Tetrahop 20 ml beschikbaar voor forumleden

Gestart door Rinus, 10-01-2022 20:07 u

Vorige topic - Volgende topic

Broeky

Wat een super actie! Mocht er toch nog overblijven of een volgende actie komen, dan houd ik mij aanbevolen!  :D

Wildor

Ontvangen, en overgemaakt.
Bedankt voor de moeite!

Wildor

Eriks

Citaat van: Rinus op 20-01-2022  19:10 uHoi Erik, dan heb je toch nog een beetje geluk bij de pech die je had, want ik heb vandaag meteen een nieuwe gestuurd, deze is dus al onderweg. Ik heb mijn goede reputatie natuurlijk ook hoog te houden.
Dus uiteindelijk 2 flesjes, daarmee kan je wel een tijdje vooruit ;-)

Het 2e flesje is in 1 keer probleemloos bezorgd! En zonder Postnl sticker erop. Dus ik vermoed dat ze toch bij de vorige even wilde weten wat er in zat :proost:
(Uiteraard ook voor de tweede het geld overgemaakt)

Rinus

Citaat van: Eriks op 22-01-2022  17:49 uHet 2e flesje is in 1 keer probleemloos bezorgd! En zonder Postnl sticker erop. Dus ik vermoed dat ze toch bij de vorige even wilde weten wat er in zat :proost:
(Uiteraard ook voor de tweede het geld overgemaakt)
Goed dat het nu beter ging, bedankt voor de betaling, top!

Rinus

Voor de liefhebbers, hierbij nog een foto van de "moederfles" waarvan ik jullie de tekst in de envelop had toegestuurd.

Ik mis nu nog een aantal (2) adressen van geïnteresseerden, ik heb deze ook al via PM benaderd, waarop ik ook al direct reacties heb mogen ontvangen, deze worden zsm opgestuurd.

Om het fair te houden gun ik de resterende (2) forum leden waarvan ik nog geen reactie heb ontvangen nog de tijd tot na het weekend om hun adres via PM door te sturen (omdat ze waarschijnlijk nu druk aan het brouwen zijn).

Als ik a.s. maandag geen reactie meer heb ontvangen dan gaan de resterende flesjes toch echt naar de leden die zich wat later gemeld hebben, sorry!

Hierbij benaderd deze actie zijn eindpunt want alles is op=op  :weetniet:, ongelofelijk wat een animo!
Ik vond het leuk om te doen en door het goed te organiseren en vooral te registreren is het zeer verlopen.

Ik wil nog wel nadrukkelijk bedanken voor al jullie (vaak enorm) gulle giften en snelle betalingen! Ik wist wel dat dit goed zou lopen, jullie forum leden zijn echt enorm betrouwbaar, top! de dankbaarheid die ik via dit topic en via PM mocht ontvangen waren echt zeer motiverend!  :groots:

Doordat dit alles zo positief verlopen is wil ik mij inzetten om deze actie over een aantal maanden (ergens in de lente?!) nog eens herhalen, voornamelijk vanwege de houdbaarheid datum die dan weer iets verder ligt....

groetjes, Rinus Damen

Wildor

Rinus,

Nogmaals hartelijk dank!
Door dit soort initiatieven kunnen brouwers weer eens wat nieuws proberen, zonder gelijk zelf een literfles aan te schaffen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers.

:brouwen:

Wildor

Johan_D

Binnen en betaald.
Snel geleverd, goed gedaan!
Binnenkort volgt de test.

Qlobster

Ik ging er van uit dat alle flesjes al op waren, maar mocht je nog een flesje hebben dan neem ik het graag van je over.

Rinus

Citaat van: Qlobster op 23-01-2022  13:58 uIk ging er van uit dat alle flesjes al op waren, maar mocht je nog een flesje hebben dan neem ik het graag van je over.
Ze zijn ondertussen inderdaad op, ik heb nog een aantal toezeggingen gedaan en daarmee zijn ze nu echt allemaal op. Helaas kan ik je niet meer helpen, wellicht doe ik het in de lente nog een keer.

Eriks

Citaat van: Qlobster op 23-01-2022  13:58 uIk ging er van uit dat alle flesjes al op waren, maar mocht je nog een flesje hebben dan neem ik het graag van je over.

Ik heb je een berichtje gestuurd. Door PostNL vertraging en een bereidwillige Rinus heb ik 2 flesjes. Dus ik kan je er aan eentje helpen

rcvannus

Dank Rinus, ontvangen en overgemaakt.

grt,
Ronald

Emile

Rinus, Ik kreeg zojuist je pakketje binnen met de tetrahop. Fantastische service! Ik heb het bedrag (iets meer) overgemaakt op je rekening. Volgende keer mag je best wat meer vragen voor zo'n goede service. De inkoop van de tetrahop en de flesjes, het zorgvuldig verpakken en versturen, is ook wat waard.

Nogmaals dank!

Met vriendelijke groet,

Emile

Qlobster

Citaat van: Eriks op 23-01-2022  19:37 uIk heb je een berichtje gestuurd. Door PostNL vertraging en een bereidwillige Rinus heb ik 2 flesjes. Dus ik kan je er aan eentje helpen

Bedankt Erik,

Flesje is binnen en ik heb het bedrag aan je overgemaakt.

Pieter1954

Hier ook vandaag ontvangen en betaald.
Geweldig initiatief. Bedankt daarvoor.

Eriks

Citaat van: Qlobster op 26-01-2022  19:31 uBedankt Erik,

Flesje is binnen en ik heb het bedrag aan je overgemaakt.

Top :brouwen:

Jacques

We zijn nu een paar maanden verder. Wat zijn jullie ervaringen met tetrahop?

Eriks

Citaat van: Jacques op 30-03-2022  21:50 uWe zijn nu een paar maanden verder. Wat zijn jullie ervaringen met tetrahop?
Na vele maanden verder :beersmiley: viel het eerste biertje tegen, mix tussen tetra hop en suiker was niet lekker. Waardoor te weinig schuim en koolzuur. Was in een water oplossing, maar de waardes waren duidelijk niet juist op elkaar afgestemd
Tweede poging zit nu in de fles, suiker los toegevoegd met maatschepje en tetra aangelengd met water en meer pipet toegevoegd

Jacques

Citaat van: Eriks op 30-03-2022  22:31 uNa vele maanden verder :beersmiley: viel het eerste biertje tegen, mix tussen tetra hop en suiker was niet lekker. Waardoor te weinig schuim en koolzuur. Was in een water oplossing, maar de waardes waren duidelijk niet juist op elkaar afgestemd
Tweede poging zit nu in de fles, suiker los toegevoegd met maatschepje en tetra aangelengd met water en meer pipet toegevoegd

Had je de tetrahop per flesje toegevoegd?

PDGRRR

Citaat van: Jacques op 30-03-2022  21:50 uWe zijn nu een paar maanden verder. Wat zijn jullie ervaringen met tetrahop?

Ik ga binnenkort mijn eerste brouwsel met tetrahop bottelen.

Johan_D

Het geeft mooi fijn schuim, en blijft lekker aan het glas hangen. Van de smaak verandering merk ik niets, wellicht omdat de hoeveelheid toe te voegen ook heel weinig is.

Eriks

Citaat van: Jacques op 30-03-2022  22:37 uHad je de tetrahop per flesje toegevoegd?

Eerste keer had ik een berekening gemaakt hoeveel suiker ik nodig had voor de x liters die ik had. Plus een afgemeten hoeveelheid heet water om het in op te lossen en 1 ml tetra. Ik had het zo uitgerekend dat ik 2 ml per fles moest toevoegen voor een juiste mix.
Tweede poging, met een maatschepje zoals ik normaal doe per flesje. Wat heet water waar ik 1 ml tetra in heb opgelost. En dan 1 ml per flesje toegevoegd

Ik bottel vanuit het gistingsvat rechtstreeks met een hevellaar, ik heb geen bottelvat tussenin nog om te mixen oid

Jacques

Citaat van: Eriks op 31-03-2022  22:31 uIk bottel vanuit het gistingsvat rechtstreeks met een hevellaar, ik heb geen bottelvat tussenin nog om te mixen oid

Iedereen kiest zijn eigen werkwijze bij het bottelen.

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van rechtstreeks bottelen vanuit een vergistingsvat. Er bestaat een grote kans dat er flessen zij met heel veel gist. Dat kan leiden tot vervelende smaakafwijkingen.

Maar ook bij het overhevelen naar een bottelemmer bestaan er risico op smaakafwijkingen. Er is een veel grotere kans op oxidatie en infectie van je bier.
Het grote voordeel van overhevelen is dat je je bottelsuiker, en ook andere toevoegingen zoals tetrahop of sulfiet, beter kunt doseren. Het toevoegen van een heel klein beetje sulfiet (0,025 g/liter) kan het risico op oxidatie aanzienlijk verkleinen.

Eriks

Citaat van: Jacques op 31-03-2022  23:03 uIedereen kiest zijn eigen werkwijze bij het bottelen.

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van rechtstreeks bottelen vanuit een vergistingsvat. Er bestaat een grote kans dat er flessen zij met heel veel gist. Dat kan leiden tot vervelende smaakafwijkingen.

Maar ook bij het overhevelen naar een bottelemmer bestaan er risico op smaakafwijkingen. Er is een veel grotere kans op oxidatie en infectie van je bier.
Het grote voordeel van overhevelen is dat je je bottelsuiker, en ook andere toevoegingen zoals tetrahop of sulfiet, beter kunt doseren. Het toevoegen van een heel klein beetje sulfiet (0,2 g/liter) kan het risico op oxidatie aanzienlijk verkleinen.

Veel gist in een fles heb ik vroeger wel last van gehad. Maar tegenwoordig met m'n huidige hevel niet meer. Altijd helder bier en miniem beetje gist onder in de fles, genoeg commerciële die meer gist neerslag in de fles hebben (of eiwit)

CeesM

Citaat van: Jacques op 31-03-2022  23:03 uZelf ben ik niet zo'n liefhebber van rechtstreeks bottelen vanuit een vergistingsvat. Er bestaat een grote kans dat er flessen zij met heel veel gist. Dat kan leiden tot vervelende smaakafwijkingen.
Daar heb ik geen probleem mee. Ik bottel rechtstreeks uit mijn CCT als mijn bier helder is (Wel gistdepot lozen tot onder het aftapkraantje). Blijf voldoende gist aanwezig voor de hergisting op fles, en heb maar een flinterdun laagje gist op de bodem.

Jaap W

Op 12 februari een dubbel gebrouwen. Op 28 februari gebotteld. Ik heb 2 ml tetrahop op 36 liter bier gebruikt. Samen met het suikerwater voor het bottelen toegevoegd.
Een mooie stevige schuimkraag, maar of dat alleen door de tetrahop komt durf ik niet te zeggen. Ik heb altijd wel een mooie stevige schuimkraag op mijn bieren.  :proost:  :beersmiley:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.