10 vragen aan commerciele brouwers

Gestart door Gerb, 16-01-2022 10:02 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerb

Ik heb weer een artikeltje geschreven, waarin er vragen worden gesteld aan 6 commerciële brouwers. Gewoon ter vermaak. LINK

Jurrian

Jan de Graaff

Inderdaad, leuk stukje. Het nodigt uit om te lezen. Goeie vragen ook!

Bij de laatste vraag had ik wel verwacht dat niemand de eigen brouwerij zou verloochenen. Voor een volgende keer zou misschien "Bij welke brouwerij, anders dan waar je nu werkt, zou je wel een aantal weken willen meelopen?". Als ideetje/inspiratie.

Mikel

Jacques

Leuk artikel Gerben.

Het is een goede constatering dat veel van de huidige craftbrouwers van oorsprong hobbybrouwers zijn. Veel van deze brouwers zijn actieve leden geweest op dit forum!

Captain Hatteras

Leuke blog Gerb! Leest lekker weg. Wel apart dat alleen Grolsch een eigen gist heeft en de rest eigenlijk gewoon de zelfde gisten als wij gebruiken.

Rest van de site heeft ook leuke artikelen.

Gerb

Dank iedereen! Ik zal binnenkort weer een nieuw artikel schrijven.

Rinus

Interessante informatie op deze site, ik heb al even zitten rondneuzen, heb alvast het Rochefort 8 recept opgeslagen, zit net subtiel anders in elkaar dan mijn R10 recept, volgende keer ietsje tunen, leuk!
Maar er staan echt nog veel meer leuke artikelen om ff te lezen, bedankt!

joenedu

Citaat van: Gerb op 16-01-2022  10:02 uIk heb weer een artikeltje geschreven, waarin er vragen worden gesteld aan 6 commerciële brouwers. Gewoon ter vermaak. LINK

Leuk om te lezen, bedankt!

pincopallino

HarryL

Adbrouwt

Goed en amusant stukje wat je geschreven hebt Gerben. En lactose zou inderdaad verboden moeten worden  ;)

Edwin brouwt

Leuk stuk weer Gerben, en niets mis met een beetje lactose ;-)

thepsych

Nice. Zo ben je wel met bierbrouwen bezig maar toch anders!!

Eric v B

Citaat van: Adbrouwt op 17-01-2022  13:31 uGoed en amusant stukje wat je geschreven hebt Gerben. En lactose zou inderdaad verboden moeten worden  ;)
En Stevia ook.

Broeky

Erg leuk om te lezen! Goed gedaan!  :degroeten:

Erny

Erg leuk. Dank voor de tijd en de moeite die jij er in hebt gestoken.

Gnaggnag

Zelf heb ik (nog) geen ervaring met het toevoegen van lactose. Maar waarom zijn brouwers erop tegen? Ik begreep dat juist het toevoegen van lactose de body kan vergroten.

MO

Omdat het een artificiële (nep) biervreemde zoete smaak geeft.

Jacques

Citaat van: MO op 22-01-2022  17:09 uOmdat het een artificiële (nep) biervreemde zoete smaak geeft.

Inderdaad. Voor mij een reden om het niet te gebruiken. Ik vind de smaak van lactose in bier gewoon niet lekker.

Broutenaar

Leuk om te lezen ! Dank je wel !  :proost2:

Eric v B

Citaat van: Gnaggnag op 21-01-2022  13:30 uZelf heb ik (nog) geen ervaring met het toevoegen van lactose. Maar waarom zijn brouwers erop tegen? Ik begreep dat juist het toevoegen van lactose de body kan vergroten.

Persoonlijk vind ik (en dat is geheel mijn eigen mening en anderen mogen daar gerust anders over denken) dat het na het brouwen toevoegen van zoetstoffen een gekunstelde oplossing.
Je brouwt een bier en als je daarna nog iets toe moet voegen dan is het brouwen niet gelukt. Zo is er ook een brouwerij die stevia toevoegt aan zijn zure bieren. Deze brouwerij is voor mij gediskwalificeerd. Daar koop ik geen bier meer van.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.