Belangrijk! Dit forum krijgt binnenkort een andere hoster

Gestart door Jacques, 20-01-2022 22:37 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Binnen een aantal dagen verhuist dit forum naar een andere hoster. Als het goed is dan verloopt de overgang zonder al te veel problemen. In ieder geval wordt de verhuizing door professionals uitgevoerd.
Desondanks kan het zijn dat het forum binnen een paar dagen een aantal uren niet beschikbaar is.

Dit is het begin van een grote update van de site bedoeld om alles mobiel vriendelijker te maken. Tegenwoordig surft immers het merendeel van de internetgebruikers op hun mobiel over het web.
Het zal nog een hele klus worden. Tot alles is omgezet blijft de huidige inhoud gewoon beschikbaar.

Luie Donder

Jeroen76

Oei altijd spannend, heel veel succes en fingers crossed. ;)

Gr. Jeroen

Erny

Ik kan niet helpen met de verhuizing. Het is mij net in de rug geschoten.

Suc6

HarryL

joenedu

hb-lot

Er lijken wat berichten verdwenen te zijn. Is dit een gevolg van deze verhuizing?

Eriks

Citaat van: hb-lot op 22-01-2022  00:21 uEr lijken wat berichten verdwenen te zijn. Is dit een gevolg van deze verhuizing?

Dat en sinds vandaag geeft hij aan dat deze website onveilig is. Indentiteit komt niet overeen met de server certificaat

Alexander_H

Ja, certificaat nog even updaten, maar forum is wel lekker snel zeg!

Arthur B

Citaat van: Alexander_H op 22-01-2022  09:30 uJa, certificaat nog even updaten, maar forum is wel lekker snel zeg!

Dit.

Fijn hoor!

Jacques

Citaat van: Alexander_H op 22-01-2022  09:30 uJa, certificaat nog even updaten, maar forum is wel lekker snel zeg!

Het certificaat heeft inmiddels een update gekregen.

Ik heb nog wel een probleem met het pad van het thema van het forum.

En verder lijkt het erop dat bij de overgang toch berichten verloren zijn gegaan. Iets wat ik niet wilde en voor mij een reden was om de klus uit te besteden...

hb-lot

Wordt er nog gewerkt aan het overzetten van deze berichten, of moeten we deze als verloren beschouwen en eventueel dingen opnieuw plaatsen?

Eriks

Citaat van: Jacques op 22-01-2022  10:09 uHet certificaat heeft inmiddels een update gekregen.

Ik heb nog wel een probleem met het pad van het thema van het forum.

En verder lijkt het erop dat bij de overgang toch berichten verloren zijn gegaan. Iets wat ik niet wilde en voor mij een reden was om de klus uit te besteden...

Hij geeft bij mij nog steeds een certificaat fout, waardoor hij zegt dat de site onveilig is

Jacques

Citaat van: Eriks op 22-01-2022  11:53 uHij geeft bij mij nog steeds een certificaat fout, waardoor hij zegt dat de site onveilig is

Het certificaat is vernieuwd. Ik krijg geen melding meer.

Arthur B

Citaat van: Jacques op 22-01-2022  14:19 uHet certificaat is vernieuwd. Ik krijg geen melding meer.

Hier ook alles weer goed. 👌🏼

j.heesters3

Ik nog wel. Heb dat een paar weken geleden ook op mijn Samsung tablet gehad. :(

Jos

pincopallino

Mededeling = onveilig website. Ik probeer de mededeling foto te plaatsen maar het werkt niet.

j.heesters3

Blijf, na verschillende keren in en uiloggen dezelfde melding krijgen; De verbinding is niet privé. Ook niet op mijn telefoon.

Jos

Puck

Neem aan dat de hoster nog bezig is aangezien het certificaat probleem en eventueel andere problemen.

Wildor

Certificaat is wel geldig, echter niet voor hobbybrouwen.nl. Het is een wildcardcertificaat voor *.zxcs.nl
Er moet een certificaat worden gebruikt voor het domein *.hobbybrouwen.nl - pas dan is het geldig en weer 'groen' en veilig.

Zal vast opgelost worden, ik denk dat de focus nu even op de functionaliteit en content ligt, zeker omdat er mogelijk berichten verdwenen zijn.
Succes Jacques en hoster!

oneman

De custom avatar in mijn profiel is weg en opnieuw uploaden geeft een foutmelding:

De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.

Dit lijkt mij voor de hoster vrij eenvoudig op te lossen door een directory schrijfbaar te maken voor de forum applicatie...

oneman

oneman

Nog iets dat ik bemerkte: de rss-feed is niet actief. Nieuwe berichten komen niet door in mijn rss-reader ook niet na opnieuw toevoegen van de rss-link.

oneman

Jacques

Citaat van: Puck op 22-01-2022  15:18 uNeem aan dat de hoster nog bezig is aangezien het certificaat probleem en eventueel andere problemen.

De hoster heeft van mij een bericht gekregen.

Mijn bedoeling was dat zij alles zouden regelen. Daarvoor heb ik een redelijk bedrag voor betaald. Vandaar dat ook gereclameerd heb.

Jacques

Citaat van: oneman op 22-01-2022  16:25 uDe custom avatar in mijn profiel is weg en opnieuw uploaden geeft een foutmelding:

De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.

oneman

Dat is vreemd. De via ftp is die map ingesteld op 755.

oneman

Citaat van: Jacques op 22-01-2022  16:57 uDat is vreemd. De via ftp is die map ingesteld op 755.
chmod 755 maakt de directory alleen voor de directory-owner schrijfbaar. Als die owner dezelfde is als de user van het proces dat probeert die avatar weg te schrijven, dan zou het moeten werken. Ik zou even de directory-owner en process-owner checken.

oneman

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.