Hopzakjes via brievenbus post?

Gestart door Bvk1983, 09-01-2022 19:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Bvk1983

Voor komend weekend staat een Brewdog Tokyo* kloon op het programma. Daar gaan behalve behoorlijk wat hop ook cranberries en kruiden in. Mijn hopspider gaat dit niet allemaal aan kunnen vrees ik.

Ik wilde dus wat hopzakjes bestellen maar de bekende brouwzaken verzenden alleen via Pakketpost. € 5,95 verzendkosten voor 5 hopzakjes van € 5,- vind ik wat overkill.

Weet iemand een brouwzaak die dergelijke kleine bestellingen via brievenbus post verstuurd?

Esterenbrouw

Stuur maar een PM en dan stuur ik er 5 naar je op per post en je stuurt
ze mij terug als je een keer een bestelling hebt gedaan.

Jacques

Citaat van: Esterenbrouw op 09-01-2022  21:02 uStuur maar een PM en dan stuur ik er 5 naar je op per post en je stuurt

Kijk, dat is een mooie oplossing!  :duimop:

Bvk1983

Citaat van: Esterenbrouw op 09-01-2022  21:02 uStuur maar een PM en dan stuur ik er 5 naar je op per post en je stuurt

Dat is helemaal geweldig natuurlijk. Ik stuur je een PM.

Theo Mol

Citaat van: Bvk1983 op 09-01-2022  19:51 uIk wilde dus wat hopzakjes bestellen maar de bekende brouwzaken verzenden alleen via Pakketpost. € 5,95 verzendkosten voor 5 hopzakjes van € 5,- vind ik wat overkill.
Weet iemand een brouwzaak die dergelijke kleine bestellingen via brievenbus post verstuurd?
Dat hoeft niet. Ik gebruik de groentezakjes die bijna iedere supermarkt heeft om het gebruik van plastic zakken in te tomen. Ze kunnen tegen koken, houden de kleine stukjes troep beter binnen dan de zakjes die ik eerst gebruikte en ze hebben een koord waarmee ze makkelijk aan het handvat van de ketel zijn los/vast te maken. Het is tien minuten lopen naar de buurtsuper dus dat is snel geregeld.

De zakjes worden lichtgroen van de hop, ze kunnen gewoon mee met de was maar die kleur gaat er niet meer uit. Natuurlijk gebruik je geen wasverzachter, brr, maar eventueel een scheutje azijn.

beermenke

Is los in de ketel geen optie?
Ik kieper er alles los in en na koelen laten bezinken en dan ligt alles mooi op de bodem. Ik hevel wel af met rvshevel naar gistvat.

Bvk1983

Citaat van: Theo Mol op 10-01-2022  09:47 uDat hoeft niet. Ik gebruik de groentezakjes die bijna iedere supermarkt heeft om het gebruik van plastic zakken in te tomen. Ze kunnen tegen koken, houden de kleine stukjes troep beter binnen dan de zakjes die ik eerst gebruikte en ze hebben een koord waarmee ze makkelijk aan het handvat van de ketel zijn los/vast te maken. Het is tien minuten lopen naar de buurtsuper dus dat is snel geregeld.

De zakjes worden lichtgroen van de hop, ze kunnen gewoon mee met de was maar die kleur gaat er niet meer uit. Natuurlijk gebruik je geen wasverzachter, brr, maar eventueel een scheutje azijn.

Ga ik onthouden voor de volgende keer!

Bvk1983

Citaat van: beermenke op 10-01-2022  10:57 uIs los in de ketel geen optie?
Ik kieper er alles los in en na koelen laten bezinken en dan ligt alles mooi op de bodem. Ik hevel wel af met rvshevel naar gistvat.

Heb ik ook aan gedacht maar er zit een grote hopstand in het recept. Ik maak dan gebruik van de whirpool arm en was bang dat ik dan hop of kruiden mijn pomp in zou zuigen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.