Tetrahop 20 ml beschikbaar voor forumleden

Gestart door Rinus, 10-01-2022 20:07 u

Vorige topic - Volgende topic

Rinus

Ik weet niet of dit mag, anders hoor ik het graag van de forumbeheerders, ik wil alleen maar helpen.... en heb geen enkel commercieel belang.

Ik heb een kilo Tetra hop gekocht (houdbaar tot SEP22) wat natuurlijk veel te veel en voor een leven lang is, maar ik wil mede hobbybrouwers ook helpen aan een kleine hoeveelheid Tetra hop in flesjes van 20 ml.
Tegen kostprijs vermeerderd met verpakking en verzendkosten en eventueel een kleine vrijwillige bijdrage voor de moeite.

De Tetra hop kost 60,- per kilo (gekocht bij SBI homebrew), en ik haal er 48 x 20 ml uit, dus 1.25 Euro per flesje, hierbij komt dan nog de kosten voor het flesje (via Aliexpress gekocht): 0,26 cent per stuk.
Totaal kost een flesje afgerond naar beneden dus 1.50 Euro, verzendkosten heb ik nog geen idee van, maar dat zal helaas waarschijnlijk meer zijn dan de productkosten zelf. Het flesje wordt ook nog eens opgestuurd in een zipzakje mocht het onderweg gaan lekken...

Mijn voorstel is dat ik bij interesse het flesje opstuur en de betaling van de kosten achteraf gebeurd, dus geen risico voor de ontvanger, een extraatje voor de moeite laat ik dan graag aan de gulheid van de forum leden zelf over :groots:, omdat ik geen "winst" af wil dwingen.

Ik wil graag eerst via dit topic toetsen of het toegestaan is en of er interesse is, ik zal dan later doorgeven op welke manier je kunt bestellen.

Uitwisselen van de uiteindelijke ervaringen zoals o.a. de dosering, schuim verbetering, bitterheid e.d. worden natuurlijk erg gewaardeerd, maar daarvoor zijn al diverse posts op het forum voor te vinden.

EDIT(S)
11JAN22  De eerste 11 geïnteresseerden (dus t/m Post #11) hebben een PM gekregen met instructies, bij wijze van test ga ik deze opsturen in een envelop om te testen of dat goed gaat, zo kunnen we de verzendkosten zo laag mogelijk houden.
Ik wil uiteraard zelf ook nog iets over houden voor mijn eigen brouwsels, dus op=op

14JAN22 De eerste #11 gaan vandaag op de post, het totaal gewicht zit rond de 40 g, dus ruim binnen de 50 g voor 2 postzegels. Jullie zullen het waarschijnlijk morgen in huis hebben.
Er zit een heel klein papiertje bij met de product gegevens en hoe je de bijdrage kunt overmaken.

Voor de volgende zending (na de resultaten van deze test) ga ik alvast de adressen verzamelen.
Wil iedereen die interesse getoond heeft zijn adres doorgeven? Dus post #12 t/m #39 iedereen doet nog mee.
Graag je naam, adres, postcode woonplaats en #postnummer doorgeven uitsluitend via PM zet er aub ook echt je #postnummer bij, dan kan ik het beter bijhouden, want het wordt anders nogal snel een chaos..

Alle vragen vanaf post #40 zijn sterk onder voorbehoud. Ik heb ook nog wat aan een bevriende brouwer van de Roerstok gegeven, dus is het bijna op.

18JAN22 16:30 Ik ben helemaal bij met het verzenden van de flesjes van diegene waarvan ik ook het adres heb doorgekregen. Een aantal adressen wacht ik nog op...
Iedereen die al betaald heeft; ontzettend bedankt voor de snelle en vaak gulle betalingen, echt keurig!
Daar word ik vrolijk van, ik ben blij dat ik deze actie heb kunnen doen en het motiveert mij om zoiets ooit nog eens te doen.

Nu maar wachten op de bevindingen... (wellicht beter een apart Tetrahop topic hiervoor starten als dat er nog niet is)

robdop

Irukandji

tdp

Goed initiatief, Rinus! Ik doe graag mee!

Mikel

Leuk! Ik zou ook graag een flesje willen.

Bram86

jan custers

Herman

PaultjePils

Jacques

Citaat van: Rinus op 10-01-2022  20:07 uIk weet niet of dit mag, anders hoor ik het graag van de forumbeheerders, ik wil alleen maar helpen.... en heb geen enkel commercieel belang.

Geen probleem. Tetrahop is een geweldig product. Ik heb vandaag gebotteld en bij 20 liter bier heb ik 2 ml toegevoegd.
Als je overpakt komt er snel een bruine neerslag in het flesje. Ik heb gemerkt dat dit voor de schuimpositieve eigenschappen niet uitmaakt.

Voor het verzenden geef ik als tip om bolletjesenveloppen te gebruiken. Een zipzakje helpt niet als het flesje breekt bij PostNL...

Overigens heb ik zelf niet zo veel tetrahop meer. Ik heb dus ook belangstelling.  :)

Eriks

ray81

Flubrewer

Ja, super. Dit wil ik graag proberen. Ik heb ook belangstelling

brouwerij de Stier

Goed initiatief. Ik wil ook graag meedoen

Alexander_H

tsien_bier

Nu al een succesvol initiatief. Hier heb je nog wel wat werk aan! Ik doe graag mee.

JessyH

joenedu

Bvk1983

PDGRRR

Mooi initiatief, ik ben ook geïnteresseerd.

Micha

Ik heb ook wel interesse om het eens uit te proberen. Goed initiatief.

Gnaggnag

Ik heb ook zeker interesse.

hans100w

Erg mooi initiatief om kennis te maken met tetrahop, ik doe graag mee.

Jaap W

Hier ook wel interesse, dus een flesje. Ik hoor het wel.  :proost: :nut:

Rinus

Citaat van: Jacques op 10-01-2022  22:44 uGeen probleem. Tetrahop is een geweldig product. Ik heb vandaag gebotteld en bij 20 liter bier heb ik 2 ml toegevoegd.
Als je overpakt komt er snel een bruine neerslag in het flesje. Ik heb gemerkt dat dit voor de schuimpositieve eigenschappen niet uitmaakt.

Voor het verzenden geef ik als tip om bolletjesenveloppen te gebruiken. Een zipzakje helpt niet als het flesje breekt bij PostNL...

Overigens heb ik zelf niet zo veel tetrahop meer. Ik heb dus ook belangstelling.  :)
Bedankt Jacques voor de toestemming bevestiging.
Het flesje is van zacht kunststof, dus niet van glas, vandaar een zip zakje mocht het toch een beetje lekken.
Een luchtkussen envelop kan natuurlijk, komen wel veel kosten bij, ik had gehoopt dat het in een normale envelop zou kunnen, dan vallen de verzendkosten ook weer mee.... € 1.92 ipv € 4.10 als de post het accepteert..  Wellicht gewoon eerst wat proefzendingen doen?!
Ik stoei dus alleen nog met de verzend methode, de flesjes staan in ieder geval al klaar.
Goed te zien dat er zoveel interesse is, dat gaat ons allen veel kennis opleveren.
Er is zoveel belangstelling, dus handel ik het af in volgorde van de reactie; het post nummer dus #...

p.s. ik denk dat het handiger is als ik de definitieve methode in mijn eerst post vermeld, dat is wel zo overzichtelijk voor iedereen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.