Pitch temperatuur Fermentis F2 te laag?

Gestart door basvo, 15-01-2022 20:22 u

Vorige topic - Volgende topic

basvo

Hallo allemaal, zoals in mijn andere topic te lezen valt heb ik per ongeluk mijn uitgegiste bier gepasteuriseerd, waardoor ik bottlegist moet gaan gebruiken. Mijn bier wordt op dit moment ge-coldcrashed, de temperatuur is 4 graden Celsius. Dit is ook de temperatuur waar ik dus op wil bottelen. Kan ik hier gewoon de F2 aan toevoegen, waarna ik de flesjes weer op kamertemperatuur zet? Of is het direct pitchen op deze temperatuur slecht voor de gist en moet ik het bier eerst even laten opwarmen? Heb deze bottlegist namelijk nog nooit gebruikt?
Alvast bedankt! :biersmile:

biking rebel

Citaat van: basvo op 15-01-2022  20:22 uHallo allemaal, zoals in mijn andere topic te lezen valt heb ik per ongeluk mijn uitgegiste bier gepasteuriseerd, waardoor ik bottlegist moet gaan gebruiken. Mijn bier wordt op dit moment ge-coldcrashed, de temperatuur is 4 graden Celsius. Dit is ook de temperatuur waar ik dus op wil bottelen. Kan ik hier gewoon de F2 aan toevoegen, waarna ik de flesjes weer op kamertemperatuur zet? Of is het direct pitchen op deze temperatuur slecht voor de gist en moet ik het bier eerst even laten opwarmen? Heb deze bottlegist namelijk nog nooit gebruikt?

Ja kan, aantal keer gedaan, geen probleem!

Jacques

Citaat van: basvo op 15-01-2022  20:22 uHallo allemaal, zoals in mijn andere topic te lezen valt heb ik per ongeluk mijn uitgegiste bier gepasteuriseerd, waardoor ik bottlegist moet gaan gebruiken. Mijn bier wordt op dit moment ge-coldcrashed, de temperatuur is 4 graden Celsius. Dit is ook de temperatuur waar ik dus op wil bottelen. Kan ik hier gewoon de F2 aan toevoegen, waarna ik de flesjes weer op kamertemperatuur zet? Of is het direct pitchen op deze temperatuur slecht voor de gist en moet ik het bier eerst even laten opwarmen? Heb deze bottelgist namelijk nog nooit gebruikt?

Geen enkel probleem. Zet je bier warmer weg (22 tot 25 ÂșC) voor een vlotte hergisting op de fles.

basvo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.