Grainfather controlbox G30

Gestart door Rely, 27-01-2022 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

Rely

Beste brouwers.

Ik brouw al een tijd met de grainfather G30 met een bluetooth connect controlbox.
Afgelopen weekend kreeg ik mijn telefoon niet gekoppeld met de controlbox, ik heb
van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

Mijn vraag is: weet iemand of je de box een soort reset kunt geven...??? (of moet ik hem als kapot beschouwen.)

Ik heb er niets over kunnen vinden :weetniet:, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Rely

Pieter1954

Ik heb vorig jaar ook problemen gehad met diezelfde control box. Na contact met de leverancier en contactpersoon van Grainfather heb ik een nieuwe gekregen. Eea verliep vrij probleemloos. Ik heb het idee dat Grainfather klachten zo snel mogelijk wil oplossen.

CeesM

Ik heb een keer gehad dat de Bleutooth in mijn autoradio niet meer werkte. Moest het toen resetten door van het stroom af te halen.
Je kan dit even proberen.
CiteerHow do I reset my Grainfather controller?
To reset the safety cut out, switch the Grainfather off and unplug the unit. Empty out any liquid and press the reset button located at the bottom, underneath the boiler. It is important to scrub the bottom of your Grainfather when cleaning if there is anything stuck to it.

Rely

Citaat van: Pieter1954 op 27-01-2022  21:16 uIk heb vorig jaar ook problemen gehad met diezelfde control box. Na contact met de leverancier en contactpersoon van Grainfather heb ik een nieuwe gekregen. Eea verliep vrij probleemloos. Ik heb het idee dat Grainfather klachten zo snel mogelijk wil oplossen.

Ik zal ook eens contact opnemen met de leverancier.

Appiehappie

Voordat je de telefoon met de connectbox koppelt is het belangrijk dat de gps in de telefoon of tablet aanzet. Wellicht ook je wifi verbinding.

Misschien is dit het probleem. Ik weet wel dat ik soms vergeet om de gps verbinding aan te zetten en dan kan de connectbox geen verbinding maken
ondanks dat bluetooth aan staat. Na koppeling kan de gps weer uit.

Rely

Citaat van: Appiehappie op 29-01-2022  15:29 uVoordat je de telefoon met de connectbox koppelt is het belangrijk dat de gps in de telefoon of tablet aanzet. Wellicht ook je wifi verbinding.

Misschien is dit het probleem. Ik weet wel dat ik soms vergeet om de gps verbinding aan te zetten en dan kan de connectbox geen verbinding maken
ondanks dat bluetooth aan staat. Na koppeling kan de gps weer uit.

Dat wist ik niet, ga ik zeker ff proberen.
Dank voor de tip.

Rely

Citaat van: Rely op 30-01-2022  07:15 uDat wist ik niet, ga ik zeker ff proberen.
Dank voor de tip.

Inderdaad APPIEHAPPIE dat was de oplossing, ik heb echter geen idee of ik het ooit (op m'n telefoon) heb uitgezet.
Soms is de oplossing simpeler als je denkt, maar je moet het maar net weten.

SUPER BEDANKT :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.