Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Drukvat ombouwen tot unitank  (gelezen 351 keer)

Offline Erny

• Vol lid
  • Land: nl
  • Zoals het tapje thuis tapt, tapt het nergens
Drukvat ombouwen tot unitank
« Gepost op: 11-01-2022 16:07 u »
Ik vraag mij al een tijdje af of het volgende drukvat is om te bouwen tot unitank. Heeft iemand zo iets ooit geprobeerd?

https://www.ho-michielsen.nl/huis-en-tuin/kachels-en-verwarming/expansievaten/expansievat-drukvat-rvs-50-liter-staand

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Bvk1983

• Senior lid
Re: drukvat ombouwen tot unitank
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2022 16:32 u »
Mij lijkt dat als je er in gaat boren of slijpen het nooit meer volledig de originele druk aan kan.

Offline Erny

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2022 16:55 u »
Mij lijkt dat als je er in gaat boren of slijpen het nooit meer volledig de originele druk aan kan.

Daar zit ook mijn twijfel. Al hoef ik maar tot ongeveer 2 bar te gaan om te carboniseren en daarna over te pompen naar een soda keg. Ik weet niet of het afdichten van een gat met partyvaatjes ventielen gaat werken.
https://www.brouwstore.nl/gummi-dop-met-drukventiel-voor-drukvat-mini-5-l Vervolgens zou ik er op een of andere manier een steekventiel van een sodakeg met pijpje eraan doorheen willen drukken. Zoals er erbij een keg ook een buisje naar de bodem van de keg loopt.

Offline jwf

• Junior lid
  • **
  • proberen is weten
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2022 19:11 u »
Ik vraag mij al een tijdje af of het volgende drukvat is om te bouwen tot unitank. Heeft iemand zo iets ooit geprobeerd?

https://www.ho-michielsen.nl/huis-en-tuin/kachels-en-verwarming/expansievaten/expansievat-drukvat-rvs-50-liter-staand

Mooi vat. Ik heb wel RVS gesoldeerd en dat werkt behoorlijk, in mijn applicatie kan dat een druk van 2,5 bar met gemak aan. Het internet heeft vele tutorials. Ik denk dat de truc is om goede aansluitadapters te vinden. Alternatief kun je iemand zoeken die RVS kan lassen.

jwf

Offline b1ackarmor

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2022 19:22 u »
Opgelet normaal zit er in zo een drukvat een rubber vel gelijmd dat je er moeilijk uit krijgt.

Offline Erny

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2022 20:32 u »
Opgelet normaal zit er in zo een drukvat een rubber vel gelijmd dat je er moeilijk uit krijgt.

Dank voor de tip. Dat klinkt logisch. Helemaal niet over nagedacht. Hmmm wordt wellicht toch lastig.

Offline jwf

• Junior lid
  • **
  • proberen is weten
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2022 21:07 u »
Dank voor de tip. Dat klinkt logisch. Helemaal niet over nagedacht. Hmmm wordt wellicht toch lastig.

Op zich zegt de website dat het EPDM membraan vervangbaar is....

Tags: