdere keren gemeld.
Om dit goed te krijgen moet er vele regels code handmatig worden aangepast. Dat kan nog een tijd duren.

Edwin brouwt

Citaat van: Jacques op 01-02-2022  20:43 uKlopt. Is al meerdere keren gemeld.
Om dit goed te krijgen moet er vele regels code handmatig worden aangepast. Dat kan nog een tijd duren.

Ah, sorry Jacques. Was niet bedoelt om te zeuren. Ik had wat meer moeten lezen.

Ik vind het er al wel fijn uitzien allemaal!

Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 01-02-2022  22:40 uAh, sorry Jacques. Was niet bedoelt om te zeuren. Ik had wat meer moeten lezen.

Ik vind het er al wel fijn uitzien allemaal!

Het probleem van de tabellen met recepten is lastiger dan ik gedacht had. Ik had gehoopt dat ik de oorspronkelijke mod kon terugvinden op het SMF forum. Dat is niet het geval. Dit betekent dat het langer gaat duren voordat dit goed komt. Op het SMF forum heb gevraagd of iemand kan helpen. Dat ga ik ook op dit forum doen.

Takkie83

Citaat van: Bvk1983 op 01-02-2022  15:57 uKleur is ook veranderd. Is dat nieuw of komt de gele layout later terug?

Ik weet ook niet of ik blauw wel zo'n verbetering vind. Op die gele night shift modus slaap ik beter  ;)

Walter

Jacques

Citaat van: Walter op 02-02-2022  17:22 uHey Jacques, ik denk dat je deze zoekt : https://custom.simplemachines.org/index.php?mod=204

Hopelijk helpt dit :-)

Klopt. Het is een verouderde mod, niet geschikt voor SMF 2.0.19. In een ander topic heb ik om hulp gevraagd voor het aanpassen van deze mod.

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 02-02-2022  16:25 uIk weet ook niet of ik blauw wel zo'n verbetering vind. Op die gele night shift modus slaap ik beter  ;)

Binnenkort kun je een keuze maken in de lay-out van het forum.
Er moet nog veel aangepast worden. Daar heb ik nog mijn handen aan vol.

tdp

Citaat van: Jacques op 02-02-2022  20:41 uBinnenkort kun je een keuze maken in de lay-out van het forum.
Er moet nog veel aangepast worden. Daar heb ik nog mijn handen aan vol.

Ik vind dat lichtblauwe wel lekker rustig aan de ogen! Verder goed bezig Jacques, succes met de verdere zaken van deze actie!

hans_nwk

Citaat van: tdp op 03-02-2022  08:37 uIk vind dat lichtblauwe wel lekker rustig aan de ogen!
Dat lichtblauwe vind ik ook wel lekker. Het is weer geel maar dat zou ik niet echt missen.

Fractus

Grappig detail: op mijn ene computer is alles nog ouderwets geel, en op de andere computer blauw. Beiden met Google Chrome. Geen idee hoe het komt, stoort verder niet maar ik vond het wel opmerkelijk :p

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.