Belangrijk! Dit forum krijgt binnenkort een andere hoster

Gestart door Jacques, 20-01-2022 22:37 u

Vorige topic - Volgende topic

pincopallino

Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van www.hobbybrouwen.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

pincopallino

De server kan niet bewijzen dat dit www.hobbybrouwen.nl is. Het beveiligingscertificaat van de server is afkomstig van *.zxcs.nl. Dit kan worden veroorzaakt door een verkeerde configuratie of een aanvaller die je verbinding onderschept.

Doorgaan naar www.hobbybrouwen.nl (onveilig)

Hay

Ik krijg ooko nog steeds de melding dat de site niet veilig is en kan er moeilijk op komen.

Jacques

Citaat van: Hay op 22-01-2022  21:53 uIk krijg ooko nog steeds de melding dat de site niet veilig is en kan er moeilijk op komen.

Er is een probleem met het SSL certificaat. Die is nog ingesteld op de vorige hoster. Deze moet worden vrijgegeven. Ik heb daartoe een verzoek gedaan.

chthon

Jacques

Het probleem met het SSL certificaat is gelukkig opgelost.

Jacques

Citaat van: Jacques op 22-01-2022  10:09 uIk heb nog wel een probleem met het pad van het thema van het forum.

Ook dat probleem is opgelost.

Jacques

Citaat van: oneman op 22-01-2022  16:25 uDe custom avatar in mijn profiel is weg en opnieuw uploaden geeft een foutmelding:

De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.

Dit lijkt mij voor de hoster vrij eenvoudig op te lossen door een directory schrijfbaar te maken voor de forum applicatie...

oneman

Als het goed is, is dat ook opgelost.

Fractus

Super Jacques, wat een werk stop je erin. Alleen maar zodat wij kunnen kletsen over brouwen ;)

Bij mij werkt alles weer prima

Jacques

Citaat van: Fractus op 23-01-2022  13:56 uSuper Jacques, wat een werk stop je erin. Alleen maar zodat wij kunnen kletsen over brouwen ;)

Bij mij werkt alles weer prima

De komende tijd ga ik veel meer tijd in steken. Het overzetten naar een andere hoster is het begin van veel veranderingen die ik wil gaan uitvoeren. Alles moet een moderner uiterlijk krijgen, veel mobielvriendelijker.
Het is alleen lastig om hierbij de juiste keuzes te maken.

pincopallino

jhazenberg

beun

Goed bezig Jacques!!  :groots:
Er zijn een aantal reacties verloren gegaan, is dit definitief?

Jacques

Citaat van: beun op 23-01-2022  19:35 uGoed bezig Jacques!!  :groots:
Er zijn een aantal reacties verloren gegaan, is dit definitief?

Dat is jammer genoeg definitief. Het gaat om berichten die afgelopen vrijdag tweede helft van de middag en avond geplaatst zijn.
Het is een gevolg van miscommunicatie tussen de vorige en huidige hoster en mij.

hb-lot

Citaat van: Jacques op 23-01-2022  14:06 uDe komende tijd ga ik veel meer tijd in steken. Het overzetten naar een andere hoster is het begin van veel veranderingen die ik wil gaan uitvoeren. Alles moet een moderner uiterlijk krijgen, veel mobielvriendelijker.
Het is alleen lastig om hierbij de juiste keuzes te maken.

Er zullen ongetwijfeld veel andere IT-ers op dit forum vertoeven, maar met name wat betreft hosting etc. kan je me altijd even een PM sturen als je ergens over wilt bomen.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 23-01-2022  22:23 uEr zullen ongetwijfeld veel andere IT-ers op dit forum vertoeven, maar met name wat betreft hosting etc. kan je me altijd even een PM sturen als je ergens over wilt bomen.

De grootste vraag waar ik op dit moment mee worstel is op welke wijze ik dit forum omgezet krijg naar een modern mobielvriendelijk snel forum dat ook nog eens goed gevonden wordt door de zoekmachines... Er zijn veel bomen in het bos... En aan de ene oplossing zijn meer kosten verbonden dan de andere.

Wildor

Citaat van: Jacques op 23-01-2022  22:36 uDe grootste vraag waar ik op dit moment mee worstel is op welke wijze ik dit forum omgezet krijg naar een modern mobielvriendelijk snel forum dat ook nog eens goed gevonden wordt door de zoekmachines... Er zijn veel bomen in het bos... En aan de ene oplossing zijn meer kosten verbonden dan de andere.

Jacques,

Een goed forum kost nu eenmaal geld, en dit forum bevat voor velen al jarenlang een schat aan informatie. Bijna dagelijks vinden ook weer nieuwe enthousiastelingen hun weg en zijn binnen no time lekker op weg naar een lekker potje eigengemaakt bier.

Jij probeert met minimale advertenties het forum kostenefficiënt te houden en je wilt eigenlijk geen gelden aannemen. Toch denk ik dat je eens in de zoveel tijd het forum naar een nieuwe level moet brengen om aan de hedendaagse tijd te houden voldoen.

Ik weet zeker dat er velen zijn die het forum en zeer warm hart toedragen, en zonder nadenken een bijdrage zullen overwegen om je te helpen om middelen te vinden zoals software en/diensten om je doelen te bereiken. Het hoeft echt geen verplicht donateurschap te zijn, maar wellicht gewoon eens in de zoveel jaar een rondje met de pet om even een extra investering in het forum te kunnen bekostigen.

Dit is al vaker geschreven en ik weet dat je hier geen voorstander van bent, maar het neemt je veel gedoe uit handen als je niet alles zelf hoeft te doen. De overstap naar de nieuwe hosting provider heeft ook geld gekost, certificaten kosten geld, de site en forum kosten geld om te hosten.

Durf te vragen, ik weet zeker dat er velen zijn die graag eenmaal willen bijdragen om het forum te helpen. Uiteraard wil jij er niets aan verdienen, als je bang bent dat je geld overhoudt, dan laat je lekker wat forum shirts drukken om weg te geven  8)

Run het vooral zoals je nu al jaren doet, je hoeft er niets aan te veranderen, maar voor zo'n grote upgrade moet je niets aan het toeval overlaten.

Groet,
Wildor

seed7

Citaat van: Jacques op 23-01-2022  22:36 uDe grootste vraag waar ik op dit moment mee worstel is op welke wijze ik dit forum omgezet krijg naar een modern mobielvriendelijk snel forum dat ook nog eens goed gevonden wordt door de zoekmachines... Er zijn veel bomen in het bos... En aan de ene oplossing zijn meer kosten verbonden dan de andere.

Gewoon een nieuwe software naast de huidige en niet proberen het oude forum over te zetten (behalve eventueel de ledenlijst). Scheelt veel hoofdbrekens en kosten. Oude forum op alleen lezen zetten en de zoekfunctie in takt laten. Bij het schrijven van berichten zoveel mogelijk naar het oude forum verwijzen.

Waarschijnlijk is het zelfs mogelijk het oude forum als een volledig statische site op te zetten. Geen db meer alleen maar html zonder dat links aangetast worden.

Ingo

Jacques

Citaat van: Wildor op 24-01-2022  01:19 uJacques,

Een goed forum kost nu eenmaal geld, en dit forum bevat voor velen al jarenlang een schat aan informatie. Bijna dagelijks vinden ook weer nieuwe enthousiastelingen hun weg en zijn binnen no time lekker op weg naar een lekker potje eigengemaakt bier.

Jij probeert met minimale advertenties het forum kostenefficiënt te houden en je wilt eigenlijk geen gelden aannemen. Toch denk ik dat je eens in de zoveel tijd het forum naar een nieuwe level moet brengen om aan de hedendaagse tijd te houden voldoen.

Ik weet zeker dat er velen zijn die het forum en zeer warm hart toedragen, en zonder nadenken een bijdrage zullen overwegen om je te helpen om middelen te vinden zoals software en/diensten om je doelen te bereiken. Het hoeft echt geen verplicht donateurschap te zijn, maar wellicht gewoon eens in de zoveel jaar een rondje met de pet om even een extra investering in het forum te kunnen bekostigen.

Dit is al vaker geschreven en ik weet dat je hier geen voorstander van bent, maar het neemt je veel gedoe uit handen als je niet alles zelf hoeft te doen. De overstap naar de nieuwe hosting provider heeft ook geld gekost, certificaten kosten geld, de site en forum kosten geld om te hosten.

Durf te vragen, ik weet zeker dat er velen zijn die graag eenmaal willen bijdragen om het forum te helpen. Uiteraard wil jij er niets aan verdienen, als je bang bent dat je geld overhoudt, dan laat je lekker wat forum shirts drukken om weg te geven  8)

Run het vooral zoals je nu al jaren doet, je hoeft er niets aan te veranderen, maar voor zo'n grote upgrade moet je niets aan het toeval overlaten.

Groet,
Wildor

Hier hebben we het op het forium vaker over gehad.
Als ik geld ga vragen aan bezoekers dan moet ik dat jaarlijks doen net zoals bij Wikipedia. Een paar jaar heb ik die club gesponsord maar op een bepaald moment houdt dat op. Dat steeds moeten bedelen om geld is niet mijn ding. Een meer "natuurlijke" manier via advertenties is een wijze waarbij het forum en de leveranciers beter van worden.

Jacques

Citaat van: seed7 op 24-01-2022  07:40 uGewoon een nieuwe software naast de huidige en niet proberen het oude forum over te zetten (behalve eventueel de ledenlijst). Scheelt veel hoofdbrekens en kosten. Oude forum op alleen lezen zetten en de zoekfunctie in takt laten. Bij het schrijven van berichten zoveel mogelijk naar het oude forum verwijzen.

Waarschijnlijk is het zelfs mogelijk het oude forum als een volledig statische site op te zetten. Geen db meer alleen maar html zonder dat links aangetast worden.

Ingo

De inhoud van het huidige forum laten bestaan is gewenst voor het behoud van kennis. Het kan zijn dat een ander thema het mobielvriendelijker maakt.

De vraag is of alles overgezet moet gaan worden of inderdaad een compleet nieuw forum gestart moet worden en wat daar dan de software voor moet zijn. I heb al het een en ander bekeken maar alles heeft voor- en nadelen...

Hay

Wildor

Citaat van: Jacques op 24-01-2022  20:56 uHier hebben we het op het forium vaker over gehad.
Als ik geld ga vragen aan bezoekers dan moet ik dat jaarlijks doen net zoals bij Wikipedia. Een paar jaar heb ik die club gesponsord maar op een bepaald moment houdt dat op. Dat steeds moeten bedelen om geld is niet mijn ding. Een meer "natuurlijke" manier via advertenties is een wijze waarbij het forum en de leveranciers beter van worden.

Jacques,
Zolang de advertenties kostendekkend zijn, en je kan met die inkomsten de gewenste veranderingen doorvoeren, prima natuurlijk.
Het is niet de bedoeling dat je al die moeite (al is het met liefde) neemt, en dan ook nog eens uit eigen gelden de boel moet 'aanvullen'.

Ik zie het niet als bedelen, er zijn vele fora die werken met een vorm van donateursschap, een groep mensen die het forum een warm hart toedragen en daarvoor bereid zijn een (jaarlijkse) bijdrage te doen. Als dit het forum helpt, mooi toch. De een doet het voor de bijdrage, de ander wilt graag zo'n mooi 'donateurs pictogram' op zijn profiel. Zolang je er iets voor teruggeeft is het geen bedelen toch  ::)

Jij bepaalt natuurlijk, ik doe slechts een suggestie

Jan de Graaff

Bedankt Jacques, dat je dit allemaal voor ons doet!
Ik ben een paar dagen niet langsgeweest en heb de hele verhuizing gemist. Ik heb er dus ook helemaal niks van gemerkt!
Nogmaals dank en als ik een petje op had gehad, had ik 'm afgenomen voor je ;)

hb-lot

Ik zit zelf niet zo in de forum software, maar volgens mij is op dit moment Discourse de populairste optie. Ben er alleen zelf niet zo'n fan van.

Talkyard (https://github.com/debiki/talkyard) trekt mij wel op zich, al heb ik het nooit serieus gebruikt. Gratis als je het zelf wilt hosten (hosting zal zelf wel niet gratis zijn), of inderdaad laten hosten via https://www.talkyard.io/. Mogelijk zelfs met korting aangezien je geen winstoogmerk hebt: https://www.talkyard.io/pricing#discounts

Hoe moeilijk het zou zijn om alles over te zetten durf ik zo niet te zeggen. Maar het huidig forum op alleen-lezen laten draaien, of zelfs als statische HTML zoals iemand hierboven suggereerde lijkt mij een prima plan B.

Flarum is ook nog een alternatief, maar daar weet ik verder heel weinig van.

oneman

Het bierforum van onze zuiderburen draait op Woltlab (https://www.woltlab.com/en/). Ik snuffel daar al een tijdje rond en dat bevalt mij wel. Het werkt ook goed op je mobiel en er is zelfs een mobiele app (nog niet geprobeerd). Misschien iets om naar te kijken. Walter, de beheerder zal zeker zijn ervaringen willen delen.

oneman

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.