Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: *Verkocht* iSpindels te koop, nieuwste, verbeterde versie  (gelezen 917 keer)

Offline hobbyman

• Vol lid
*Verkocht* iSpindels te koop, nieuwste, verbeterde versie
« Gepost op: 11-01-2022 21:45 u »
Omdat het zich niet loont om er 2 voor mijzelf te bouwen, heb ik er een paar over.

Het gaat hier om de nieuwste versie van de Jeffry 2.69 PCB
Wemos D1 mini pro, met verbeterde keramische antenne. Deze geeft ook signaal door een RVS gistvat vat heen.
USB-C oplaad module ipv zwakke micro usb.
Samsung hoogwaardige 3500 mAh accu, volledig opgeladen.
Getest en gekalibreerd in water op 25 graden +/- 1 graad

Prijs 50 euro ex. verzenden of ophalen

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Rinus

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: iSpindels te koop, nieuwste, verbeterde versie
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2022 23:41 u »
Blijft de kalibratie geldig als de PCB uit de houder wordt gehaald en eventueel in een andere positie terug wordt geplaatst of is dat niet zo kritisch?
Ik heb er nu 2 stuks liggen, maar ik zie nog altijd op tegen de tijdrovende kalibratie die ik nog steeds niet heb uitgevoerd....

Daarom overweeg ik dus om deze reeds gekalibreerde aan te schaffen, mits de kalibratie in orde blijft als de pcb een keer uit de houder gaat of wordt verdraaid, graag advies. Alvast bedankt.

Offline tsien_bier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Doch der mar tsien
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2022 07:43 u »
Je moet opnieuw kalibreren of er voor zorgen dat de Ispindel opnieuw op precies dezelfde hoogte in je buisje komt. Maar waarom zou je de Ispindel er uit halen? Je kan hem gewoon laden zonder dop en hem gewoon laten zitten.

Offline Arthur B

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2022 09:15 u »
Blijft de kalibratie geldig als de PCB uit de houder wordt gehaald en eventueel in een andere positie terug wordt geplaatst of is dat niet zo kritisch?
Ik heb er nu 2 stuks liggen, maar ik zie nog altijd op tegen de tijdrovende kalibratie die ik nog steeds niet heb uitgevoerd....

Met stift 2 streepjes in de houder zetten (of op het schroefdraad) in het verlengde van je PCB maakt het terugplaatsen een eitje.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2022 11:36 u »
Waar ophalen?

Gr. Jeroen

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2022 15:27 u »
De Ispindel kan niet bewegen in de petling. De ispindel zit altijd even diep erin, en kan er makkelijk in en uit worden gehaald

De kalibratie in water op 25 graden hoek is reeds gedaan, dit verloopt niet.
Kalibreren in suikerwater moet je zelf doen. Ik vind dit niet echt nodig omdat ik alleen ge´nteresseerd ben in het verloop van de vergisting, niet in excacte waardes. Wil je dit toch dan kun je dat als volgt doen:

https://www.ispindel.de/docs/Calibration_en.html

De ispindels kunnen eventueel worden opgehaald in Aalten, of voor 5 euro worden verstuurd binnen Nederland

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2022 17:12 u »
De Ispindel kan niet bewegen in de petling. De ispindel zit altijd even diep erin, en kan er makkelijk in en uit worden gehaald

De kalibratie in water op 25 graden hoek is reeds gedaan, dit verloopt niet.
Kalibreren in suikerwater moet je zelf doen. Ik vind dit niet echt nodig omdat ik alleen ge´nteresseerd ben in het verloop van de vergisting, niet in excacte waardes. Wil je dit toch dan kun je dat als volgt doen:

https://www.ispindel.de/docs/Calibration_en.html

De ispindels kunnen eventueel worden opgehaald in Aalten, of voor 5 euro worden verstuurd binnen Nederland

Bedankt voor de info, ik wil eigenlijk ook alleen maar weten of de vergisting ten einde is, exacte waarde meet ik uiteindelijk ook zelf; begin en eind waarde.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2022 19:49 u »
Met stift 2 streepjes in de houder zetten (of op het schroefdraad) in het verlengde van je PCB maakt het terugplaatsen een eitje.
Waarom moet ie er uit?
Wat zou het uitmaken als ie iets afwijkt?
Ik gebruik hem om het verloop van temperatuur en gistingsverloop te kunnen volgen. Het juiste begin en eind SG meet ik altijd met refractometer of dompelaar. Vergelijk tussen batches doe ik niet zo precies.

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2022 19:52 u »
Waarom moet ie er uit?
Wat zou het uitmaken als ie iets afwijkt?
Ik gebruik hem om het verloop van temperatuur en gistingsverloop te kunnen volgen. Het juiste begin en eind SG meet ik altijd met refractometer of dompelaar. Vergelijk tussen batches doe ik niet zo precies
Ik denk dat het uit de reacties wel duidelijk is, ik dacht dat het erg kritisch zou zijn, maar gewoon wat markeringen zetten voldoet kennelijk, dat is goed nieuws.
Voor mij is inderdaad alleen vaststellen dat de vergisting ten einde is het enige doel, zodat ik met een gerust hart kan gaan bottelen, het meten van uiteindelijke Brix, SG doe ik ook altijd met een refractometer.

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2022 21:07 u »
Markeringen zetten is niet nodig. Als je de iSpindel uit de petling haalt en weer terug steekt is er niks aan de hand. De petling is volmaakt rond en de iSpindel steekt er door de slede altijd hetzelfde in. Kalibraties "verlopen" dus niet.

Ik heb het geprobeerd (was nieuwsgierig) en de iSpindel eruit halen/terugsteken in de petling had geen invloed op de meetwaarden.

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2022 00:32 u »
Nog 1 ispindel beschikbaar. 10 volgende worden gemaakt. Het zal nog een kleine 2 maanden duren voordat ze klaar zijn.

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2022 08:51 u »
Markeringen zetten is niet nodig. Als je de iSpindel uit de petling haalt en weer terug steekt is er niks aan de hand. De petling is volmaakt rond en de iSpindel steekt er door de slede altijd hetzelfde in. Kalibraties "verlopen" dus niet.

Ik heb het geprobeerd (was nieuwsgierig) en de iSpindel eruit halen/terugsteken in de petling had geen invloed op de meetwaarden.
Bedankt voor het testen Jan, ik was ook nieuwsgierig, dan ga ik toch maar eens een middagje kalibreren. Zonde om ze niet te gebruiken.
Ik heb trouwens ook een Nautilis iSpindel relay heel handig als je RVS hebt of slechte ontvangst, plus je hebt een display waarop je meteen alles kunt volgen.

Offline Arthur B

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2022 09:13 u »
Ik heb trouwens ook een Nautilis iSpindel relay heel handig als je RVS hebt of slechte ontvangst, plus je hebt een display waarop je meteen alles kunt volgen.

Ja, mooi apparaatje is dat.

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2022 09:25 u »
De ispindels zijn verkocht, bedankt voor de belangstelling

Tags: