Brewtools B80 of B150pro

Gestart door Sjoerd, 18-01-2022 22:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerd

Besten,

Heeft iemand ervaring met een elektrische ketel van Brewtools, de B80 of B150pro? Ik wil periodiek graag wat grotere batches brouwen en overweeg de aanschaf van een van deze ketels. Ik hoor graag van gebruikers of deze goed bevalt. Dus mocht je er mee brouwen, dan hoor ik het graag.

Groet Sjoerd

Rinus

Geen ervaring, maar je moet je wel realiseren dat je meer dan een elektra groep nodig gaat hebben, dergelijke grote ketels verbruiken veel stroom, met een groep van 16A ga je het echt niet redden.
Om die reden heb ik laatst ook voor een G70 gekozen, want ik heb geen 3 fasen aansluiting.
Als ik nu nog verder wil opschalen loop ik ook tegen dat probleem aan....

bravebunny

Ik weet dat de Hesseler brouwerij in Oosterhesselen van een braumeister 50L is overgestapt op een B150pro. De brouwer zweert bij de b150pro maar raadde wel aan om er meteen die uitgebreide kranenset bij te kopen want dan heb je het perfect voor elkaar. Enige nadeel is wel dat de prijs dan bijna maal twee gaat zo uit mijn hoofd.

En wat Rinus zegt herkende ik niet bij die brouwerij: er zitten twee voedingen in de ketel. De ene voeding sluit hij op een groep aan en de andere voeding weer op een andere groep. Wel beide op 1 fase. Zo is het goed te doen aldus de brouwer. (Zelf zit ik hier ook mee met een woning uit 1911, 1x40 aansluiting; m'n g40 draait op 1 groep en m'n heetwaterketel op een andere groep.

Sjoerd

Dank voor jullie reactie, ik ga contact leggen met Hesseler. Groet Sjoerd

alstro

Citaat van: Sjoerd op 19-01-2022  20:48 uDank voor jullie reactie, ik ga contact leggen met Hesseler. Groet Sjoerd

Hoe is dit afgelopen Sjoerd ?

Sjoerd

Nog niet gedaan, duurt wat langer dat mijn schuur klaar is, dus moet nog even geduld hebben.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.