Wie is Tsjerk Dijkstra

Gestart door Tsjerk, 29-05-2006 11:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsjerk

Brouwbroeders,


Al maanden zit ik mee te lezen op dit forum, zo nu en dan een paar vraagjes geplaatst, en zo heel veel van jullie allemaal geleerd. Deze site is ronduit geweldig, zeer motiverend en altijd een antwoord op je brouwproblemen.

Op jullie advies 4 bieren ingestuurd naar de ONK met als doel opbouwende kritiek op de brouwsels te krijgen en vervolgens, volslagen onverwacht, een 1e en een 4e plek. Ik geloof het nu nog niet!

Maar ja, Wie is die vent?

Mijn naam is Tjerk Dijkstra, ben 38 jaar, getrouwd en woon in Damwoude (NO-Friesland). Mijn dagelijkse kost verdien ik in de makelaardij (www.tjerkdijkstra.nl) en in het weekend brouw ik een biertje.
Het is begonnen een paar jaar terug met het maken van wijn en sinds vorig jaar (door dit enthousiaste forum) ben ik met bier brouwen begonnen. (vreselijk verslavend)
Ik brouw gemiddeld  1 tot 2 brouwsels van ca. 25- 30 liter per maand. Het welk ik vervolgens voor het grootste deel weer weggeef aan familie en vrienden voor de beoordeling. (totnogtoe zijn ze zeer tevreden)
Ik probeer op kwaliteit te brouwen en niet op kwantiteit. Brouwsels van 10 liter vind ik niks, voor dat het bier op smaak komt is het al weer op.

Ik hoop nog heel wat brouwsels te maken, en nog heel veel van jullie te leren.

Groeten Tsjerk

Adrie

Ha Tjerk,

Jij ook van harte gefeliciteerd en welkom op dit forum (dat wil zeggen: minder anoniem). Zo zie je maar weer dat je geen jaren hoeft te wachten met het insturen van bieren en prijzen binnen te slepen. Uiteraard wil ik je van uitnodigen om je recept van jouw blond te plaatsen in de eregallerij.

Caspar

Citaat van: Tsjerk op 29-05-2006  11:44 uIk brouw gemiddeld  1 tot 2 brouwsels van ca. 25- 30 liter per maand.

Van harte Tjerk!

Zo te lezen ben je ook meteen goed verslaafd geraakt aan het brouwen  >:D, je familie en vrienden zullen deze productie vast zeer op prijs stellen  ;)

Herman

Tjerk,

Van harte! Ik ken overigens meer makelaars die een biertje brouwen! Pas maar op dat je klanten straks niet een fles van je vragen om te toasten op hun nieuwe woning!

Herman

Drents Hopbier

Citaat van: Herman op 29-05-2006  20:02 uPas maar op dat je klanten straks niet een fles van je vragen om te toasten op hun nieuwe woning!
Zolang ze hem niet gebruiken om tegen de gevel stuk te gooien, zou ik me geen zorgen maken.

Hopbier

Jacques

Goed om te lezen dat je veel hebt gehad aan dit forum. Bij deze wil je vragen om ook regelmatig jouw ervaringen hier te posten, daar kunnen wij weer van leren  :weetbeter:

Tsjerk

Casper,
Toen ik begon met brouwen had ik niet gedacht dat het zo verschrikkelijk verslavend zou zijn, er gaat nu geen dag meer voorbij dat je niet met recepten of brouwen bezig bent. Wat die vrienden betreft ik heb het idee dat mijn vriendenkring steeds groter wordt.

Jacbier,
Ik ben niet z'n typer maar ik zal voortaan zoveel mogelijk van mijn ervaringen posten. Momenteel staat er 4 krat duvel-kloon te rijpen, 30 liter pils te lageren in de kelder en 30 liter dubbel-achtig te pruttelen in de kamer. Afgelopen weekend kon ik jammer genoeg niet brouwen want we hadden de ONK.

Adrie,
Dat recept zal ik binnenkort wel even posten.

Hoppie, ik ga het winnende recept maar wijzigen van naam ipv. "Fleurige Freak" (voor de niet Friezen onder ons = Vrolijke Freek) in "Verhuisbier" voor mijn klanten. Leuke commerciële stunt.  ;D

groeten Tsjerk

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.