Barrel Aged op zijn kop

Gestart door Hopfenfox, 26-01-2022 08:59 u

Vorige topic - Volgende topic

Hopfenfox

Barrel Aged bieren zijn helemaal hip, maar de drankstokers willen blijkbaar ook iets terug van van de hype. Ik kwam daardoor deze omgekeerde wereld tegen op het vliegveld, whiskey die gelagerd was in IPA vaten. Het moet niet gekker worden. Ik denk dat ik mijn vergistingsemmers maar eens voor een nette prijs op de Schotse marktplaats ga zetten  >:D

WJW

Wildor

Ik heb eens zo'n fles gehad, verwachtte nog ergens iets te herkennen van hop, maar praktisch niets waargenomen.

Jacques

Ik heb laatst ook een fles Jameson gedronken waarbij de whiskey gelagerd was in vaten waarin een stout had gezeten.
Voor mij was het geen succes. Jameson is een fruitige whiskey. Deze versie was minder fris van smaak.

Gielus

Dat is zeker niet ongehoord. Ik weet toevallig van een Nederlandse craftbier brouwerij die vaten koopt van een barrel-broker. En deze broker koopt vervolgens de vaten na gebruik weer terug (tegen een fractie van de prijs natuurlijk) om ze door te verkopen als "gebruikte biervaten"

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.